Eifel Duitsland, welk vakantiepark?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ikkie97, 23 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Wij denken erover om volgende zomer naar de Eifel in Duitsland te gaan. Welk vakantiepark is aan te raden?
    Wat me tot nu toe wel wat lijkt is;
    - center parcs Park Eifel
    - landal Wirfftal

CP wint het natuurlijk qua zwembad wat zeker meetelt, maar ook andere activiteiten op het park (speeltuinen buiten en liefst ook binnen) zijn van belang en vooral ook uitstapjes in de omgeving, leuk voor kinderen van 5 en 8 jaar (bijv. kastelen, wild/dierenparen, attractieparken, etc).

Veel zuidelijker dan bovenstaande twee parken liever niet ivm de reistijd. Graag tips en ervaringen!

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik vond het cp zwembad niet bijzonder.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar in de herfst naar landal Wirfftal geweest, was voor het eerst naar een landal park. Super relaxed vergeleken bij centerparcs! Vrijstaande huisjes, modern ingericht, standaard een vaatwasser, je kan de auto naast het huisje parkeren en je loopt zo het bos in! S nachts liepen de herten zelfs voor het huisje langs.
    Er waren verschillende speeltuinen buiten die gericht waren op alle leeftijden, daarnaast was er ook een leuke binnenspeeltuin. Het zwembad was vergeleken de zwembaden van cp, niet heel veel, maar de kinderen hebben zich prima vermaakt.
    In de omgeving heb je heel veel wildparken, echt super leuk! Daarnaast zijn er ook veel kastelen en burchten in de buurt. Op zo'n 7 minuten rijden zijn allerlei soorten supermarkten.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Dankjewel dat klinkt wel erg leuk!

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik vond het zwembad van centerparcs niet heel bijzonder. Het park was wel mooi, maar in en op elkaar. De huisjes vond ik alleen best vies en niet echt schoon!

dds vindt dit leuk.
  6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Landal Hochwald! Echt een leuk park, hele leuke binnen- en buitenspeeltuin, mooie omgeving met wildparken, kastelen, enzv. Vooral het dinosaurusmuseum Gondwana, op een klein uurtje rijden, vonden wij geweldig.

Landal Eifeler Tor vond ik ook leuk, vooral door de prachtige bosrijke omgeving en superluxe huisjes. Wel een kleiner parkje, maar veel leuks in de omgeving qua wildparken. Vooral het wolven/roofvogelpark, gebouwd rond een oude ruine, vonden wij leuk.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Jammer dat je niet zuidelijker kunt/wilt reizen. Landal Sonnenberg en Hochwald zijn echt hele leuke parken.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Ja Hochwald en Eifeler Tor zijn echt heel mooi.
    Over zuidelijk reizen, kijk goed op een reisplanner hoe ver het echt rijden is, soms ligt iets zuidelijker, maar gaat er wel een snelweg heen en maakt het qua reistijd niet veel uit dan wanneer je heel lang over b-weggetjes moet sukkelen.

Wirftal vond ik wel echt minder leuk. Als je er toch heen gaat, zorg dan dat je niet helemaal bovenop de berg zit, want het is echt ver naar beneden lopen (waar alle voorzieningen zijn) met kleine kinderen.
    Cp geen ervaring mee.

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wij zaten in Heimbach. Volgens mij is dat Landal eifeler tor. De kids hebben zich uitstekend vermaakt daar en dikke tranen bij de jongste toen we weg moesten. Zwembad lagen ze vaak in. Mooie omgeving En mooie ruime huisjes.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ja ik weet het. Zal er nog even over nadenken maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan autorijden. 4 uur vind ik echt de max. Wirftal en CP Eifel liggen op 3.30/3.45 uur vanaf hier. Kom je uiteindelijk ook rond de 4 uur uit.
    Sonnenberg en Hochwald zit je toch alweer op 5/6 uur.
    Vorig jaar zijn we naar CP Les Ardennes geweest in Belgie. Ook bijna 4 uren. Eerste nacht overgeven vanwege migraine, komt gewoon van het autorijden (inspanning en stress). Is echt mijn probleem hoor. Dus vandaar.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Waarschijnlijk niet ala Huttenheugte oid, maar zoals ik het op de foto's zie wel vergelijkbaar met Les Ardennes en dat vonden onze kinderen echt fantastisch.

Wirftal lijkt toch vrij rechtuit rechtaan, dat is wel jammer. Het park lijkt ons echt wel heel leuk.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Maar zal toch nog eens onderzoek doen naar Hochwald en Sonnenberg, wordt veel genoemd.

Warsberg zit ook in die regio, is die weer minder?

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hele slechte ervaringen met cp Eifel, dus dat zou voor mij in elk geval afvallen.

dds vindt dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Waarmee precies slechte ervaringen? Accommodatie, park, omgeving?

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vies, oud, op elkaar (en dan hadden we ook nog VIP!!!). Zwembad weinig bijzonders. Eigenlijk hele park weinig bijzonders. Omgeving wel erg mooi!

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ajj was dat recent?
    Collega van mij is er een aantal jaren geleden geweest en die was wel enthousiast

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, was 5/6 jaar geleden. Gezworen daarna nooit meer naar cp te gaan. Maar gelukkig toch een aantal parken gevonden daarna waar we het wel fijn vinden.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    3 jaar geleden was het 'tzelfde verhaal. Ik zou er niet meer naar terug gaan.

We zijn overgehaald door het zwembad toen. Dat leek zo leuk, maar dat viel best tegen.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Toch ook maar even gekeken naar Hochwald en Sonnenberg.
    Het zwembad van Hochwald vind ik echt niks... gewoon een vierkant bad. Zie geen enkele glijbaan of iets op de foto's.... verder lijkt het inderaad een mooi park.

Sonnenberg lijkt me wel erg mooi. Maar kan iemand vertellen waarom accommodatie 6 pers.6B1 goedkoper is dan alle andere accommodaties behalve dat die niet vrijstaand, maar geschakeld is? Op de foto's ziet het interieur er ook echt supermooi en nieuw uit.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Dat klopt, voor het zwembad hoef je het niet te doen, verder echt een heel leuk park. Vooral de binnenspeeltuin is weer net even anders.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina