Ik zal het verhaal zo goed mogelijk uitleggen, wel in mijn jip en janneke taal, want ik ben geen belastingconsulent; Vanaf 2008 krijgt mijn man brieven van de belastingdienst met het verzoek zijn rekeningnummer door te geven omdat ze kindertoeslag willen overmaken. Wij hebben daar echter geen recht op, dus rekeningnummer niet doorgegeven. Wel telkens belastingdienst gebeld dat ze een fout maken, formulieren ingevuld enz. Let wel; we hebben nooit een cent kindertoeslag gekregen! Kregen we over het jaar 2009 een aanslag van 245 euro kindertoeslag die we terug moeten betalen. Bezwaar tegen gemaakt, moeten we afwachten. Wel is er een betalingsregeling opgestart omdat er een bedrag is verrekend. Voor 2010 zouden we 157 euro kindertoeslag krijgen, maar ook daar hebben we geen recht op. Weer gebeld enz enz enz. Krijgen we van de week ook een aanslag van 157 kindertoeslag die we wederom terug moeten betalen. De aanslag van 2009 ligt al bij de ombudsman, maar daar gebeurt niks mee. Daar hoeven we het dus niet te zoeken. Bellen heeft geen zin, met mij willen ze niet praten omdat het op naam van mijn man gaat en mijn man overziet de situatie niet echt, die laat zich afschepen door goed gebekte medewerkers. (getuigt van weinig respect, maar ik zeg het maar zoals het is). Nogmaals, we hebben dus nooit een cent kindertoeslag gekregen en inmiddels loopt het terug te betalen bedrag aardig op. Daarnaast ben ik er goed klaar mee. Welke stappen moeten we nu ondernemen? De ombudsman heeft dus geen zin, die doet niks. Ik wil eigenlijk geen belastingconsulent inhuren, want dan kost het ons alsnog geld. We hebben wel een rechtsbijstandverzekering. Heeft het zin om een afspraak op het belastingkantoor af te dwingen? Want ik ben er echt klaar mee en ik wil nu wel eens iemand in de ogen kijken. Ik vind het vreselijk dat wij zo behandeld worden en ben inmiddels goed kwaad. De tijd begint ook te dringen en ik heb weinig zin in een dwangbevel tot betaling, want betalen wil ik echt niet! Hoop dat iemand me hier kan helpen, ben echt wanhopig!
je hebt rechtsbijstand ik zou daar contact mee opnemen zij weten wel wat je moet doen denk ik suc6 ik hoop dat je er snel vanaf bent
Ik zou sowieso proberen een afspraak af te dwingen en je rechtsbijstandverzekeraar inschakelen. En hebben zij bewijsstukken waaruit blijkt dat ze dat geld aan jullie hebben overgemaakt? Die zou ik ook maar opvragen. Een hele vervelende situatie, helemaal omdat de belastingdienst in zulke gevallen vaak zo flexibel als beton is...
ik zeg: advocaat! Helemaal als je een rechtsbijstands verzekering hebt. Wel even goed uitzoeken waar je nou precies voor verzekerd bent, want volgens mij zijn er verschillende soorten. En anders zou je je misschien eens contact op kunnen nemen met de SP (ja, de politieke partij). In Groningen weet ik zeker dat ze mensen helpen met contacten met de belastingdienst succes!
kom er net achter dat we niet verzekerd zijn voor de module fiscaal en vermogen. W.s. zullen ze ons dus niet helpen met dit conflict...
Dan moet je alle papieren verzamelen en daarmee naar het belastingkantoor gaan (wel eerst een afspraak maken). Ga het face2face doornemen met iemand van het belastingkantoor. Meestal zijn ze daar niet zo moeilijk over en je komt er een stuk verder mee. aan de belastingtelefoon zitten 'algemene' mensen die van alles een beetje afweten, maar niet genoeg. Als je persoonlijk er heen gaat zal je uiteindelijk bij de juiste afdeling en persoon terecht komen en dan kom je écht ergens. Succes!
Nee, meestal zijn ze juist blij dat je mee wilt werken aan het oplossen van een probleem. Of het nou hún probleem is of jouw probleem, da maakt dan niet zoveel uit. Ik heb zelf ook een keer een probleem gehad met de belastingdienst en we zijn er 'samen' goed uit gekomen. De medewerkers doen namelijk gewoon hun werk
Heb ook een keer een aanslag van 3000,- gehad. Moest het binnen 2mnd terug betalen. Hier klopte helemaal niks van want had niks geks gedaan. Ben toen ook met al mn papieren naar kantoor gegaan en toen alles rechtgezet. Zou gewoon een afspraak maken. Gaat toch beter dan via de telefoon.
Als ik jou was zou ik idd een afspraak maken bij de belastingdienst,dan krijg je namelijk niet een telefoniste met standaard antwoorden maar een ambtenaar die meer kan en weet. Ik zou alles meenemen,maar geef niets uit handen,als ie iets wilt hebben laat het kopieren (er kan nog wel eens iets kwijtraken). Ik denk dat je dan een heel eind verder bent. Want als je nooit iets gestort hebt gekregen,dan zou je het niet hoeven terugtebetalen. Veel succes.
heb je geen boekhouder? die dit voor je kan regelen? ok gaat ook weer geld kosten maar heeft die mssch iets fout gedaan?
Afspraak maken meid, zeker doen, je hebt een rechtsbijstandverzekering, gebruik van maken, gaat het jou wat kosten dan kun je dat altijd verhalen op de belastingdienst als dat ee nfout van hun kant was. Ben een half jaar bezig geweest met me zorgtoeslag, voor 2010 ik moet hem nog krijgen, maar doordat ik dreigde met dingen zoals rechtzaak make nen openbare nieuws, heb ik inmiddels een brief gekregen dat ik me zorgtoeslag krijg plus de gemiste zorgtoeslagen.
Ik heb ook een groot conflict gehad met de BD waardoor ik maanden (en du duizenden euro's) KOT heb moeten voorschieten. Bij mij heeft het indienen van een officiele klacht bij de BD wonderen gedaan. Had binnen no time geld en excuses. Wie weet werkt bij jou ook zo. De ombudsman komt idd pas in actie als je de klachtenprocedure van de BD helemaal hebt doorlopen... Succes. Weet helemaal hoe die bijna wanhoop voelt.
Wat iedereen al zegt, afspraak maken bij het jouw kantoor. En ik begrijp dat je er helemaal zat van bent na zo'n lange tijd, maar de persoon waar jij de afspraak mee hebt kan er ook niets aan doen hoor! Dus niet je frustratie op hem/haar afreageren, hoe graag je ook zou willen. Hij/zij zit ook maar vast in het regeltjes doolhof en wil je waarschijnlijk wel goed helpen. Aan de telefoon krijg je toch alleen maar call centre medewerkers die oplezen wat er op de site staat, op de kantoren zitten mensen met kennis die je kunnen helpen. verzamel van tevoren alles wat je hebt over dit onderwerp en hou het bij de feiten, dan kom je er het snelste uit. En als het allemaal opgelost is kun je alsnog een klacht indienen
Genoeg adviezen gehad, maar voor de toekomst: als je een beschikking krijgt die volgens jou niet klopt, moet je ALTIJD bezwaar indienen. Kort briefje met daarin de reden waarom je het niet eens bent met de beslissing (bijvoorbeeld: wegens te hoog inkomen hebben we geen recht op kindertoeslag, wilt u uw beschikking herzien?). OOK in een geval als het jouwe, als je geld zou krijgen waar je geen recht op hebt. Het simpelweg niet doorgeven van een rekeningnummer is namelijk geen erkende stap bij de belastingdienst en daar schiet je (zoals je hebt gemerkt) helemaal niets mee op. Succes!
Ja, rechtsbijstand inschakelen, want als de BD eenmaal overtuigd is dat je ergens recht op hebt, of iets terug moet betalen, terwijl hun gegevens niet kloppen, dan kun je lullen tot je een ons weegt, maar dat werkt dan niet echt... Overigens kunnen ze jou helemaal niet tot een betalingsregeling dwingen als jij aan kunt tonen dat dat geld helemaal nooit op jullie rekening is overgemaakt... Dus wat dat betreft moet je het misschien juist wel op een deurwaarder aan laten komen?
Guppie welke regio woon je? Ik ben belastingadviseuse op een accountantskantoor, wellicht kan ik iets voor je betekenen.
Vreemd dat ze niet met jou willen praten want ik kan gewoon alle belasting dingen regelen voor mijn man. In elk geval veel succes ermee,hoop dat jullie eruit komen!