ik kom hier al best lang.. en post geregeld berichtjes, hoop niet dat ik door hier een topic te plaatsen, vooroordelen krijgen van mensen ofzoiets. maar ik moet het nu gewoon echt even doen. ik heb een vriend. Hij heeft nu 2 maanden een eigen woning, (omdat zijn ex hem weg wou hebben. en zij had ervoor gezorgd dat hij een andere woning kreeg.) ze hadden al langer geen relatie meer hoor. maar hij slaapt nu nog steeds daar! (heeft daar wel nog een kind, maar vind dat geen reden om daar te slapen, omdat hij daar ook kan zijn overdag en savonds weg) terwijl zijn ex gewoon voor het andere huis had gezorgd, slaapt hij nog bij haar. En hij doet helemaal niks aan het nieuwe huis. Of veel te weinig aangezien, we toch een gezinnetje aan het stichten zijn, althans, dat dacht ik. En hij het huis al lang af had kunnen hebben, maar hij alleen nog maar geverfd heeft, 1 kamer, ligt geen vloer, geen gordijnen, geen meubels dus echt een kaal huis (weet niet alles want ik heb de moed na 1.5 maand opgegeven, en ik heb t huis niet meer gezien sinds die tijd, alleen als k er soms langs fiets en nog steeds die lelijke kranten voor t huis zie) en hij zit gewoon thuis met zn uitkering. terwijl ik heb gewerkt en voor me dochter heb gezorgd. en zwanger ben. ik snap er niks van, we gingen samen voor het kind. hij zegt niet, ik hou niet meer van je, ik wil bij me ex blijven.. hij zegt ook niet, ik ga voor jou alleen en zorg dat we een mooi huisje hebben samen ik snap ook niet, dat als bij zijn ex de nood zo hoog was, dat hij eruit moest, hij daar wel mag slapen en wat weet ik wel niet allemaal nog meer wat wil zij nou? En hij? ik word er gek van dat hij niet gewoon mij los laat, dan kan ik ook verder. maar hij blijft bezig mij te overtuigen door zn woorden, dat hij me wel wil... en hoewel ik denk dat ie vreemd gaat met dr, hij geeft dat ook niet toe. hij zegt dat ie apart slaapt. wat moet ik nou?
Voor jezelf kiezen! Je kunt niet leven met hoop en vrees. Jezelf altijd afvragen hoe het nu zit,daar ga je ooit aan onderdoor. Stel hem voor een keuze,of je verteld hoe het zit en je doet er iets aan,of ik zet er zelf een punt achter. succes,en kop op!
Het gaat nu niet meer om hem maar om de baby, dus als hij er voor kiest om er niet voor jou te zijn.. dan is het toch verstandig dat je voor jou en jou baby kiest! Ik wens je heel veel sterkte meid! Dikke knuff
Trek je eigen plan! Het zou heel onverstandig zijn om te blijven wachten.... hij had allang voor jou moeten kiezen.
Zoiets heb ik ook meegemaakt bij mijn beste vriendin. Als de man steeds maar bij de ex over de vloer blijft lopen en zelfs elke nacht daar slaapt ja dan kun je ervan uitgaan dat ie zijn keuze al gemaakt heeft.. Of je spreekt een hard woordje met hem en stelt hem voor de keus. Of je leeft zo verder maar persoonlijk denk ik daar zul je aan kapot gaan.. Me beste vriendin zit nu ook alleen thuis met een kleine omdat hij maar geen afscheid kon nemen van zijn ex.. En contstant bij haar over de vloer bleef lopen. Hoop voor je dat toch nog alles goed komt. Heel veel sterkte
Jij bent 22 weken zwanger en hij slaapt nog steeds bij zijn ex woont nog steeds bij zijn ex, dat is makkelijk voor die ex, 2 uitkeringen (ga er van uit dat zij ook uitkering heeft) jou als excuus gebruikt voor een andere woning (dit idee krijg ik nu ook) En dan gezellig ook nog eens van 2 walletjes kunnen eten jou en zijn " ex"... meis stel hem voor de keuze zoals door anderen gezegd, of jou of hij blijft maar bij zijn ex, jij hoort je daar nu niet druk om te horen maken, hij had het huis klaar moeten hebben, en dat heeft hij niet, dus bij jou moet er nu ook een lampje gaan branden bij wie zijn prioriteit ligt en bij wie hij een spelletje speelt... Hoe hard het ook klinkt en is, kies voor jezelf en laat hem het **** krijgen, hij is jouw en de kleine niet waard! Hij gebruikt jouw alleen zoals het hem uitkomt, als hij echt voor jou was gegaan, was het nu allemaal al klaar en geregeld geweest, en was het met zijn andere kleine ook allemaal geregeld (allimentatie, wanneer hij de kleine te zien krijgt etc etc) en had hij alles al klaar gehad voor JOU EN DE KLEINE!!! woorden vullen geen gaatjes, maar laten zien met doen en hard werken wel! laat jij je gebruiken of pas je daarvoor... dat is nu de vraag voor jou meis, deze keuze is hard maar wel noodzakelijk voor een stabiele leef omgeving voor jou en jouw dochter die er al is (of had ik dit verkeerd gelezen?) en de kleine die komt! Stabiliteit is nu belangrijkst! Maar jij maakt de keuze en laat je niet gek maken, maar kies wel voor jouw en je kleines gezondheid, en de stress, kan je missen als kiespijn! Veel Sterkte meis en ik hoop dat je toch kan genieten van de kleine in je buik!
soms word ik toch een beetje moedeloos van dit soort berichten! hij heeft sinds twee maanden pas een huis en jij bent al 22 weken zwanger. blijkbaar had hij zijn zaakjes dus nog helemaal niet goed geregeld. zowel niet met een eigen huisje,zijn inkomen (een uitkering lijkt me geen vetpot; zeker niet als je ook nog alimentatie moet betalen), als met de relatie met zijn ex. dan begin je toch nog niet aan een nieuw gezinnetje??!! ik weet dat dit nu te laat is, want de zwangerschap is een feit, maar dit gebeurd zóóó vaak, dat ik weleens denk hoe goed er van tevoren wordt nagedacht voordat er weer een "liefdesbaby"wordt "gemaakt"! voor nu zou ik zeggen: lik je wonden en ga voor je kindje en laat deze besluiteloze man maar in zijn sopje gaar koken bij zijn ex!
@lies276 We hebben een behoorlijke geschiedenis al achter de rug, deze beslissing hebben WIJ genomen door prive redenen, en hij laat me nu links liggen, terwijl alles gewoon koek en ei kon zijn @Aviya, zij heeft inderdaad ook een uitkering EN alimentatie. Maar hij zegt nu tegen mij, kom me maar helpen in het huis. Eigenlijk heb ik daar totaal geen zin in, wat moet ik doen daar, en hij heeft nooit iets voor mij gedaan, moet ik wel wat voor hem doen. Ik kan geen vloeren leggen, das mannen werk en meubels sjouwen eveneens. Ik moet dus gaan schoonmaken, me god geen idee wat, want er staat niks.. alleen een keukentje en badkamer misschien? wat ik ook al had gedaan en het word niet eens gebruikt Maar ik heb ermee ingestemd. Omdat ik me af vroeg of hij zou zeggen, o nee toch maar niet. Maar dat zegt hij dus niet.. wat heb je nou aan schoonmaken als er niks staat... maar ja, ik ga doen wat hij wilt.. en zo bewijzen dat ook al zou ik helpen, hij er toch niet voor me is en alsnog niks doet. hij zegt en blijft volhouden dat het mijn schuld is, dat we niet samen wonen, omdat ik niet help.. te zot voor woorden maar ik weet het echt niet meer.. hij is de liefde van mijn leven. ik heb het er zo moeilijk mee, om hem los te laten Of moet ik dan toch zeggen, dat ik niet ga helpen.. ik weet gewoon dat het niks uitmaakt. maar ik kan er gewoon niet tegen dat hij mij overal de schuld van geeft
Ik weet niet hoor.. misschien snap ik er wel te weinig van.. Maar als je SAMEN een nieuw gezinnetje sticht, dan werk je toch ook samen aan je toekomst. Dus ga je samen klussen, schoonmaken, dromen in en over je nieuwe huis? Dat hij nog bij zijn ex slaapt vind ik raar. Daar begrijp ik helemaal niets van.
Hoe woon je nu dan?? Heb jij dat huisje ook echt nodig?? Ik zou niet eens in een huis willen wonen die een ex voor hem heeft geregeld. Weet ze wel van jou bestaan/zwangerschap af?? Je moet goed voor jezelf zorgen, teveel drukte en zorgen kan je nu niet gebruiken. Leef je eigen leven, als je zoveel voor hem betekend komt ie je wel achterna, zo niet... dan zegt dat genoeg over hem. Als hij daar leeft, wat/wanneer doet hij dan met/voor jou?? Ik zou de negeer stand gebruiken en hem knetterhard laten werken om te laten zien hoeveel die om je geeft.
Ook bij een waterdichte relatie kan het soms flink mis gaan. Die dingen gebeuren. Alsof ik het zelf al niet erg genoeg vind, zeg het liever tegen hem. :x
dank u! Je werkt er inderdaad SAMEN aan, maar waar is hij dan????????? Enne ik ga nu je beste waarschuwing ooit geven, hij is een manipulator alleen al door te zeggen dat het JOUW schuld is (wat niet zo is!!!!) jij hebt aangegeven er aan te willen werken, hij blijft bij zijn ex zitten klote... laat hem inderdaad in zn sop gaar zitten koken!!!!!! HIJ HAD UIT ZICHZELF OOK KUNNEN LATEN ZIEN DAT HIJ MET JOUW VERDER WIL, maar heeft hij dat gedaan???? Nee bij zn ex gaan zitten eten slapen en God (excuses) weet wat nog meer!!! Laat je niet gek maken, maar ga je eigen leven lijden, ik en de anderen kunnen je alleen waarschuwen tegen zoeentje en proberen te waarschuwen je leven niet te vergallen door zo'n galbak EN profiteur!!! Jij hebt straks alles op orde en omdat hij allimentatie betaald zal hij daar GRAAG van profiteren, dit is ervaring meis, kies voor je kleine er REN zo hard je kan van hem vandaan. Alleen jij kan deze rottige beslissing nemen, niet ik of een van de andere forummers, maar kies alsjeblieft voor je kleine en je eigen waardigheid, want hij heeft GEEN respect voor je, anders was alles nu al geregeld geweest. Veel Liefde Sterkte en Wijsheid toegewenst meis! Denk inderdaad dat je daar NIET op zit te wachten en dat je jezelf al genoeg verwijten hebt gemaakt, dat een ander dit niet nog eens in hoeft te peperen Enne al komen er tig van zulke berichtjes op t forum, we zijn hier om elkaar te helpen, advies te geven en er gewoon te zijn, soms is een "arm" om iemand heen al iets wat ze heel hard kunnen gebruiken, we krijgen hier niet alles te horen (wat maar goed is ook!)
"we zijn hier om elkaar te helpen". dat kan wel zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat je iemand dus maar naar de mond moet praten. natuurlijk kan iedere relatie uitlopen op een breuk, maar denk wel eerst goed na voor je aan (weer nieuwe) kinderen begint. ts heeft al een dochter uit een vorige relatie. ook haar nieuwe vriend heeft dus al een kind bij zijn "ex". als je een nieuwe relatie begint, hoeft dat niet meteen te betekenen dat je dan ook maar weer een nieuw kindje moet "maken". het feit dat meneer gewoon nog bij zijn ex woont (en dat zíj het nieuwe huis geregeld heeft!), wekt bij mij de indruk dat die relatie nooit echt over is geweest. en toch was de relatie koek en ei???!!!!
@lies276, hij heeft een eigen woning gekregen en zelf geaccepteerd. als hij zou doen, zoals elke vrouw verwacht die in verwachting raakt van een man, dat hij zorgt dat we samen kunnen wonen om een leuke toekomst met ons gezinnetje tegemoet kunnen, dan zou het koek en ei zijn. Maar helaas denkt hij er anders over, en daar kom ik nu pas achter. Zoals Aviya zegt, hij is een gigantische manipulator en ik ben er de dupe van. (Des al niet te min, ben super blij met me kleine knul in me buik en kan niet wachten tot hij er is!) @Aviya, echt heel erg lief van je. Je slaat de spijker op zijn kop en dat helpt enorm. Ik had mijn vermoedens, maar nu jij alles zo zegt, dringt het pas echt tot me door, wat me een stuk sterker in mijn schoenen doet staan. Dat heb ik nodig. Dank je. Dikke knuf
@CrazyAngel, Alsjeblieft meiss, en dank je wel voor de compliment Als je zoveel narigheid in dit leven hebt meegemaakt, wil je het liefst voorkomen dat anderen dezelfde kant op gaan, er in geraken is zooo makkelijk er uit komen zonder kleerscheuren... niet zo makkelijk. Als ik mensen naar de mond wil praten... ga ik wel op een chatroom zitten, in een cafe of..., maar als je hebt meegemaakt en doorstaan wat... ach dat gaat sommige niks aan... @CrazyAngel, lekker gaan genieten van je kleine vent!!! je hebt dit dik verdiend, enne met de tijd, als je dat nog wilt en toelaat, komt de juiste persoon, die je op een voetstuk plaatst! en met Respect behandeld! Laat af en toe weten hoe het gaat! met jou en met de tijd met de kleine Julie komen er wel ... Veel Liefde, Kracht en Rust toegewenst meis!
ik kan ook alleen maar zeggen hij manipuleert de boel inderdaad enorm.. zulk gedrag gaan mijn nekharen van overeind staan, doet me herinneren aan een vent die ik ooit had en zo deed.. en die behandelde mij alles behalve goed.. stap eruit nu je er nog niet teveel hinder van zult vinden en maak die nieuwe start met je kindje gewoon zelf in alle rust, niet in deze situatie meis! draai de rollen maar om hun proberen zo jou te manipuleren samen, en hij vind het wel best, zorg dat jij het in je eentje red en laat hem in zijn sop gaar koken! onwijs klote situatie en wens je veel sterkte!
@CrazyAngel, zo als ik het lees heb jij nu ook je eigen woonruimte nog? Je woont immers niet in het nieuwe huis van je vriend... Ik zou er in je eigen huis wat moois van maken, en de "relatie" zo gauw mogelijk verbreken, dat is natuurlijk verschrikkelijk als je ondanks alles toch van hem houd.... maar het is echt een foute man... Hoe zit het met erkenning en dergelijke? Heeft hij je kindje al erkend? Snap die "ex" van hem ook niet helemaal, tenzij ze dr helemaal niet van op de hoogte is dat hij met jou ook wat heeft... Of het is net zo'n vals persoon zonder moraal, brrr! Ik wens je heel veel sterkte en succes mt je zwangerschap, hoop dat je voor jezelf en je droppie een goede keus maakt, een goede basis kun je ook in je eentje prima leggen!! Daar ben je sterk genoeg voor, want je bent een vrouw!!!