Hallo, Wat zouden jullie aanschaffen voor een baby die in augustus geboren wordt. Een vestje of jasje en in welke maat. Zat zelf aan een jasje van maat 62 te denken, maar is dat wel handig en niet veel te groot? Groetjes Anneh
tja augustus is normaal gesproken een warme maand (maar ik vetrouw dit land niet meer) dus ik zou toch voor een dun vestje van katoen kijken in de maat 56 of 62 succes (trouwens bij de mexx hebben ze nu hele lieve witte katoenen vestjes)
Ik zelf heb wel een vestje ofzo gekocht maar als t savonds wat koeler is ofzo dan kun je ook altijd een lekker dekentje pakken. Ik ga geen jasje kopen dat vind ik zo''n gedoe voor zo'n kleintje.
Ik heb een schattig wit vestje gekocht van het merk Feetje. Niet duur (20) en superlief! Ik heb maat 56 gekocht en ga dit gebruiken als jasje. Groetjes, Anakin.
Ik verwacht eind mei mijn kindje, ik heb ipv een jasje een wrapper dotty gekocht van Lodger.Mijn ervaring namelijk is dat zo'n jasje bij die hele kleintjes niet lekker zit, moeten ze dan aan in de Maxi Cosy, thuis weer uit, kindje weer wakker, huilen enz. In zo'n Wrapper laat je ze lekker zitten, dus vanuit de Cosy kun je ze dan in bedje leggen of whatever. En ze voelen zich lekker hierin, lekker veilig en warm.
Ik gebruik wel jasjes voor onze kleine vent (nu 5 weken). Vind het wel mee vallen met het gedoe en zeker nu heb je wel een jasje nodig. In september en zeker de maanden daarna kan het best koud zijn. Dus ik zou zeker een dikker vestje aanschaffen en dan in maat 56. En ik zou een winterjasje in maat 62 aanschaffen. Wel kijken dat het van soepel materiaal is wat meerekt zodat je het makkelijk aan en uit krijgt.
Kan een wrapper dotty ook in een maxi cosi? Ik dacht van niet alleen de shelter. Want ik dacht ook aan zoiets. Daarom keek ik nu naar de babynomade maar als dit ook kan gan ik hiervoor. Ik ben 17 juni uitgerekend en mij leek dit ook handiger. Ik heb wel al vestjes en veel shirts met lange mouwen. Je weet het maar nooit en volgens mij mogen ze ook niet gelijk in de zon. Mijn zoon is in februaru geboren dus dat is wel wat anders.
Ik doe de rits nooit helemaal tot boven dicht, laat hem iets open staan, hij heeft er toch een sjaaltje onder dus die rits komt niet eens tegen zijn huidje
Ik verwacht mijn kindje ook begin augustus. Ik denk niet dat ik meteen een jasje zal aanschaffen. Heb voor in de cosi het nestzakje, moest het frisjes zijn. En moest ik dan toch een jasje kopen, dan koop ik het in maatje 56, want mijn ervaring heeft me duidelijk gemaakt dat de meeste jasjes wel wat aan de grote kant zijn.
Ik zou zowiezo een vestje kopen voor als het wat frisser is. En een aantal dingetjes met lange mouwen. Ik heb in alle maten zo'n 3 shirtjes met lange mouwen gekocht...
Ik heb van mijn moeder een jasje met druk knoopjes gekregen in maat 62. Dus als het wat kouder gaat worden kan hij of zij dat jasje aan. Daarvoor heb ik gewoon vestjes in kleinere maatjes en ook een wrapper.
Ik had ook voor mijn dochter van Juni een jasje in maatje 56.. En die heeft ze gedragen en ook de voetenzak is nog gebruikt.. In juni is het niet altijd echt warm.. Ze heeft hem overigens misschien 1 weekje aan gehad en nu zal ik hen weer gebruiken, ben nu in augustus uitgerekend..
Finn is in augustus geboren. De eerste weken was een vestje voldoende (zie fotoalbum). Maar al erg snel werd het koeler, dus was ik blij dat ik ook een winterjasje had. Maat 62/68.
Bedankt voor jullie reacties! Ik schaf een leuk vestje aan in maat 56 of 62 en dan kijk ik later om een jasje als het wat koeler wordt. Weer een leuke reden om te gaan shoppen! groetjes Anneh