Ik zou graag willen horen of jullie peuter dit ook hebben? Onze zoon van 3 had als baby al veel slijm, na verkoudheden. Het eerste jaar heeft dit geresulteerd is behoorlijk wat antibiotica. Het tweede jaar ging een stuk beter en nu eigenlijk ook voor het eerst behoorlijk verkouden. Maar dan al wel weer vier weken en nu sinds twee weken begint het hoesten weer. Vooral 's nachts. Soms denk ik dat hij erin blijft, vind het soms wel eng. Je hoort dus op zijn rug gewoon gepruttel (net zoiets als een knorrende maag), omdat het slijm zich verplaatst als hij heeft gehoest of zijn neus snuit oid. Hebben meer kindjes dit of moet ik dit na laten kijken? Hij heeft trouwens geen koorts, ook niet gehad, en is prima te pas verder.
Ik wil je niet laten schrikken maar het klinkt een beetje als bij mijn zoontje. ook in de eerste 2 jaar veel AB kuren ivm luchtweginfecties 2 weken geleden begon hij te hoesten was daarvoor wat verkouden Ook heel veel slijm het leek wel of hij erin stikte. Vorige week werd kinkhoest vastgesteld. Ondanks inentingen. Dus weer ab kuur
Mijn zoontje had hetzelfde, bleek een lichte koemelk allergie te hebben, er was bloed geprikt. Ik merk nu veel verschil, nu hij geen melkproducten meer krijgt.
jongenmeisje, jouw kindje voelde zich wel ziek dan denk ik? had hij koorts? KMA heeft onze zoon ook, maar inmiddels krijgt hij melkproducten en in de zomer heeft hij nergens last van...
Nee hoor. maakte geen zieke indruk en ook niet echt koorts. Avond voor huisartsbezoek had hij 38.1 Het is dat ik het hoesten te erg vond worden en dat hij snachts elk uur wakker was en dan door de hoestbui naar adem snakte. Had hij dat niet in die mate gehad dan was ik niet eens met hem naar de HA gegaan. Ik zou als ik jouw was toch naar de HA gaan
Nee, dat herken ik helemaal niet, alhoewel ze hier soms behoorlijk verkouden zijn met snotneuzen en hoesten hoor ik nooit echt slijm zitten en hele hevige hoestbuien zijn er ook nooit. Ik zou er zeker mee naar de HA gaan om het te laten nakijken.
Het is alleen dat hij dit dus al vaker gehad heeft, dan is het toch niet telkens kinkhoest oid??? Elk jaar weer bedoel ik? Ik heb wel gebeld naar de poli in het ziekenhuis waar hij voor pufjes kwam ed. Morgen word ik teruggebeld en kan ik het verhaal doen. Misschien moeten we deze week dan wel even langskomen.
Ik denk ook aan bronchitis en zou even laten luisteren door de HA. Melkproducten kunnen ervoor zorgen dat er meer slijm aangemaakt wordt. Je kunt wel met je kindje bij de stoom van de douche gaan staan. Sterkte!