Mijn moeder belde me net dat een vriendin van haar, ergens tussen de 50 en 60 jaar oud, op sterven ligt. Ze is al jaren en jaaaaaaaaaaren ziek en nu is het afgelopen met haar lichaam. Ze ligt in het ziekenhuis en ze hebben het infuus en die zakjes met vocht stopgezet. Dus mijn moeder gaat er nu heen. Maar ik ken die vriendin van mijn moeder niet (zo goed meer). Vroeger zag ik haar veel maar ik denk dat ik haar al een jaar of 10 minimaal niet meer gezien heb. Ik heb haar ooit beloofd om mee te gaan naar de begrafenis als ze overlijd. En nu komt het moment daar.... Alleen heeft mijn moeder een hele vervelende ex-man. Met hem wil ik niets meer te maken hebben en ik hoef die rotkop niet meer te zien. En ik heb zo'n vermoeden dat hij ook vast wel naar die begrafenis zal gaan.... Daarnaast zit ik ook volgende week net mijn 2e IUI. Wat zouden jullie doen? Ik wil eigenlijk niet mijn 2e IUI laten gaan... Is het egoistisch van me om dan niet te gaan? Wat zouden jullie doen?
ze is nog niet overleden toch? zolang de IUI niet op precies dezelfde dag is als haar begrafenis, zou ik voor je moeder heengaan. het zou niet fijn voor jou zijn als haar ex-man daar is, maar ik denk dat je er op dat moment voor je moeder moet zijn. maar dit is een keuze die je zelf zal moeten maken. als het echt precies op de dag van je IUI is, zou ik niet gaan (als je moeder hier vanaf weet, kan ze hier vast begrip voor opbrengen). succes!
Oeiii dat is een moeilijke. Die mevrouw is als ik het goed begrijp nog niet overleden? Je weet dus ook nog niet wanneer de begravenis/crematie is. Als dat niet op de dag van je IUI zou vallen...dan zou ik gewoon heen gaan. Die ex man zou je misschien zien, maar je hoeft echt niet met hem te praten. Een crematie is toch niet echt een gezellige klets bij een komst.
als het op de dag van je IUI valt, zou ik niet gaan, je hebt immers maar 1 dag dat het kan, en is zonde als je (nog eens extra) een maand zou moeten wachten.. is het niet tegelijk met je IUI dan zou ik wel gaan, voor je moeder..
Jullie kennen die ex-man niet. Het is een ontzettende klootzak. Hij maakt mij en de rest van de broers en zus zwart bij andere mensen. En hij ziet het als de schuld van ons dat mijn moeder nu van hem gescheiden is. Hij stuurt over de situatie zelfs brieven naar jan en alleman die er niks mee nodig hebben wat een stomme kinderen mijn moeder wel niet heeft etc... etc... Ik kan hele boekdelen schrijven over die lul maar dat zal ik jullie nu besparen. Kortom ik wil die man het liefst nooit meer zien. Waarom heb ik dat haar 5 jaar geleden beloofd? Nu zit ik er mee...
Oei, ja ik begrijp je situatie, en snap dat je nu niet weet wat je moet doen, maar is het een type die op zo'n dag ook dingen gaat doen/zeggen? of denk je dat hij wel zn mond houdt en jullie die dag met rust zal laten?
Misschien moet je je het gewoon nog eens met je moeder bespreken. Vragen wat zij wil en daarbij uitleggen dat dat van die ex-man je niet lekker zit en je bovendien met die IUI zit. Misschien kun je haar laten kiezen of ze je wel of niet mee wil hebben als ze al deze dingen neeneemt in haar beslissing. Als je van tevoren al het antwoord weet, moet je toch zelf de knoop doorhakken. Moeilijk, sterkte!
Hmm tja dat is wel lastig. Maar ik denk dat ik gewoon echt schijt zou hebben aan die man. Ik zou me echt niet door die vent laten tegen houden.
ja schijt aan die vent! daar sta jij toch boven zeker! negeer hem doe net of hij lucht is. zou zeker gaan voor je moeder. alleen niet als je dan net je iui hebt!
die ex man zou ik ook links laten liggen , denk dat je dat op zo'n moment wel kan . Echter als het samen met je IUI valt zou ik wel bedanken , ik vind dat dat wel voorrang heeft ! zal je moeder toch vast wel begrijpen neem ik aan ? succes en sterkte met de situatie en je 2e IUI !
aan je verhaal merk ik een ondertoon dat je niet wilt gaan maar dat je ermee in de knoop zit omdat je het ooit beloofd hebt. het zou stom toeval zijn dat de tweede iui net op dezelfde dag zou zijn. ik weet niet wat je moet doen. volgens mij wil je niet dus dat lijkt me duidelijk. of je daar je moeder heel erg mee kwetst moet je voor jezelf uitmaken. ikzelf zou voor haar wel gaan. toen de beste vriend van mijn broer verongelukte ben ik ook gegaan voor mijn broer. ik kende de fam van die man zelf ook niet maar mijn broer heeft dat erg gewaardeerd toen. soms moet je jezelf even opzij zetten om iemand anders te steunen. tenzij het nou net toevallig op dezelfde dag zou uitkomen als de iui, maar dan zal je moeder er ook wel begrip voor hebben denk ik.en die man....ja daaagggg... er komen nog veel meer mensen die is gewoon lucht.
Het enige waar ik het voor doe als ik zou gaan dan is dat omdat ik het beloofd heb aan mijn moeder én om haar te steunen. Anders moet mijn moeder op de begrafenis ergens alleen zitten en dat kan ik haar niet aandoen. Het was een hele close vriendin van haar. En ik vind het heel erg als ze alleen zit en ze moet huilen. Dan is er niemand die haar kan troosten. Dus daar wil ik het voor doen. Iemand vroeg ook of die man in staat is om wat te zeggen op de begrafenis of te doen. Nou wat die man allemaal doet is onvoorspelbaar. Hij zet zichzelf overal enorm voor schut. Maakt ook ruzie voor het huis van mijn moeder. Roept en scheld zelfs nog dingen als mijn moeder zelf allang de deur heeft dichtgesmeten. Die man is echt gestoord en rijp voor het gesticht. Hij stalkt mijn moeder nog elke dag. Is het niet voor haar huis, dan is het wel per telefoon. (Ze hebben ook een zoon samen van 12 jaar oud, die uit huis is geplaatst ivm autisme en adhd). Zat gisteren ook al te denken of ik een topic over hem zou beginnen. Maar dan kan ik wel een paar pagina's voltypen en ik weet niet waar ik moet beginnen.... Want die man is rijp voor een gesloten inrichting, maar ja dat is een ander verhaal.... Dus tja ik zie het nog wel gebeuren hoor dat hij opmerkingen maakt op die begrafenis.:x Ik maak me echt boos over die man nu ik over hem aan het typen ben. :x
Misschien zou je moeder aan de familie van de vriendin kunnen vragen of hij geen uitnodiging krijgt. Weet niet of die vriendin erg close met hem was?
Als het op de dag valt van de IUI,zou ik zelf niet gaan(naar de crematie/begrafenis dan he) Dat snapt je moeder denk ik wel
Precies, dan zou ik ook niet gaan. Maar anders wel. Je hebt het wel aan haar belooft en snap dat je die man niet wilt zien. Maar denk dat je moeder het ook niet leuk vindt om hem tegen te komen maar ze gaat wel.
Vervelende situatie meid! Begrijp dat je die vent niet onder ogen wil komen. Maar toch zou ik er voor je moeder zijn, zeker als het niet tegelijk valt met je IUI.
Ik heb toen straks mijn moeder even gebeld. Ik wist niet of ze er nog zou zijn of al weer weg zou zijn... Ze was er nog, maar wel op de gang omdat er net een familielid aankwam van die vriendin die haar al heel lang niet gezien had. Mijn moeder denkt dat het vanavond wel gebeurd is waarschijnlijk. Ze was nog wel aanspreekbaar maar ze antwoordde nauwelijks, heel onduidelijk. En ze is helemaal geel omdat haar lever helemaal kapot is. (aangetast). Wat een naar idee. En ook nog op Dodenherdenking.