@saartje: hoe is het gisteravond nog gegaan? Mag ik vragen hoe je precies de 10 minutenregel toepast? Dus eigenlijk wat je stap voor stap doet? Ik kan alleen maar aangeven wat ik meestal bij ons meisje doe met de 10-minutenregel: - ik ga naar haar kamer, laat het licht uit van haar kamer en geef haar haar speentjes (deze gooit ze namelijk uit haar bedje als ze boos is en aan het huilen is); - ik geef haar een aai over de bol en leg haar eventueel goed in bed of leg het dekentje over haar heen; - ik zeg dan 'ga maar lekker slapen' - dat is het enige wat ik zeg en ik loop weer weg de kamer uit en deur dicht - alles bij elkaar is dit dus misschien nog niet eens 1 minuut Na 10 minuten herhaal ik bovenstaand weer, maar dan zeg ik helemaal niets meer tegen haar. En bij ons heeft het op deze manier altijd geholpen. Ik ben wel benieuwd hoe jullie het precies doen, want ik merk dat iedereen het ook anders doet.
mijn huisarst vind 5 a 10 min regel onzin. mijn dochtertje bleef soms uren huilen 1 keer zelfs van 7 uur savonds tot 1 uur snachts hij adviseerde om haar gewoon een tijd te laten huilen, ik vroeg hoelang mag dat maximaal, hij zei dat er gee grens aan zit, van hem mocht ik haar zelfs 5 uur laten huilen als het nodig was(niet over de rooie laten gaan) mits je natuurlijk zeker weet, dat ze geen pijn hebben, geen honger hebben, schone luier hebben, het niet te warm of te koud hebben 1ste keer heeft ze 3 kwartier gehuild, aar het heeft wel geholpen, nog heeft ze van die dagen dat ze 3 uur jengeld met tussenposes van kwartier a 20 min,
Dit heeft bij ons ook heel goed geholpen idd. Na een maand waren we het ook zo zat, moe en prikkelbaar. We hebben het eerst 5 min gedaan en de dagen erna 2 min langer, na 2 dagen niet meer nodig gehad. Heel soms heeft hij het nog, dan halen we hem 1x uit bed, om zeker te weten dat er niks aan de hand is (doorgelekt, poepluier ofzo) Daarna doen we de 5 a 10 regel, ligt eraan hoe hard hij gaat huilen
poeh hier iemand die ook meeleest voor de tips! heb al een paar goeie gezien, maar hier is het sinds een week zo! Met naar bed gaan geen problemen, hij gaat lekker liggen en slaapt zo, meestal rond half 1/1 uur word hij wakker en dan is hij eerst gewoon wakker, ligt ie te kletsen, totdat het te lang duurt en dan is het gillen en krijsen geblazen! en dat kan hij zo'n 2 uur volhouden Heb ook al vanalles geprobeerd. Schone broek, flesje, lichtje aan, erbij blijven zitten, extra beertje enz enz enz....het enige wat hier helpt is ook pakken. Als ik hem pak en in de schommelstoel ga zitten slaapt ie binnen een minuut, totdat ik op sta en hem terug wil leggen is ie geljk weer wakker! het is zo slopend zeg! heb ook de pilletjes van vsm al in huis, maar merk weinig verandering! Hopelijk gaat het snel beter
Onze dochter had ook problemen met het slapen 's nachts. Van het een op andere moment zette ze het op een gillen en was ze amper stil te krijgen. We hebben van alles geprobeerd zoals licht op gang aan laten, nachtlampje etc.. Uiteindelijk hebben wij een droomvanger gekocht en deze in het midden boven het hoofdeinde van haar bedje gehangen. Sindsdien slaapt ze door, ze is 's nacht wel eens wakker maar brabbeld en speelt dan wat geen gehuil meer.
is dat dan een speciale dromenvanger? want hier hangt een gewone van de hema, maar niks.... En wat is de kiekeboemethode?
Sinds 2 weken slapen wij weer. Vanaf haar 16de maand tot 2 weken geleden sliep mijn dochter ook bijna geen nacht meer door. Het naar bed brengen en gaan slapen, geen probleem. Maar na 2 uur werd ze wakker. En dan met geen mogelijkheid meer in bed te krijgen. We hebben weleens om 12 uur Bumba aangezet. Hielp wel, want daarna sliep ze wel tot de andere ochtend. Maar goed, zulke dingen werken vaak maar 1 keer. Je probeert alles, tussen in. Gelukkig toen sliep ze eindelijk. Werkte maar een paar keer. Niet meer naar beneden halen, maar in haar kamertje blijven werkte toch wel het beste. Ik las dan vaak een boekje voor en zong een liedje en ze ging dan weer lief slapen. Totdat ik 6x op een nacht een boekje aan het voorlezen was. Dat werd me toch iets te veel. Als ze nu huilt, dan haal ik haar eruit, ze legt haar armpjes over mijn schouders en ik zing een liedje en dan leg ik haar in bed. De eerste keer was dat natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben gewoon de kamer uitgelopen en haar 2 tot 3 minuten laten uitrazen. Toen weer terug, troosten, liedje zingen en dan weet ze gewoon, nu moet ik gaan slapen. Tot nu toe werkt dat. Wat wij wel doen, is haar iedere avond in bad stoppen. Of het helpt, geen flauw idee, maar sindsdien slaapt ze nu wel door.
Hoi, Ik ben inderdaad alles behalve ontspannen. Hij krijgt dit natuurlijk ook mee. Mijn man gaat zoveel mogelijk naar hem toe, hij is nog vrij rustig.
Hoi, Het was gister een groot drama. Zoals jij de 10 minuten regel toepast, hebben wij hem ook gedaan. Maar helaas, na 5 uur tobben hebben we het opgeven en hem maar weer bij ons op de kamer gelegd. Weet het is echt fout, maar we weten het echt niet meer.
Wij hebben gister een dromenvanger gekocht. Hebben we bij een wereldwinkel gekocht. Maar helpt helaas ook niet echt.
Hier word ook behoorlijk vaak Bumba aangezet op de meest rare tijden. In bad gaan voor het slapen gaan hebben we nog niet echt geprobeerd. Hij gaat meestal overdag in bad. Maar het is zeker het proberen waard.
denemarkw; gaat dat laten huilen over je dochtertje van 1,5 maand? Ik vind dat wel bizar dat een HA dat adviseert; is ze toch nog veel te klein voor? Ze heeft nog helemaal geen ritme en heel onregelmatig honger; voor hetzelfde geld huilt ze van de honger en dan moet ze gewoon wat te eten krijgen! Vind t echt superzielig of ben ik nou de enige die dit vindt? Heb je t wel eens bij t CB gevraagd? Die lijken me toch iets meer deskundig op dat gebied!
mopsje82 Wij hebben een droomvanger bij zo'n natuur winkel gekocht met van die veertjes etc. Klinkt een beetje vreemd maar wij hebben er zelf ook een, en voordat ik ze ophang vraag ik om rust, bescherming en mooie dromen . De 1e nacht merkte we gelijk verschil bij onze dochter. We hebben hem boven het hoofdeinde hangen en dan in het midden daarvan. Gezien bij ons haar ledikant niet tegen een muur staat hang de droomvanger aan een visdraadje. Het is maar net waar je in geloofd.
hmmm ik kan het eens proberen natuurlijk! Kom vaak bij de natuurwinkel, van die man had ik de pilletjes gehad als het niet werkte moesten we van de week terug komen en dan ging hij pendelen, zal dan gelijk eens kijken of ze die dromenvangers hebben. Hier is het ook nog niet geweldig, vannacht werd hij ongeveer elk uur wakker gelukkig bleef hij liggen nu en was zijn speen en een aai over zijn bol genoeg om terug te gaan slapen, maar dat 10 keer op een nacht is ook niet echt leuk haha, maar al iets beter als krijsen Ben benieuwd of dat bad iets helpt saartje 27 en wat is nou de kiekeboe methode?
Wij hebben dit ook geprobeerd, en uit ervaring kan ik je vertellen dat het je echt een paar avonden op een rij kost om het te laten werken. Nu haal je hem uiteindelijk toch weer naar jullie bed, en dan heeft hij toch weer "zijn zin". Om het dan maar zo te noemen, het klinkt onvriendelijker dan ik het bedoel... En de volgende avond krimp je al in elkaar bij het horen van de eerste huil... "Oh nee! Daar gaan we weer... " Dat gevoel.... Ik kan je natuurlijk alleen vertellen hoe het bij ons is gegaan, maar ik had op een gegeven moment het idee dat het een patroon was geworden. Dus, bijv. Jelle was ziek geweest, had een paar slechte nachten gehad met veel uit bed halen en troosten, was dan weer beter maar bleef steeds wakker worden 's nachts... Door dan toch stug die 10 minuten regel toe te passen en dit een paar avonden te doen, doorbreek je het patroon weer... Het kost even wat (lees: Heel veel!) moeite maar hier werkte het uiteindelijk wel. Nog een tip: Begin hieraan op een avond dat je de volgende dag(en) niet hoeft te werken (of in elk geval 1 van jullie beide niet) Ik merkte aan mezelf dat de stress van het niet kunnen slapen en de volgende ochtend weer vroeg op moeten de zaak niet beter maakte... Heel veel succes ermee, ik heb net weer 5 mnachten from hell achter de rug, ik weet hoe het is.....
hier was het ook weer drama vannacht! het ging wat beter maar vannacht was ie om 4 uur weer klaar wakker en rechtop in bed aan t huilen! na elke keer om de 10 min hem terug leggen ben ik uiteindelijk om kwart over 5 met mijn vingers in mijn oren in bed gaan liggen zingen! om half 6 sliep hij.... pfff zo vermoeiend zou kunnen dat het tandjes zijn ja, maar als ik iets erop smeer of geef helpt dat niks hij blijft net zo hard krijsen dus ja
Hoe herkenbaar Luca begon ook opeens 's nachts te zo spoken. Het heeft maanden geduurd en we hebben vanalles geprobeerd..niks hielp! De wvp van het cb is bij ons langs geweest en zij gaf verschillende tips om Luca minder prikkels te geven overdag..hij zou teveel prikkels krijgen. Ook dat hielp allemaal niks. In de nacht van 1ste op 2de kerstdag voelde ik aan hem en hij voelde steen koud aan. Zijn temp. was ook heel erg laag. (hij sliep onder een dubbel dekentje met lakentje in een slaapzak met lange mouw, pyama en romper met lange mouw) Tweede kerstdag zijn we naar een babyzaak gereden en hebben voor hem een dekbedje gekocht. Sinds hij het dekbedje heeft slaapt hij weer heerlijk door...op een enkele nacht na, maar als ik dan naar hem toe ga laat hij zich na een dikke knuffel weer neerleggen en slaapt weer lekker verder.