Tenerife, Gran Canaria of Mallorca

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RoGiJuLi, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar naartoe op vakantie?

1. Tenerife

2. Gran Canaria

3. Mallorca

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Op de camping ook nog nooit een kakkerlak gezien (Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland, Duitsland). Maar de Canarische eilanden staan gewoon bekend om deze beestjes.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #42 piccolina, 28 jan 2015
    Laatst bewerkt: 28 jan 2015
    Ik ben zelf zwanger en kleine dochter ga niets spuiten en niets gebruiken voor kakkerlakken bovendien zijn smerige beesten worden resistent voor alles en met pech heb je hun zo in je kofer en erna thuis en enige wat help plat je huis branden ;)

Op straat vind ik niet erg..
    Alhoewel ik twijfel dan aan eten daar

Zijn er hotels met "geen kakkerlakken garantie?" ;))))))
    Aanvinken bij booking haha

Nee joh smerig met kind en zwanger.. Lees nu veel dat het daar zoiezo veel is op die eilanden.. En dat april maar 20 graden is...
    Ik ga naar Texel ;))
    Ik ga liever naar turkije lekker kakkerlakenloze vakantie.

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hahaha ik zou een andere vakantiebestemming zoeken meid ;)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat het afhangt of je appartement kiest of hotel en un welke prijsklasse. De meeste recensies met kakkerlaken gaan over 3-4* aparthotels en bungallows (begane grond).
    Als je appartement kiest heb je meer kans omdat er zijn altijd etensresten hoe schoon je ook maakt.
    In hotel zitten geen kruimels en geen eten

Het is mij duidelijk dat kakkerlakken is iets van bonus voos vele worden ze blij van blijkbaar.

5. #45 bolkje, 28 jan 2015
    Laatst bewerkt: 28 jan 2015
    Klopt. Ik heb er eentje bijna uit mijn bikinibroekje moeten vissen op Tenerife :$

Overigens heeft het weinig indruk gemaakt.... 2 jaar later zat ik alweer op Tenerife :D Vind het echt super daar :D

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Gewoon doen waar jij je goed bij.voelt hoor!
    Het is jouw vakantie uiteindelijk :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is ook een reden waarom ik geen all-inclusive wil. Ik vind het veel leuker om buiten het hotel te eten, het liefst waar de lokale bevolking ook zit. Oók (of misschien juist helemaal) in Turkije. Waarom zou dat niet kunnen?
    Ik wil je niet uit de droom helpen, hoor, maar.... Ohnee, ik wil je wél uit de droom helpen! Ook veel kakkerlakken in Turkije. Letterlijk vertaald heten ze daar 'badhuis insect'. Ze zitten veel waar het vochtig is. Dus in buurt van hamams, maar dus ook bij zwembaden...

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Aaaaa Bolkje dat meen je niet! Gelukkig heb je er geen trauma aan over gehouden :D

9. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn dit jaar met ons zoontje van drie naar gran canaria geweest. echt een top vakantie gehad in maspalomas in: Bungalows Cordial Green Golf. Het huis je heeft twee verdiepingen en je kunt kiezen uit 1 of ik dacht 2 slaapkamers. Echt ideaal schoon, je kunt all inclusive boeken alleen zou ik dat in Gran canaria niet zo snel doen, het eten is er niet duur en je kunt bij het huisje eventueel ook prima zelf koken.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier afgelopen zomer naar Tenerife geweest en daar echt een heerlijke vakantie gehad, zeker met het siam park en het loro park. Maar vooruit wij zijn dan ook speciaal voor het loro park gegaan haha. Naar Tenerife willen we zeker nog een keer terug, dat was mijn eerste vakantie waar ik na 9 dagen zoiets had van hmm, hadden we nog maar langer gebleven (over het algemeen heb ik na een dag of 3/4 zoiets van wanner kunnen we weer naar huis? haha lang leve de heimwee). Geen enkele kakkerlak gezien trouwens hoor :).

Voorjaar 2013 zijn we naar Gran Canaria geweest en zomer 2008 zijn we naar Mallorca geweest. Oke eerlijk ik moet bekennen dat ik Mallorca niet heel erg goed meer weet maar daar zijn we wel heel wat keren met de auto over het eiland gereden en dingen bezocht en gedaan en daar wel geteld mijn eerste (en laatste) kakkerlak in mijn leven gezien op de trap richting het zwembad ik wist eerst niet eens wat het was zo een groot beest was het :p. Minpunt hier vond ik wel dat we midden tussen allerlei hotels zaten, oke hier hebben we zelf niet goed naar gekeken maar overal om je heen omhoog kijken en overal hoge hotels zien vond ik niets. Gran canaria hebben we het eigenlijk ook heel goed gehad, geen kakkerlak gezien, dingen gedaan, dingen bezocht, fijne vakantie gehad, wel was daar begin mei het zwembad nog behoorlijk fris haha, maar oke in Mallorca was het midden in de zomer ijskoud maar dat kwam omdat ze dat elke nacht een stuk leeg lieten lopen en vulde met koud water :$, brrrr.

Maar als ik dus uit deze 3 zou moeten kiezen, zou ik zeker kiezen voor Tenerife maarja dat is vooral omdat ik af ga op mijn gevoel en dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Jullie overdrijven echt alles.
    Het gaat niet om of kakkerlakken ergens zijn en niet. Ik heb tot nu toe omg elke jaar 5* turkije gedaan en nog nooit een insect tegengekomen sterker nog ik heb nooit tot de dag van vandaag aan kakkerlakken gedacht tot ik dat zag dat mensen dat als huisdieren het in hun hotel hadden en erna nog op zoover gelezen bepaalde aparthotels.
    Inderdaad of dat turkije of nederland of tenerife in vieze omgeving komen ze overaal.

Het gaat mij om dat ik nooit zal naar hotel gaan zelfs gratis waar dus ooit iemand kakkerlakken zag in huis/kamer. Er zijn ook talloze andere hotels op tenerife zonder kakkerlakken. Dat jullie zo pech hadden is aan zichzelf te danken waar dan ook in tenerife turkije of andere gat in de world.

Ik heb paar mooie 2 hotels gevonden geen appartementen, kennissen ook geweest en was top geen kakkerlakken. Ga even kijken met weer en geld etc hoe en wat beste is. Kom toch rond 1800 -2200 euro in april.

12. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Op Fuerteventura hebben we ook kakkerlakken gezien, niet erg veel en gewoon ramen en deuren goed gesloten gehouden (hadden toch airco). Wij zaten toen in Barceló Castillo beachresort, ook 5*. Mensen die dicht bij het water zaten hadden er meer last van, bij mensen die we daar ontmoet hadden kwam er eentje uit de wc pot, dus elke dag de deksel op de pot gedaan :p

Maar..wel een top vakantie gehad, niet veel groen maar een erg mooi resort :cool:

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    piccolina, sorry, maar ik vind je echt een beetje naïef. Dat je ze niet gezien hebt, of dat er in de reviews geen melding van gemaakt is, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Meestal zitten ze niet op verdiepingen, maar op de begane grond. Of als er een souterrain is, dan kun je er vergif op innemen, dat ze er zijn. Maakt niet uit hoeveel sterren het zijn. Alleen als het echt een plaag is (en dat gebeurt niet zo snel bij een 5* hotel), zul je ze echt zien lopen. Ze blijven voornamelijk verstopt op donkere, koele, vochtige plekken.

14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    De oplossing is echt heel simpel. Je moet in dat soort landen gewoon nooit op de begane grond gaan zitten met je kamer/appartement. Dan is er niks aan de hand.

15. Haha, ja, helaas meen ik het wel :p

Ik lag dus lekker te zonnen, alleen vloog er de hele tijd een vlieg die dan weer op mijn knie ging zitten, dan weer op mijn arm. Paar keer weggeslagen, maar dat was ik dus zat, dus ik dacht: ik negeer hem gewoon.... Toen voelde ik het op een gegeven moment kriebelen in de buurt van mijn bikini-broekje, dus ik dacht: wow vlieg, nu ga je echt te ver! Dus ik sla hem weg... Voelde echt wat hards dus ik denk: huh?! Kijk ik tussen mijn benen.... Lag er dus een kakkerlak! Ben hard gillend zijwaards van het bedje gesprongen :p

Achteraf kan ik er wel om lachen, maar tegelijk lopen de rillingen alweer over mijn rug :p

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Brrrrr whaha jakkie! Maar vooruit ik haat alle soorten ongedierte wat minder dan 5 meter van me vandaan komt :D

17. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb op Tenerife gestemd, vond t heerlijk daar!

En ja, kakkerlakken kom je gewoon tegen. Ze rennen over straat en heb er ook een paar keer wat uit m'n badkamer moeten meppen. Tweede verdieping van verder een heel mooi en net hotel. Ach, maak me er niet druk om, beetje ongedierte.

Deel Deze Pagina