Ten einde raad...tips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by saartje27, Feb 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier ook weer... Alleen begon Jelle al om 1.15... En hij is bezig geweest tot over vieren... Toen hebben we hem ten einde raad maar een fles gegeven... En daarna sliep hij... Ik hoop echt dat het beter gaat van de week, want hij gaat vrijdag bij oma logeren omdat wij een bruiloft hebben... Ik kan oma dit toch niet aandoen?

En om mijn eigen tip dan maar de grond in te boren... Mijn man is uitgeput.. Die moet er iedere ochtend om 7.00 uit en ik kan nog blijven liggen... Jelle slaapt meestal tot 8.15/8.30 dus dat scheelt wel. Eigenlijk willen we hem helemaal geen fles geven 's nachts, maar ja... Nachtrust is ook wat waard... En zoals mijn man vannacht zei: "Als hij 18 is kan hij het huis uit en voor die tijd leer ik hem wel zelf zijn fles maken" :) :) (is een grapje hè, dat snappen jullie wel)

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

wij geven ook nog vaak een fles warme melk als het 's nachts mis gaat (16 maanden...) ik was eerst bang dat hij daaraan zou wennen, maar dat valt reuze mee, het gebeurt maar een keer in de paar weken dat het nodig is. Ik denk dat je nachtrust echt wel meer waard is! Ik neem zelf ook warme melk als ik niet kan slapen...

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    :) :) :)

Hier ook gebroken nachten en ik kan niet meer.. ik wordt er helemaal gek van! Net wanneer wij gaan slapen begint hij. Hij heeft net 2 tandjes gekregen en is nu verkouden, maar wanneer houdt het op? Hij heeft nog nooit echt doorgeslapen en er is altijd wel wat. Het moeilijkste vind ik dat ik niet aan mijn ventje kan horen of hij 'gewoon' huilt of ergens last van heeft. Beide keren is het drama.. Ik heb hem afgelopen nacht laten huilen met oordoppen in. Na tien minuten sliep hij tot vanmorgen 5 uur. Ook vanmiddag heeft hij 20 min liggen krijsen maar is slaapt nu al een half uur... Voorheen huilde hij nooit, weet het eigenlijk ook niet meer.. maar het helpt wel, alleen vind het zo zielig!

Heb jij je ventje al eens echt laten huilen en er dus echt niet heen geweest?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, soms wel... Na nacht nummer zoveel... En ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ook echt wel eens mijn stem verhef (redelijk mild uitgedrukt, ik scheld hem niet verrot ofzo, maar je snapt me wel.. :) ) en dan even de "niet zo lieve mama" ben... " Ga nou P*tverdikkie eens slapen!"

Mijn man is hier degene die met zijn hand over zijn hart strijkt en dus die fles gaat maken, ik heb vind de nacht om te slapen... Dat is dus nog een punt van discussie... :)

Maar misschien dat ik hem vanavond toch maar weer een fles geef voor hij gaat slapen... Misschien heeft hij net even wat extra's nodig om de nacht door te komen... Hij heeft nl echt honger als hij wakker word 's nachts, dat hoor ik aan de soort huil... :)

5. debbyvb

debbyvb Actief lid

Apr 26, 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    oh oh, wat een herkenbare verhalen hier, heb hier ook pas een topic geopend in bed bij ouders of niet? bij ons zijn de nachten ook hel... is van begin af aan al moeizaam gegaan maar na 2 maanden oorontsteking dachten wij het euvel gevonden te hebben en kreeg noah buisjes (half dec) hierna ging het goed, maar dat was voor korte duur.. sinds 2 weken weer ellende, gaat goed slapen, iedere avond in bad, vast ritme, in bad, flesje slapen.. dit gaat goed.. hij slaapt dan lekker tot elf uur (soms een uur) en dan gaan we.. begint vaak met kletsen of speen kwijt maar eindigt volledig over de toeren, gillen staan in bed... wij krijgen er hier echt discussie over want mn man wil hem laten liggen maar ik trek dat anderhalf uur en dan ben ik het zat en leg hem tussenin.. dan slaapt hij zo en leg ik hem direct weer in zn eigen bedje en dan slaapt hij door tot zeven uur ofzo.. ik ga de 10 minuten regel maar es proberen want dit is niks.. vind het zo zielig maar ja dit is ook wel de leeftijd dat ze gaan uitproberen toch! moeilijk hoor..

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, ik heb Jelle een papfles gegeven voor hij naar bed ging... Hij was helemaal blij... Heeft d ehele weg naar boven "Fjesje, fjesje" geroepen... :) :) Fjesje ging ook in 1 teug leeg... En hij had echt goed warm gegeten... In elk geval is hij goed gaan slapen (al is dat over het algemeen het probleem niet) en voor de nacht zien we wel... Op hoop van zegen!

Overigens is Jelle nog niet zo heel lang van zijn avondfles af, hij is een tijdje terug ziek geweest en toen wilde hij hem niet meer... Toen hij beter was taalde hij er niet naar, dus ook niet meer gegeven... Maar ja, misschien heeft hij het gewoon nodig... Hij is erg actief moet ik zeggen... :)

En daarbij, er zijn ergere dingen dan een fles geven om 19.00... Er 1 geven om 5.00 bijv,.... :) :)

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    papfles heeft hier trouwens ook een poosje (lees:3 weken) gezorgd voor doorslapen, het vult natuurlijk van harte! Ik zal voor je duimen, duim jij voor mij?

Slaap lekker ;)

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    We zijn inmiddels weer een paar dagen verder. En het slapen op zijn kamer is nog steeds een groot drama. We hebben hem een paar keer bij ons laten slapen, dat ging goed. We hebben hem daarna op een andere kamer gelegd en ook dat ging goed.
    Overdag slaapt hij prima op zijn kamer. Het gaat dus echt alleen maar om de nachten.
    We denken dat hij misschien last heeft van aardstralen. We hebben iemand gebeld en die komt 13 maart langs om de kijken of er aardstralen aanwezig zijn.

Groetjes

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Butterfly: Het heeft een beetje geholpen, dat duimen... :) Het was vanmorgen 5.30 toen ik hem voor het eerst hoorde... Dus gauw een flesje gemaakt en weer teruggelegd... En hij heeft geslapen tot 8.30.. Heerlijk! Hoe is het bij jouw gegaan?

@saartje27: Daar heb ik idd ook wel eens aan gedacht, maar ja. Het gaat tijden goed en dan ineens niet meer... En tot nu toe heb ik eigenlijk altijd een andere oorzaak kunnen vinden. Ik hoop dat het bij jullie een goed resultaat geeft! Succes!

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Dan zou hij daar toch overdag ook last van moeten hebben?
    Hier ook een weer een rot nacht gehad, uiteindelijk weer gezwicht en hem tussen ons in genomen.. Ik ga morgen een dekbedje kopen, heb het idee dat hij misschien ook wel te koud is!

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Zou je denken? Het klinkt inderdaad wel logisch ja. Maar goed, we wachten even af tot die mevrouw is geweest 13 maart. Als hij daarna nog niet slaapt gaan we zijn bed enz naar een andere kamer verhuizen. Dan houd hij zijn oude kamer als speelkamer ofzo.

Share This Page