Zodra ik schoenen bij mijn zoontje aan wil doen krult hij z'n tenen waardoor ze onmogelijk aangaan. Iemand tips? M'n zoontje is 10 maanden en begint nu te staan maar dat lukt hem niet door dat gedoe met z'n tenen haha
Zachtjes knijpen in de hiel. Of de schoentjes aantrekken wanneer je zoontje staat (dus niet zittend bij je op schoot oid), en hem zelf z'n voetjes erin laten glijden. Of gewoon voorlopig geen schoenen aandoen, wellicht kun je ook uit de voeten met lekkere slofjes? Zolang ze nog niet goed liepen hebben mijn kids nooit schoenen aangehad (maar dat is uiteraard persoonlijk).
Zo goed mogelijk schoen open doen en erin met je hand voetje recht houden. En dan hiel erin beetje met bewegingen links/rechts. Als de hak hard is dan zakt het makkelijker. Het is altijd zo eerst bij alle kinderen. Is lastiger als je hak zacht is en als die ook dubbel gaat of niet strak zit niet zo goed voor de voetjes. Het is bijna zomer als je schoenen koopt vervolgens koop helemaal open met klitteband
Ook niet als je gewoon van die simpele sokslofjes neemt? Die hebben ze oa bij de Hema en vond ik ideaal op die leeftijd. Geen gehannes, gewoon net zo aan te trekken als sokken. Ook heb ik wel slofjes gehad die over de volledige onderkant een dunne rits hadden, knappe baby die dan z'n voet nog dubbel kan houden!
Ik zou gewoon stoppen met schoenen aandoen. Is nergens voor nodig. Sterker nog: is alleen maar slecht voor de ontwikkeling van de voetjes. Lekker met (slof-)sokjes aan (of blote voetjes) leren staan, kruipen en lopen. En pas als hij goed kan lopen, voor buiten, schoenen aantrekken.
Wat fafa zegt. Schoenen zijn nog helemaal niet nodig bij zo'n kleintje. Dochter is bijna een jaar en loopt meestal op blote voeten of sokken. En heel af en toe op slofjes, als t echt koud is.
Geen schoentjes aandoen nog. Is helemaal nog niet goed als ze überhaupt niet lopen en waarschijnlijk vind hij het dus duidelijk ook niet echt prettig. Ik zou zo'n antislip slofsok doen, met dat leer erom heen.