Ten einde raad...

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door leanne86, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Het lijkt mij verstandig dat je eerst de zaken op een rij gaat zetten en zo snel mogelijk contact opneemt met het maatschappelijk werk in je woonplaats. Daar kan men vertellen waar je mogelijk recht op hebt en wat wel en niet mogelijk is. Ook zal je bij urgentie altijd een instantie moeten hebben die de aanvraag ondersteund. Ik vind dat sommige mensen hier wel heel makkelijk praten dat " het wel goed zal komen" en "een kind niet veel geld nodig heeft". Het lijkt mij belangrijk om realistisch na te denken. Spullen hoeven inderdaad niet veel geld te kosten maar luiers en voeding (wat als borstvoeding niet lukt) wel! En wat te denken van medische kosten die je door zwangerschap en bevalling kunt krijgen ? Daarbij kost kinderopvang ook geld en worden kinderen duurder als ze ouder worden.

Dan wil je ook nog een eigen woning. Hoe denk je dat te gaan betalen met een schuld? Je moet de 1e huur betalen en de woning moet worden opgeknapt en ingericht met spullen. Zelfs als je veel krijgt zul je nog genoeg kosten moeten maken. Het lijkt mij verstandig dat je een instantie (zoals maatschappelijk werk) zoekt die je daarbij kan ondersteunen. En 20.000 schuld uit een huis is heel veel geld! Dat is absoluut niet iets dat je je ouders moet laten oplossen (lees lenen). Maar waarvoor in iedere gemeente schuldhulpverlening bestaat (stadsbank, gemeentelijke kredietbank etc). Wellicht kunnen ze een regeling treffen.

Een ander punt bij urgentie is dat je (in bijna iedere gemeente) alle woningen moet accepteren die je krijgt aangeboden. De realiteit is helaas dat je waarschijnlijk in een slechte buurt terecht komt die lang niet altijd kindvriendelijk is. Je hebt daarin helaas heel vaak geen keus. Misschien is het dus beter om niet direct urgentie aan te vragen maar te kijken naar andere opties (nog even bij je ouders blijven zodat je zelf kunt reageren op woningen, een baan zoeken zodat je particulier kunt huren, kijken naar woningen in andere gemeenten etc).

2. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Heb je je inmiddels al ingeschreven bij een of andere woningnet?
    Dat zou ik als eerste doen.. samen met maatschappelijk werk..
    Gewoon alles samen inschakelen.. dan gaan er wel balletjes rollen..
    En niet afwachten op contactpersonen, vakantie tijd etc.. gewoon blijven bellen en heengaan tot ze daar gek van je worden..

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik weet niet waar je woont maar vaak heb jij bij woningcorporaties ook woningen die direct te huur zijn. Je krijgt waarschijnlijk ook veel huurtoeslag. Ik zou zeggen ga eens op gesprek bij een corporatie.

4. leanne86

leanne86 Actief lid

12 jul 2014
    129
    0
    0
    Bedankt allemaal voor het meedenken en de berichtjes!

Inmiddels hebben mijn ex en ik de laatste tijd veel doorgebracht en ging het weer stukken beter tussen ons. We hebben gepraat en we hebben besloten om samen verder te gaan!
    We staan er allebei 100% achter en doen het niet alleen om de baby maar gewoon omdat we samen verder willen :)

Ik ben dus helemaal blij!

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wat fijn. Hoop echt dat jullie her samen wat moois van kunnen maken. En nu lekker genieten van je zwangerschap.

6. leanne86

leanne86 Actief lid

12 jul 2014
    129
    0
    0
    Dankjewel! Gaan we zeker doen :)

Deel Deze Pagina