tenen bijeen knijpen met lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yellowsun, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ons zoontje begint nu zo af en toe zelf te lopen.Thuis heeft hij gewoon sokken aan maar als ik naar buiten ga heeft hij zootjes(van die leren zachte slofjes).Zo af en toe heeft hij de neiging dat hij zijn tenen bijeen trekt.hij heeft dat als als baby gedaan dus heb ik daar niet zo opgelet.
    Mijn schoonmoeder en schoonzus,zeiden dat dat heel slecht is dat hij dat doet en dat dat waarschijnlijk aan de slofjes ligt,en dat hij schoentjes moet gaan dragen.Maar in de winkel (en op het forum las ik dat ook)vertelde ze dat ze pas na 6 weken goed en stevig lopen die schoentjes moeten dragen en dat die slofjes nu het beste zijn of nog beter op sokjes of blote voeten.
    Zoudat samen knijpen van zijn tenen vanzelf over gaan??

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Je bedoelt dat ie met zn teentjes de "grond vastpakt"?
    Dat is heel normaal hoor als kindjes net gaan lopen.
    Gaat vanzelf over. Volgens mij is het een soort van reflex, net zoals ie als jong babietje je vinger meteen vastgreep als je hem gaf.

En het beste is echt om te leren lopen op blote voetjes. Omdat dat nogal koud kan zijn zijn sokjes ook prima (evt met nopjes zodat ie niet uitglijdt, ideaal zijn die dingen). Zo ontwikkelen de spiertjes in de voeten zich het allerbeste.
    Schoentjes met echte zolen zijn echt voor als je kindje al beter kan lopen.

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ja dat bedoel ik ,net alsof hij dan meer grip heeft.Mijn schoon moeder en schoon zus zijn daar iedere keer over aan het "zeuren" dat dat niet goed is.
    Ik voel me dan net of ik me iedere keer moet verdedigen waarom hij geen schoentjes aanheeft.
    Maar ja verder zijn het hele leive mensen hoor!
    Ik ga inderdaat eens op zoek naar sokjes met nopjes eronder want dat is in de winter wel lekker warm!
    Bedankt

4. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Is heel normaal, is alleen maar goed. In het groeiboek van het cb staat een stukje over schoentjes en lopen. Inderdaad als ze ongeveer 3 maanden lopen dan pas echte schoenen. Daarvoor leren slofjes of slofjes met hele flexibele zolen. (kan je ook aan je schoonfam laten lezen, groeiboek) Hier was dat net zo, schoonzus koopt rustig 2 de hands schoenen voor de kids terwijl dat juist slecht is. En schoonmoeder zich er ook mee bemoeien.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ze doen dat ook zodat ze meer/beter hun evenwicht kunnen bewaren. Zo voelen ze zich stabieler op de grond. Als jij dreigt te vallen doe je ook zoiets met je tenen....probeer het maar eens:D.

Deel Deze Pagina