Voel me idd heel schuldig dat ik wil stoppen. Maar het geeft me ook een stukje rust dat ik bijvoorbeeld in de avond een flesje kan geven en niet met een krijsend kindje zit en ik niet over me toeren ben.
Ik zelf ben niet echt fan van difrax, vacuum zuigen, lekken en te snel drinken was het hier. Hoor ook vaak dat difrax lekt, maar voor sommige de oplossing. Gebruik eerst level 1, gaat dit te snel bestel dan een newborn speen.
Die spruw pijn is herkenbaar en afgrijselijk! Hopelijk knappen jullie nu snel op en krijg je er weer lol in. Als mijn zoontje een flesje kreeg hield ik vaak een speentje in de buurt. Liet hem eerst wat drinken ( uit speen 1, avent natural, dronk hij heeeel snel uit) en gaf hem daarna een poosje de speen, paar minuten sabbelen op de speen en dan weer de fles, zo probeerde ik er langer over te doen. Mn zoon spuugde niet zo erg als jouw kindje hoor,maar het ginf op deze manier wel beter. Hopelijk houd je de borstvoeding nog eventjes vol in combi met de fles en kan je er nog even van genieten
Enne, jij bepaalt hoe lang je de borstvoeding volhoud hoor, als t niet gaat,lukt, is dat niets om je voor te schamen. Alles wat je je kleintje aan mama melk hebt gegeven is meegenomen!
Meid, helemaal mee eens! Ik werd ook helemaal GEK van de borstvoedingsmaffia! Ik wilde zo graag borstvoeding blijven geven, maar ik had hulp en ondersteuning nodig bij het kolven en een fles, maar NIEMAND wilde helpen. Ze wilden mij alleen maar aan de borstvoeding hebben en absoluut geen tips geven over hoe ik mijn problemen kon oplossen. Ik heb de LLL gebeld, die vrouw liet me niet eens uitpraten en predikte alleen maar haar eigen "geloof", de VBN én een lactatiekundige in huis gehad. Hier heb ik absoluut niets aan gehad. Het bizarre is dat als ik (beter) was geholpen, ik nu zeer waarschijnlijk nog een aantal voedingen per dag via de borst had gegeven. Uiteindelijk heb ik, doordat ik niet de noodzakelijke hulp kreeg, op advies van de kinderarts per direct moeten stoppen met borstvoeding. Dat vond ik heel erg en vooral super frustrerend! Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit soort beslissingen (overstappen op de fles) meestal niet lichtvaardig genomen worden en TS niet voor niets om hulp vraagt. Iemand die dan alleen maar de borstvoeding zit te "pushen" helpt dan absoluut niet. Daar is het "borstvoeding" subforum voor.
Ik ben niet van de maffia hoor..maar denk ook niet dat het reactie op mijn berichtje was.... Als de spruw voorbij is en het alweer wat beter voelt, krijg je soms ook weer wat meer moed. Ikzelf heb ook allerlei problemen gehad en kreeg op dit forum ook niet altijd fijne reacties. Probeer goed voor je zelf te zorgen, goed drinken, vitamines nemen. Niet teveel naar anderen luisteren waarbij t allemaal perfect lijkt te gaan. Benieuwd hoe het vandaag gaat. Kun je al verschil merken met de medicijnen? Duurde bij mij paar dagen voor t aansloeg, zat soms stampvoetend ( van de pijn) te voeden.
Je moet je niet schuldig voelen, daar heb je niets aan. Je moet gewoon een beslissing nemen waar je 100% achter staat. Als jij iets doet waarvan jij overtuigd bent dat het precies dat is wat je doen moet, dan kun je je niet schuldig voelen. Als je twijfelt, doe het dan niet.
In zo'n geval: overleg met een lactatiekundige of iemand van VBN/LLL of een tepelhoedje kan helpen. Normaal gesproken gebruik je die liever niet, maar ik herinner me van mijn eigen kinderen dat die, op momenten dat ze moeilijk konden happen, zoals jouw kindje in de avond, ze veel hadden aan het richtpunt dat een tepelhoedje geeft.
Je zou voor de spruw nog Gentiaan Violet kunnen proberen als de medicijnen onvoldoende aanslaan. Hoor ik goede verhalen over. Verder ben ik het met Dirksmama eens, dat het niet uit maakt welke keus je maakt, als je er maar volledig achter staat. De eerste weken bv zijn heel zwaar, daarna wordt het makkelijker. Als je het nog een kans wil geven, zou ik een lactatiekundige inschakelen. Maar je zegt dat het overdag heel goed gaat. Daar zou ik me wel op focussen. 's Avonds kan de onrust ook komen door het willen clusteren. Veel willen drinken om een reserve voor de nacht op te bouwen. Beetje dubbel, want eigenlijk zitten ze dan al goed vol. En onrust bij jezelf werkt natuurlijk ook niet bevorderlijk. Als je wil combineren en dat nog een tijd wil blijven doen zou ik wel proberen 4 of 5 voedingen te blijven geven. Anders heeft het een grote impact op je productie. Ik gebruik zelf voor de afgekolfde melk de tommee tippee fles. Deze gaat langzaam genoeg. Misschien nog een idee? Succes in ieder geval!
Ohja een tepelhoedje! Dat is idd ook nog een optie! Nu de spruw weg is, gaat het alweer beter gelukkig.
Even een update. Beetje laat, sorry! Maar tis zo druk met een kleintje! Ik was gestart i.o.m. de huisarts om toch pepti te gaan proberen. Ging super, helemaal tevreden over de Dr. Browns fles maar toen begon het feest. Heel mijn meisje haar gezichtje, nekje, hals, borst en oortjes onder het eczeem, ze sliep bijna niet meer, uren lang krampjes (normaal geef ik cinababy, maar dat hielp nu niet), bijna stikken in het zuur ondanks de zantac, obstipatie, piepende ademhaling... Ik ben er weer mee gestopt, maar omdat ik 3 voedingen had vervangen, liep mijn productie best snel terug zoals Julia1982 al zei. Ik weer naar de huisarts en hij dacht ook aan koemelkallergie. Ik heb nu Nutramigen voorgeschreven gekregen, die ik vandaag op kan gaan halen, het moest besteld worden... Dus ik hoop dat dit de oplossing is! Hartstikke bedankt voor het meedenken allemaal! Heb mezelf zo suf gepiekerd de afgelopen weken en dan is het fijn als er meiden zijn die met mee willen meedenken. Ik vind een combi fles en borst uiteindelijk het fijnst. De rust van de fles wanneer nodig en de knusse momentjes met mijn meisje met de borst. Perfect!
Ik hoop dat je nu wat rust hebt,wat een gedoe! Je productie zal nu snel gaan afnemen helaas,met zo'n jong kindje trekken je borsten de combi nog niet. Je zal minimaal 5 x per dag een stimulans moment moeten hebben en.zeker s'avonds onbeperkt laten clusteren of regeldagen opvangen. Anders is het heel snel over. Jammer,maar als het dan oke is voor jou dan is dat prima!
Oh nee, dat is helemaal niet wat ik wil Ik probeer nu alleen een flesje te geven nádat ze de borst heeft gehad en nog honger heeft.. Maar mijn productie loopt toch terug... Ik heb al ocytocine neusspray gekregen maar dat helpt maar een beetje. Heb jij of iemand anders die mee leest tips hoe ik mijn productie kan opkrikken? Of is het echt einde oefening?
Veel en vaak aanleggen, zo min mogelijk bijvoeden ( maar ja... je baby honger laten lijden is natuurlijk ook geen opte) en kolven. Geef je nog nacht voeding? s Nachts kolven is ook een goede om de productie wat op te krikken.
Dankjewel meiden! Ik probeer zo veel mogenlijk aan te leggen nu en ik heb een kolf besteld die morgen bezorgd word. Snachts voed ik ook nog, dan heb ik weliswaar wel genoeg.. Maar ze heeft al 2 dagen door geslapen
Dan doe je eigenlijk alles wat je kan doen, en ik denk dat het dan wel goed gaat komen hoor! Aangezien je kindje pas 8 weken is zal het daarom ook wel moeten lukken. Op een gegeven moment kan je dan de stap nemen om volledig live te voeden. Althans, als dat is wat je wil. Ik vind je inzet wel echt super hoor! Probeer niet te veel te baseren op wat je kolft. Is het veel:super! Is het niet zo veel: bedenk dan dat wat je baby uit je borsten haalt, veel meer is. Kijk naar de plasluiers en hoe je kindje is na een voeding. Dat is de graadmeter mbt je productie!
Dankjewel! Ik heb inmiddels domperidon gekregen van de dokter en ik heb weer genoeg melk om mijn meisje tevreden te houden. Ben er zo blij mee! Kolven ging moeizaam, maar ging vandaag al een stuk beter. Live voeden vind ik veel prettiger. Toen ik de beginpost typte zat ik er helemaal door heen.. Was onzeker, gedoe mbt aanhappen, moe van het slaap te kort en trok het clusteren daardoor niet... Kunstvoeding was een uitkomst, al was het een drama dé juiste voeding te vinden... Ook daarvan heb ik spijt, dat ik niet gelijk heb doorgezet en haar meerdere soorten kunstvoeding heb gegeven Ik vind de borstvoeding nu helemaal super Aanhappen gaat goed, misschien omdat ze nu wat groter is? Vind het handig (vooral snachts!) Het is gewoon een heerlijk om mijn dochter bij mij te zien drinken en mijn streven is om het zo lang mogenlijk vol te houden!