Ten einde raad.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hai

ons kindje inmiddels 4weekjes oud die heeft 's nachts last van reflux / misselijkheid
    het is echt een ramp elke nacht weer..

we weten niet meer wat we moeten met haar!

herkent iemand dit en wat hebben jullie er tegen gedaan?

plat liggen is het het ergst
    op der zij gaat het in vlagen en op der buik ook in vlagen

bedje omhoog schuin hebben we. ze komt ook maar niet tot spugen maar alleen kleine beetjes uit der mond voor de rest zit ze continue met haar tong soort van likken en slikken vies kijken ect.

maar dit is dus alleen 's nachts overdag is het een voorbeeldig kind!
    Alleen breken de nachten ons op. we wisselen lopen met haar door de kamer (dan is ze rustig) en we slapen niet overdag (gaat niet te veel te doen) we worden er geirriteerd door naar elkaar en dit vind ik vervelend voor ons beide.

koemelk allergie is uitgesloten we geven borstvoeding

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Op de buik laten liggen? Bij fv zou ik comfort voeding aanraden. Bij bv echt geen idee hoe je dat kan doen. Kolven en jbpm blijft dun volgens mij.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als eerste is het verstandig de leefregels voor reflux op te volgen.
    Alles schuin, half uur recht houden na elke voeding, goed laten boeren, zoveel mogelijk rust en regelmaat (niet op de klok, maar naar je kindje kijken), liever vaker aanleggen zodat er niet te veel in een keer wordt gedronken, etc

Als het niet werkt kun je langs de huisarts voor medicatie voor de reflux.

Hoe heb je kea uitgesloten?

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ook met bv kan je kindje last hebben van KMA. Dan moet jij op een dieet.

Je zou de voor de voeding jbpm kunnen geven op een lepeltje, maar ze kunnen er krampen en verstopping door krijgen. Dus ik zou zeker even naar de ha gaan. Idd buikslapen is nog een optie.

Sterkte meis!

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De tips van Averlhach zeker opvolgen.

Verder sliepen wij gewoon rechtop in de zetel, met dochter tegen ons aan. Dan sliep ze rechtop, en voelde ze zich geborgen.

En overigens: "overdag slapen lukt niet, te veel te doen": er is echt niéts belangrijker op dit moment dan voor jezelf en je baby zorgen. Al de rest kan echt wel blijven liggen.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Dit dus...

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    shakes ik heb een dochter van 1.5 een peuter puber dus niet te snel oordelen aub. ik MOET mijn tijd verdelen en mijn oudste is niet bepaald makkelijk heeft een stoornis wat ik hier niet vermeld maar dit dus... en als zij eenmaal slaapt kan ik dus echt niet slapen omdat ik dan eindelijk tijd voor de dingen die blijven liggen.

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Idd refluxregels volgen en ik zou langs de HA gaan om medicatie te vragen.
    Hier was het reflux icm KMA,
    Johannesbroodpitmeel was hier echt een zooitje om te geve naast BV en zorgde ook nog eens voor verstopping

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dit dus! En blijf er niet te lang mee aanmodderen als het na het toepassen van de leefregels niet beter wordt. Dan z.s.m. naar de huisarts voor medicatie. Het is vreselijk pijnlijk steeds dat maagzuur wat weer omhoog komt en in de slokdarm blijft hangen. Wacht je er te lang mee, dan kan het een ontsteking van de slokdarm veroorzaken en ben je veel verder van huis. Vond nog een interessant document (PDF) die via deze site te openen is, misschien heb je er wat aan: Reflux bij baby's - Maag Lever Darm Stichting

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Google maar eens op "verborgen reflux". Dat is dus iets anders dan "reflux". Staat trouwens ook op de site die ik aangaf, vermeld.

Verder wens ik jullie veel sterkte! Want het is pittig! En helemaal als je ook nog een dreumes hebt rondlopen. Wacht niet te lang met actie ondernemen.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou zeggen naar huisarts zodat hij dat beoordeelt.
    Bij bv kan kind zeker kma hebben om uit te sluiten moet je strenge dieet volgen. Ik geloof dat ook behaalve melk andere histamine moet je vermijden ook.
    Maar als kma dat niet is dan kam dat gewoon verborgen reflux zijn.
    Ze heeft last van zuurheid dat komt omhoog en slinkt ze terug en beetje komt uit. Had dochter hier ook en ging met voeding beter ze had geen medicatie nodig hier

Ik snap je wel dat je overdag geen tijd hebt om bij te komen.
    Probeer nacht te verdelen met je vriend, maak een goede afspraken dat bijv om de buurt gaan. Of dat je eerder naar bed gaat etc.
    Je kan ook kind tussen jullie leggen kijken of dat helpt misschien. Na voeding langer rechtop houden tot het zakt en misschien optie om nacht en avond voedingen afkolven en indikken met jbpm of anders comfort flesje geven.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Rustig maar. Dat kon ik toch niet weten?

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nogmaals; wat heb je gedaan om kea (koemelk eiwit allergie) uit te sluiten?

Borstvoeding vermindert de kans, maar de kans blijft aanwezig!

14. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Neocate krijgt ze vanaf de geboorte. nu geef ik geen bv meer en alleen neocate.

dokter zei dat alles wat ik al deed goed is alleen bv moeten we mee stoppen omdat ik wel mell drink en dus ook in bv zit. en de reflux is omdat zn slokdarm klepje onrijp is zeiden ze maar dat gaat vanzelf over :/

alleen het lijkt alleen savonds wanneer ze zo huilt

Deel Deze Pagina