Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    LOL. Was dat niet een grapje? :D

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

HEERLIJK!

In hotels hangen ook vaak de leukste bordjes... maar deze zijn eigenlijk altijd in het Engels...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D[​IMG]

vooral de laatste is hier wel toepasselijk

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #344 zilvervosje, 23 jun 2011
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
    hahaha!!! Geweldig!!

Maaruh, hebben de vaders daar dan geen kinderen, trouwens? of mag papa ze wel meenemen?

Edit: De "patriachen", natuurlijk! :D

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

als ik de tekst die erboven staat een beetje kan ontcijferen betekent het dat je daar niet aan de bar mag bevallen :D

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja, belachelijk! Als ik met 40 wkn mijn bevallingsstress sta weg te zuipen aan de bar en ik moet bevallen.... Zie het maar eens op te houden! Die mannen snappen ook niks!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Cygnet: die zijn echt leuk! :D

@LadyXochi: dat van die persoonlijkheden was geen grapje nee. Wat het dus des te leuker maakte :D

8. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Vreselijk van die typefouten in een winkel. Dat kan echt niet! Zo had de C1000 bij mij in de buurt van die groente en fruit weegschalen met daarop instructies. En ik maak geen grapje, dit zoiets als dit stond er ( weet het niet precies meer):

Leg de produchten op de weegschallen. Maak u keuse en wacht op de bonnetje.

Ik vond dat echt zo beschamend. Een vriendin van mij werkte daar en die heb ik erop gewezen. Volgens mij had de winkeleigenaar dyslexie dus kan ik het enigszins begrijpen maar dan nog: heeft niemand dat dan gezien?!!? Paar dagen later waren de instructies weg ;)

9. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Hahaha ooohw wat een geweldig begin van de dag.. een dikke lach :p
    Sommige mensen zijn ook echte samsuffies!!

hahahaha

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dyslexie verklaart nog 'keuse', maar ook hij moet weten dat het HET bonnetje is en niet DE bonnetje. Die fout heeft niks met dyslexie te maken.

11. Locusta

Locusta Niet meer actief

Dyslexie vind ik geen excuus, het is een kleine moeite om dat briefje even na te laten kijken door een collega ;)

In de officiële software van mijn HTC kwam ik bij het instellen ook een aantal taalfouten tegen: ... u keuze (o.i.d. weet het even niet meer). Het moet natuurlijk "uw keuze" (bez.vnw) zijn. Op zich geen schokkende fout, maar wel in een besturingssysteem, imho.

12. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ik zag er net eentje bij hyves..

heb de rest even afgeschermd :D

13. Das nog een dubbele ook!

14. Marije007

Marije007 Niet meer actief

Ik kreeg van de week de docentenagenda voor de vmbo/mbo school waar ik werk: we hebben dit schooljaar 52 keer zatererdag... En volgens mij zijn wij niet het enige AOC die deze agenda's gebruiken!

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Afgelopen zaterdag was bij onze AH de Bleuband in de aanbieding.... :)

16. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Laatst in het 'Dagblad van het Noorden', weet het niet helemaal precies meer. Maar er was ergens iets gebeurd waarbij een aantal mensen overleden waren en nog een stel mensen het overleefd hadden.

Een van de overlevenden (weet niet eens meer zo goed waarvan...) had iets gezegd. Een paar regels verder stond: 'Een andere overledene wist te vertellen...' ;)

17. Bri

Bri Niet meer actief

welcome to the twilight zone.... :D
    of hadden ze Derek Ogilvie erbij gehaald?

18. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Haha, dat stond er niet bij. :D Het verhaal eromheen was wel wat triest, maar kon er niks aan doen dat ik er om moest lachen... Domme fout! ;)

19. Hahah echt hilarische dingen bij :D :D

De brieven die ik op mijn werk ontvang moet ik ook regelmatig echt vertalen omdat alles vol fouten staat. Je snapt toch niet dat mensen dat opsturen naar iemand die dat daadwerkelijk moet behandelen?!?

Oh, van de week nog een brief van een verzekeraar waar we regres op proberen te nemen, stuk of 10 fouten in die brief.. en dat is dan een meester in rechten die zoiets schrijft. :)

Bij de DAS werken ook een hoop juristen die soms moeite hebben met een normale zin schrijven.

En het is ook wel opvallend hoeveel mensen aansprakelijkheidsstelling schrijven ipv aansprakelijkstelling! :)

20. Hebben jullie dat boekje 'I Always Get My Sin' wel eens gelezen? Zijn niet zozeer spelfouten, maar stom en grappig is het wel :D

Deel Deze Pagina