Hi! Vriend en ik willen heel graag drie dagen/2 nachten naar Parijs. (vr-za-zo) Het is voor mij een droom die nu eindelijk te realiseren is en ik vermaak me kostelijk met het uitzoeken van allerlei dingen. Nu vraag ik me af; zijn er hier dames die er al eens geweest zijn en zijn er dingen die je ons écht aan kan raden? We hebben een budgetje van 500-700 euro, daar gaan de hotelkosten ook nog vanaf. We hechten geen waarde aan enorme luxe dus een goedkope bed and breakfast zit ook absoluut binnen de opties. Het openbaar vervoer snap ik geen snars van, is me nog een ontzettend onduidelijk verhaal. Wanneer we precies gaan is nog niet helemaal duidelijk, dat moeten we nog even uitzoeken en oppas regelen. Zoontje gaat niet mee, het wordt echt een weekend voor ons samen. Alle tips zijn welkom!
Wat leuk! Wij zijn er een paar jaar geleden ook samen geweest en zaten toen in hotel Timotel Montmartre. Mooi maar niet superdelux en ook niet vreselijk duur hotelletje, midden op zo'n romantisch pleintje in Montmartre, halverwege de heuvel. In de straat zaten diverse restaurants, je liep zo overal naar toe. Vanuit onze (beetje kleine) kamer konden we de Eifeltoren zien. Ik zou er zo weer heen gaan. De metro is niet zo ingewikkeld als het lijkt. Wij hebben toen zo'n kaart voor 10 ritjes met het OV gekocht en dat werkte prima. We waren in 20 minuten in het centrum, geloof ik.