Ten einde raad

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door francescak, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hoi!

hopelijk kan iemand mij helpen!
    mijn zoontje van 14 maanden is een super eter! 3 boterhammen per dag en is ontzettend dol op fruit maar dan......

AVONDETEN---->>> DRAMA!

niks (op pasta/macaroni/spaghetti na) eet ie!
    hij houd zijn kaken stijf op elkaar! alles hebben we geprobeerd. zelf laten eten ( met een dikke smeerboel als gevolg) , negeren, dwingen, heel enthousiast doen als hij eens een hap neemt!
    maar niets lijkt te werken. hij vertikt het gewoon.
    raak men geduld ervoor kwijt! het is ook niet meer het gezelligdte deel van de dag aangezien het altijd een strijd is.
    potjes olvarit willen nog wel eens maar niet meer dan een half 12 maanden potje. eigenlijk wil ik geen potjes geven want vind dat hij gewoon met de pot mee moet eten!

ik hoop heeeeel erg op tips of iets dergelijks want het word er niet leuker op!

help!!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het is inderdaad moeilijk als je zoontje geen warme maaltijd wilt eten. Je kunt hem niet dwingen en je wilt ook voorkomen dat het anders een strijd wordt. Wel fijn dat pasta goed gaat, dat is een begin. Daar kan je ook lekker groente doorheen doen.
    Kindjes moeten vaak aan een nieuwe smaak wennen. Dit heeft tijd nodig. Soms moeten ze iets wel 10 keer proeven voordat ze gewend zijn aan de smaak.
    Het is goed om voor het eten zoveel mogelijk vaste tijdstippen aan te houden, rustige omgeving, niet te veel de aandacht op het eten, je zoontje zelf eens laten kiezen tussen twee groentesoorten, kleine beetjes opscheppen.
    Om je kindje ook groente/rauwkost te laten eten kun je bijvoorbeel wortel/komkommer/radijs als tussendoortje geven, los van de warme maaltijd. Of een keer komkommer/tomaat met kaas op brood. Zo krijgt je zoontje ook groente binnen. Of een lekkere maaltijdsoep! Groenten roerbakken en wat bouillon erover, mengen met een smaak wat je kindje wel al lekker vindt.
    Succes! Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina