Ik vroeg me af wie van jullie alle schoolvakanties vrij zijn. Over een tijdje zal ik onder schooltijd gaan werken, maar heb dan geen opvang voor de kinderen in de vakanties. Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen? Ik zou per week een paar uur extra kunnen werken en deze uren als overuren opschrijven. Maar dan kom ik niet aan alle vakanties... Nou hoef ik ook geen 12 weken vrij, maar een stuk of 9-10 zou wel fijn zijn.
Ik ben in principe alle schoolvakanties vrij. Ik werk op basis van een 0-uren-contract en kan zelf mijn uren , indelen. Ik mag dus zo veel of zo weinig werken als ik zelf wil. Maar we kijken eerst even hoe het gaat bevallen, want in de vakanies heb ik dan natuurlijk ook geen salaris. We willen daar dan de rest van het jaar wat voor apart zeggen. Maar misschien bevalt het wel helemaal niet goed, dan kiezen we voor vakantie-bso.
Ja en nee. Officieel werk ik in de gehandicaptenzorg, waarvan een paar uur per week in het onderwijs. De meeste uren in de 24-uurszorg en dat heeft niks met onderwijs te maken. Ik heb alle schoolvakanties vrij en mijn collega's die helemaal niet in het onderwijs werken ook. Er wordt hier gewerkt met een compenstatieregeling. Dit betekent inderdaad elke week een paar overuren draaien. Overigens verschilt de mate van compensatie weer per functie en wanneer je in dienst bent gekomen. Mijn man werkt bij de rijksoverheid en werkt ook elke week drie uur extra. Hierdoor heeft hij elk jaar 10 weken vakantie. Doordat ik ook veel vakantie heb, vinden we het gezellig om samen vrij te zijn. Hij heeft dit zelf met zijn leidinggevende geregeld. Bij mij is het standaard zo geregeld. Al kan ik wel de vakanties werken als ik dat zou willen i.p.v. compenseren. Hoeveel uur werk je? Hier werk je 27 uur bij een contract van 24 uur als je alle schoolvakanties vrij wilt.
Dan zou je cateringmedewerker, schoonmaker, administratief werk op een school ofzo gedaan doen. Ben je ook vrij als de school dicht is.
ik werk bij de tandarts, en heb voorjaars/carnavalsvakantie 1 wk, mei-vakantie1wk, zomervakantie 3wk, herfstvakantie 1wk, kerstvakantie 2wk. Dit is bij de tandarts er zo ingegroeid toen hij nog kleine kinderen had, nu zijn ze inmiddels al groot, maar heeft het behouden. we dragen per maand een klein bedrag af uit onze salaris voor de extra dagen, merk je weinig/niks van.
Ja hoor, die banen bestaan Ik haal het net om alle schoolvakanties vrij te nemen. Ik werk gedurende het hele jaar elke week meer uren dan mijn contract en mag die uren opsparen (ATV). Daarnaast ik koop 2,5 week extra vakantie bij van een deel van mijn 13e maand. Heb dan in totaal een week of 13 vakantie per jaar. Ik werk bij de overheid, overigens mede ook om die reden. Daar kun je gelukkig zelfs nog met banen op een hoog niveau veel vrij nemen.
Ik werk ook bij de overheid, en als je fulltime werkt heb je ongv 10/12 weken per jaar vrij. Dagen in overleg vrij nemen natuurlijk! Je werkt 40 per week en krijgt betaald voor 36. Dus zo bouw je aardig wat uren op! En dan nog je verlof(vakantie)uren
Bij mij is het wel mogelijk om extra te werken maar onze jongste zit nog niet op school. Het was de bedoeling dit te gaan doen als de kleine naar school gaat. Nu heb ik helaas een nieuwe collega met schoolgaande kinderen en kan het helaas niet meer. Wij hebben nu als oplossing vakantieopvang/bso en dat werkt prima. In de vakantie hoeven ze er maar 2 dagen pw heen en ondernemen een heleboel leuke dingen,
ik ben elke vakantie vrij en werk niet in het onderwijs. ben huisvrouw.................. ehm ik denk dat die baantjes niet veel zijn waar je 9 a 10 weken vrij hebt per jaar.
Werk voor de overheid (vlaamse) en heb 35 dagen verlof per jaar, wettige feestdagen niet bijgerekend en tss kerst en nieuw ook een week. Manlief werkt ook voor de overheid en heeft hetzelfde systeem ongeveer (andere overheid, zijn er heel veel in belgie). Daarmee komen we tezamen al een heel eind, maar dan nog komen we er niet helemaal. Dus oplossing: kinderen al te gaader slaan. Zus past een week op de mijne, ik een week op de hare. Opa komt een dagje babysitten en we doen ook kinderruil met de buren. Ik verwacht over een paar jaar dat ik hier met 10 kinderen ga zitten (GNIF) als al die neefjes/nichtjes/buurtkinderen ed op 1 dag vallen
Pfff ik moet er niet aan denken om 6 weken thuis te zitten met mijn dochter, die staat dan echt te stuiteren of ze niet naar de opvang mag haha, nu hoeven mijn kids ook maar 2 dagen naar de bso/kdv, als ik op ma moet werken naar opa en oma, maarmeestal werk ik een dag in het weekend en dan is mijn man thuisdus de rest van de dagen ben ik thuis....vind het altijd wel leuk om de kerstvakantie vrij te hebben...