Ten einde raad...tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje27, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hallo,

Wij zijn een beetje ten einde raad. Onze zoon van bijna 16 maanden slaapt vanaf augustus al erg slecht. Hij word meerdere keren per nacht wakker en gaan dan hard huilen. In het begin konden we hem nog wel laten liggen en dan sliep hij op den duur wel weer verder. Maar nu blijft hij als het aan hem ligt uren lang huilen. Het enige wat op dit moment nog werkt is hem er keer op keer uithalen en troosten. We leggen hem dan meestal tussen ons in, in de hoop dat hij weer gaat slapen, maar meestal gaat hij liggen walgen, (aan je haren trekken, slaan, drammen)

Hij heeft geen honger, heeft op dit moment geen last van kiesjes/tandjes. Hij zet heel de boel op stelten als we hem laten huilen.

We hebben al heel veel dingen geprobeerd.

Het CB is geweest om het slaapprobleem te onderzoeken. Ze denken dat het komt doordat hij droomt. Ze geven het advies om hem eerst 20 minuten te laten huilen en als dat niet werkt hem er dan uithalen om te troosten.

We hebben een brandertje op zijn kamer gezet met salie olie (dit helpt tegen energievelden), we hebben hem tabletjes van VSM tegen onrustigheid gegeven. Maar niets helpt.
    We zijn echt op, we hebben totaal geen energie meer voor iets. We zijn echt zo ontzettend moe, en we krijgen ook maar geen kans om bij te slapen.
    We hebben hem al wel eens een nachtje ergens anders laten slapen, daar gaat het soms wel goed, en soms ook niet.

Wat ons ook opvalt is dat hij stikt van de energie. Afgelopen nacht heeft hij zo'n 3 uurtjes geslapen en hij is nu dus hyper actief.

Wie heeft er tips en/of adviezen voor ons?

Alvast bedankt.

Groetjes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid, dat lijkt me behoolijk heftig! Ben je al bij de ha geweest? Weet je zeker dat hij geen pijn heeft?

Misschien moet hij eens onderzocht worden door een ka, om eventuele lichamelijke klachten uit te sluiten.

In ieder geval heel veel sterkte en een dikke knuffel, hopelijk slaapt Jason binnenkort wel weer goed.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hey
    Jeetje inderdaad heel erg zwaar zeg!

Hebben jullie de 5 of 10 min regel al geprobeerd?
    Als hij gaat huilen laat je hem 5 of 10 min huilen, net wat je zelf aan kan natuurlijk.
    Je gaat naar hem toe en je geeft een aai over het bolletje, en je gaat dan weer weg, dit keer op keer.
    De eerste nacht is meestal ramp, maar de 2de nacht gaat hopelijk beter.

Wij hebben dit ook gehad met ons zoontje en we gebruiken dit nog steeds, maar onze nachten gaan echt super goed.

Hopelijk heb je er wat aan

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    We zijn al meerdere keren bij de huisarts geweest. Maar ook hij kan ons niet verder helpen. Het manneke is kern gezocht zegt hij.
    We weten het op dit moment dus echt even niet meer.

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hai,

Ook dat hebben we al geprobeerd. We hadden van het CB instructies gekregen hoe we dat aan moesten pakken. Maar helaas echt niets helpt. We gaan echt bijna denken dat het aan ons of aan het huis ligt.
    Overdag is er trouwens niets aan de hand. Dan slaapt hij heerlijk.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik ben natuurlijk geen arts...maar ik denk dat hij zo hyper is door slaaptekort; op een gegeven moment leef je dan op adrenaline.
    Mogelijk is t gewenning nu dat 's nachts wakker worden?
    Wat bij ons grietje helpt (en wat ze in sommige ziekenhuizen ook doen bij huilbaby's) is een tijdje laten huilen, als hij niet stil wordt; bij hem gaan zitten (hem niet aankijken of iets zeggen); je hand op zijn hoofd en hand op zijn buik leggen en zo blijven zitten. Hij voelt zich dan veilig en kan zich overgeven aan de slaap. De 1e keer duurde dat bij ons heel lang; heb wel 30 min. zo gezeten voor ze in slaap viel (en dat leek veel langer), nu (als t nodig is) is vaak een paar minuutjes voldoende....
    De truc is vooral om t kindje niet aan te kijken of iets tegen m te zeggen; dat activeert m alleen maar.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt....het is t proberen waard toch? Succes! Enne....als je t probeert...laat je ff weten hoe t ging?

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor je tip. We proberen alles natuurlijk, dus dit gaan we ook zeker proberen. Ik laat je weten hoe het is gegaan.

Groetjes

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en misschien een nachtlampje op zijn kamertje, zo'n ding wat lichtgeeft die je in het stopcontact doet.

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Lieve meid, kan je helaas geen tips geven, want zitten hier sinds 2 maanden in hetzelfde schuitje. Ons dochtertje is nu 15 maanden.
    Vaak lijkt het er inderdaad op dat ze eng gedroomd heeft of nog droomt en soms wordt ze ook heel angstig wakker.
    Het breekt je gigantisch op die nachten zo.
    Veel succes ermee!
    (en ik lees hier ondertussen ook mee voor tips die we nog niet hebben uitgeprobeerd)

Erg frustrerend he als je al zoveel geprobeerd hebt?
    (de tips die tot nu toe allemaal gegeven zijn hebben hier helaas niet gewerkt. Voorheen wel, maar sinds 2 maanden dus niet meer :( )

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je schrijft dat het soms goed gaat als Jason ergens anders slaapt, maar ook soms niet. Dat doet er meer aandenken dat het door JKason zelf komt.

Pff het klinkt inderdaad zo dat hij overdag hyper is van het slaaptekort. Hoelang slaapt hij overdag nog?

Ik zou de manier van Femke een tijdje gebruiken en hem niet meer mee naar jullie bed nemen. Want dat ziet Jason niet als slaapplek en jullie komen dan ook niet aan jullie rust toe.

Pff het moet wel heel vermoeiend zijn voor jullie. Hopelijk werkt deze methode of groeit Jason er heel erg snel overheen. Sterkte!

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    We hebben zo'n nachtlampje geprobeerd, maar dat maakt helaas geen verschil uit.

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wel fijn om te weten dat wij niet de enige zijn... :)
    En frustrerend is het inderdaad ja. Zeker nu het al zo lang aan de gang is.

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ja klopt, we laten hem wel eens logeren bij de opa's en de oma's. De ene keer slaapt hij als een roosje en de andere keer is hij daar ook de hele nacht aan het spoken.
    Het is niet goed natuurlijk om hem bij ons in bed te leggen. Maar na zoveel maanden ben je blij als hij een keer slaapt... :)

We hopen inderdaad dat hij er snel over heen gaat.

Overdag slaapt hij meestal nog 1 slaapje in de middag. Maar het komt ook wel eens voor dat hij ook nog in de ochtend 1 slaapje doet. Hij slaapt dan meestal zo'n 2 uurtjes. We hebben al geprobeerd om hem alleen de middag te slapen. Maar dat maakt voor de nachten niets uit helaas.

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft dit ook gehad en sinds een paar weken (nu een maand denk ik) gaat het heel goed.

Wij hebben haar altijd uit bed gehaald als ze zo huilde (anders ging ze helemaal over de rooie). Even rustig in een andere kamer zitten gaan en wiegen. Tot 17 maanden denk ik wel een flesje gegeven 's nachts, ze had vaak echt honger. Als ze dan uitgehuild was dan ging ze wel weer goed slapen tot de volgende ochtend.

Het is volgens mij wel belangrijk dat je een bepaalde aanpak een tijdje volhoudt, zodat het een vast ritme wordt.

Ook hebben we bij Merel haar bed anders neergezet, in een hoek en niet meer midden in de kamer, zodat het een beetje "veiligheid" biedt.
    En voor het slapen gaan in bad met lavendel olie, daar worden de meeste mensen rustig van.

Je kunt ook nog massage proberen, ook dat helpt rust te geven.....

Heel veel succes ermee....het is slopend!

15. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Pfff... wat lijkt me dat zwaar en heftig zeg.
    De tip van femke28 hebben wij ook op ons dochtertje toegepast en die hielp ontzettend goed. Zij was wel jonger, ik weet niet of het wat uitmaakt.
    In ieder geval denk ik dat, wat voor aanpak je ook kiest, hier consequent in moet zijn. Kiezen en volhouden, zodat het een ritme wordt en het voor Jason voorspelbaar is wat er gebeurd.

16. Sijke

Sijke Bekend lid

bedenk dat het een fase is en dus weer overgaat! Dat geeft misschien een wat minder wanhopig gevoel!

Verder is je zoon misschien zo aan het ontwikkelen dat hij niet meer kan/wil stoppen en overprikkeld raakt. Probeer een duidelijk schema aan te houden, vaste volgorde van dingen, ritueel rond het naar bed gaan. Wat hier wel heeft geholpen is om heel rustig de tijd te nemen voor het naar bed gaan en nog te praten over wat er gebeurd is. Verder geen drukke spelletjes of veel tv voor het slapen gaan....

17. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Als het een fase is duurt het wel erg lang... :D
    Hij is wel erg gevoelig voor prikkels, daar proberen we ook zo veel mogelijk rekening mee te houden.
    We hebben vandaag een dromenvanger gekocht en meteen opgehangen. Weet nog het gaat werken, geloof er niet zo in. Maar goed je gaat nu echt van alles proberen natuurlijk. We hebben bij een kruidenwinkel ook valdisper voor kids gehaald. Kijken of dat misschien wil lukken.

Bedankt zo ver voor jullie adviezen en tips.

18. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Inmiddels zijn we al weer ruim 2 uur op en neer naar boven aan het lopen. Om 19.00 uur hebben we hem op bed gelegd, en rond 20.00 uur werd hij krijsend wakker. We hebben de 5-10 minuten methode al geprobeerd. Weet het moet het volhouden ben nu echt aan het einde van mijn latijn. Hij is alleen maar stil te krijgen als we met hem rond gaan lopen...

Ik houd het niet meer vol....

19. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje...heftig hoor...weet je, het is makkelijk om te zeggen...maar als je die dingen probeert; 5 / 10 minuten regel of mijn eerdere tip, moet je zelf ontspannen zijn; als jij gespannen bent raakt je kind dat ook; vicieuze cirkel. Ik weet dat dit vanzelf gebeurt... Kan je m niet 1 of 2 nachtjes ergens laten logeren, samen een strategie afspreken en opnieuw beginnen? Rond gaan lopen is een korte termijn oplossing; morgen wil hij dat weer. Vind t zo naar voor jullie!

20. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Pffffffffffff... sterkte Saartje! Heb net een soortgelijk topic geopend over onze dreumes. Die is nu bijna 7 maanden en houdt ons ook al bijna een maand op deze manier zoet. Ga jouw topic ook zeker volgen voor tips.

Wil je in ieder geval even sterkte wensen want ik weet hoe zwaar het is............

Deel Deze Pagina