ten minste houdbaar tot

Discussie in 'De lounge' gestart door puna, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou zelf liever voor de zekerheid het weggooien maar in principe kan het geen kwaad.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Haha ik ben echt zo'n miep die alles wat over de THT is weggooit, maar volgens mij zou het niet veel kwaad kunnen hoor.

4. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het tijdschrift Quest heeft er ook een keer een onderzoek naar gedaan. Mensen mochten etenswaar die over de datum waren opsturen naar de redactie. Alles was inprincipe nog prima te eten en de testers zijn niet ziek geworden. Alleen de smaak kan idd wat veranderen.
    De producten die jij aangeeft zou ik gewoon nog gebruiken het is ook nog niet zolang over de datum (stond er 2009 of zo dan is het een ander verhaal, dan zou ik twijfelen en er even aan ruiken ofzo)
    Mijn schoonmaakster heeft een keer mijn keukenkastje opgeruimd zonder dat ik daar om gevraagd had. Ze had zelfs dingen weggegooid die een maand over de datum waren (nou hagelslag is dan echt nog wel te eten) ik ben me toch boos geweest....

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Dit weekend kwarktaart maken, en die erwten zijn in principe nog goed tot eind 2012.
    Hier in vlaanderen gaan er vanuit de politiek ook stemmen op om die datums te veranderen ivm de voedselverspilling. Let wel geldt enkel voor THT (ten minste houdbaar tot: woord zegt het zelf). Niet vooor TGT (te gebruiken tot: yoghurt en melk ed).
    O weet je wat een houdbaarheidsdatum is: "de datum waarbij perfect eetbaar voedsel om middernacht verandert in nucleair afval". Een doordenkertje

Deel Deze Pagina