Vakantietips (kind 10 jaar): Gardameer of iets anders?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miss T, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Manlief en ik zijn druk aan het kijken voor de zomervakantie. We hebben wel een paar ideeën, maar ik ben degene die twijfelt. Onze dochter is 10 jaar en is gek op zwemmen (geen megaglijbanen ofzo). We willen dus naar het buitenland vanwege de zonzekerheid. Vorig jaar zijn we naar de Franse kust geweest.

Dit jaar denken we erover om naar Italië te gaan: ergens rondom het Gardameer. Maar ik lees veel recensies over drukte in de zomer. Nu hou ik wel van gezelligheid, maar ik heb geen behoefte aan hutjemutje liggen.

Heeft iemand nog een tip? Het is handig als er meerdere Nederlanders zijn, want dan heeft mijn dochter vaak wel iemand om mee te spelen.

Nog een vraagje: wat doen jullie tienjarigen tijdens de vakantie?

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Spiaggo d oro lazise hebben 2jaar terug de kids alleen gezien met eten super animatie mooi zwembad ..voeig jaar bella geweest kids wille er nooit meerheen

Miss T vindt dit leuk.
  3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    De omgeving rond het Gardameer is prachtig en gezellig, maar ik ben er tot nu toe alleen in het voorseizoen geweest en op basis daarvan zou ik er nooit in de zomervakantie heen gaan. Het is in het voorseizoen al vrij druk, maar prima te doen, maar ik kan me voorstellen dat het hoogseizoen andere koek is. Misschien als je naar een kleinere camping gaat of zo, maar dan zou ik wel rekening houden met grote drukte in stadjes en bij uitjes.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    @EdN Weet jij dan een goed alternatief?

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Heb je een eigen kampeermiddel of ben je afhankelijk van huur? Waar liggen je interesses?

Wij zijn in de meivakantie net naar t Gardameer geweest en het is dan echt al filerijden van dorpje naar dorpje op sommige dagen. Maar het hangt er vanaf wat je wilt doen natuurlijk; als je alleen maar in het zwembad wilt liggen heb je er geen last van.
    Als je graag naar Italie gaat en je hebt een stacaravan nodig, zijn alternatieven bijvoorbeeld het Iseomeer, het Idromeer, het meer van Levico, het Lago Maggiore

Miss T vindt dit leuk.
  6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Gardameer is erg druk idd in de zomer. Bovendien ben je al vrij laat met boeken dus ik denk dat je moet gaan kijken wat er überhaupt nog vrij is. Hebben jullie zelf een caravan of wil je iets huren?

Miss T vindt dit leuk.
  7. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Gardameer is idd druk in de zomer, met name de oost en zuid kant. Wij zaten afgelopen jaar op een camping aan de westkant van het Gardameer, niet overdreven druk/hutje mutje, maar wel gezellig en voldoende Nederlandse kinderen (en leuk zwembad).

Miss T vindt dit leuk.
  8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Wij hebben echt een ongelofelijk hekel aan mensenmassa’s, dus echte zonbestemmingen hebben wij tot nu toe steeds in het voorseizoen/meivakantie bezocht. Dan is het overal ook al gezellig en bedrijvig, maar je kunt nog wel gewoon een uitje ondernemen zonder 4 uur in rijen te staan of naar parkeerruimte te zoeken. In de zomervakantie gaan we vaak nog een weekje naar een ander soort bestemming, zoals Duitsland of Oostenrijk.

Dat gezegd hebbende: ik ben zelden ergens geweest waar het voorseizoen al drukker was dan rond het Gardameer, dus wellicht dat andere zonbestemmingen in het hoogseizoen wat beter zijn te doen. Wij gaan graag naar de Griekse eilanden, zoals Rhodos, Kos of Corfu, genoeg te doen en zwemmen daar. Ook in Spanje zijn superleuke plaatsen, als je de hoogbouwbadplaatsen maar vermijdt. Wij vinden bijvoorbeeld het stukje kust tussen Alicante en Valencia erg leuk: veel leuke kleine badplaatsjes en door de de aanwezigheid van een grote plaats als Benidorm zijn er veel leuke pretparken/waterparken enzv, dus zeer geschikt voor een 10-jarige. Ook prachtige bergen en bergdorpjes en natuurgebieden daar. En Italië is natuurlijk veel meer dan het Gardameer, ik denk dat de wat meer noordelijk gelegen meren ook minder druk zullen zijn (maar zelf dus geen hoogseizoen-ervaring mee).

Kroatië schijnt erg leuk te zijn ook, hoor ik vaak.

En als je het eventueel iets verder zou willen zoeken en misschien ook andere schoolvakanties een optie zijn: Florida is ook waanzinnig leuk. Heerlijk weer, prachtige stranden en natuur, leuke uitjes voor kinderen en echt iets anders dan Europa.

Miss T vindt dit leuk.
  9. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Wij hebben juist prima ervaringen hoor met het Gardameer in het hoogseizoen en vinden het echt niet overdreven druk. Wij gingen regelmatig op pad naar stadjes en hebben echt niet in de file gestaan. Er is een hoop verkeer maar ook niet dat we geen kant op konden of alleen maar vast stonden.

Wij zijn een keer op Bella Italia geweest en vorig jaar op Altominico Family Park, allebei erg goed bevallen. En genoeg Nederlanders voor je dochter om vriendjes te maken.

Miss T vindt dit leuk.
  10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het Gardameer dus echt horror qua drukte en toerisme. Verschrikkelijk, ook veel te veel Nederlanders :rolleyes::roflmao:

Comomeer, meer van lugano etc zijn ook druk, maar niet zo bizar druk als het Gardameer.
    Wij hebben ooit eens in zo’n chaletje gezeten in porlezza in de herfstvakantie. Toen was het heerlijk rustig, we hadden mazzel met het weer, en de omgeving daar is zo ontzettend mooi.

En anders zijn er in Oostenrijk ook heel veel mooie meren, en zwembaden waar gigantisch veel voor kinderen is te doen.

Miss T, Youtan en tuc vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Het gardameer is idd gigantisch druk. Op een klein stukje na waar wij nu 2x gezeten hebben. Bij Moniga del garda. Een fijne kleinschalige camping ook, maar die zit voor deze zomer zeker al vol.
    Ik zou kijken of er bij 1 van de kleinere meren plaats is en anders idd Oostenrijk.

Miss T vindt dit leuk.
  12. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Wij gaan met onze 10-jarige zoon naar Sicilië. Mooi complex, weinig Nederlanders maar dat vind ik juist fijn haha. Pal ernaast ligt een groot aquapark dus zoon vermaakt zich vast wel. Daarbij nog een prachtig dorp en in de buurt van Palermo zodat we naar de Catacomben kunnen. Misschien kijkt mijn 10-jarige zoon daar nog wel het meest naar uit haha (en ik stiekem ook)

Miss T vindt dit leuk.
  13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Voor ons was het Gardameer ook echt een eenmalig iets! Echt vreselijk! Zo druk. En het meer ook zoooo vies! Het zijn inderdaad echt superleuke dorpjes allemaal, geweldige omgeving, maar zo idioot druk allemaal.

Wij gaan ook naar Italie, maar wij kiezen andere meren. We gaan dit jaar naar het Idromeer en naar het Caldonazzomeer (camping San Christoforo) En naar Oostenrijk (camping Grubhof).
    Wij zijn twee jaar geleden in Slovenië geweest op kamp Menina, ook echt leuk en veel kinderen tussen de 6 en de 14 jaar.

Miss T vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.857
    113
    Goed te lezen. Volgens mij gaan wij naar die camping

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dank voor alle reacties. Ik was hier al bang voor, dus toch maar even verder kijken. Wij hebben geen eigen caravan, dus we moeten iets huren.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij toevallig ook naar Sicilië dit jaar!
    Kijken er ook erg naar uit!
    En water park en de etna staan ook op ons lijstje!

Meral vindt dit leuk.
  17. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Wanneer gaan jullie? Wij 19 juli

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij weekje later ;)

Meral vindt dit leuk.
  19. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Nou, wie weet komen we elkaar nog wel tegen :p Wij zitten het grootste deel van de tijd in Cefalu, zin innnnn!!!!!

wendy339 vindt dit leuk.
  20. Niets

Niets Actief lid

1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    Het Como meer is ook erg leuk en een stuk minder toeristisch. Maar toch genoeg te doen.

Wij gaan al jaren naar Lecco naar camping Riva Bella. Niet heel luxe maar prima en ik weet dat er ook veel Nederlandse kinderen zijn altijd.

Je kunt er ook tenten huren

Deel Deze Pagina