Waar op vakantie begin mei?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Romymama, Apr 6, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Wij willen er net na de meivakantie iets meer dan een week even lekker tussenuit.

Wat in ieder geval belangrijk is; het moet warm genoeg zijn om te zwemmen en lekker zomerse kleding te dragen.
    Op veel Europese bestemming lukt dit net niet..

We houden van luxe en hebben 2 jonge kinderen onder de 4. Daarnaast een zwangerschapswens dus de kans is altijd aanwezig dat ik dan net zwanger op vakantie ga..

Wie heeft DE tip?

2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,705
    2,384
    113
    Canarische eilanden. Wij gaan altijd naar Tenerife in de voorjaarsvakantie en zwemmen dan heerlijk en lopen in zomerkleren rond. In de winter is een verwarmd zwembad wel noodzakelijk, kan me voorstellen dat dat in mei ook nog zo is, maar weet het niet zeker want wij komen er alleen in de winter. ‘s Avonds is het wel wat frisser, je zit geen lange avonden buiten maar dat vinden wij geen probleem. Overdag is het heerlijk en daar gaat het ons om. Gemiddeld gezien hebben wij in februari meestal toch wel 23 graden daar, maar afgelopen vakantie ook 26 gehad. Dus in mei zal het nog net wat warmer zijn verwacht ik.

En je hoeft dan toch niet te ver te vliegen met je kleine kinderen, zit op een plek zonder eventuele gezondheidsrisico’s voor een zwangerschap en er zijn accommodaties te vinden in diverse vormen van luxe.

3. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij gaan naar egypte. In Europa schijnt het dan niet warm genoeg te wezen. Althans volgens mij in ouders. Van hunnkrijgrn wij de reis.

Wij zitten dus over 3,5 week in Egypte. Ik heb er reuze zin in.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,617
    8,364
    113
    Female
    Ik zou, net zwanger, niet op een te warme plek willen zitten.

In maart heb ik in zuid Frankrijk wel eens prima weer gehad en in april in Spanje. Ik zou Europa niet gelijk afstrepen. Vooral als je net zwanger bent en evt kotsmisselijk dan lijkt mij een lange rit/vlucht alles behalve fijn. Rome is een plek om hartje zomer te vermijden dus misschien dat die omgeving ook wel wat is in mei.

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Algarve! Het is dan daar al heerlijk warm (ik kom er net vandaan en het was al zwemweer). Ik kan je pb’en voor waar we zaten maar over het algemeen is alles behalve sagres (uiterste punt westkant) al lekker warm.

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Egypte of Dubai misschien ?

Beetje fake, maar tropical island (enorm tropisch zwemparadijs in oude zeppelin hal) in Duitsland was ook heerlijk met onze dochter :)
    *wij combineren het dan met stedentrip berlijn.

7. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij waren ook aan’t dubben. I.p.v. Canarische eilanden is het toch Florida geworden.

8. Ketjapmanis

Ketjapmanis Actief lid

Nov 11, 2015
    222
    113
    43
    Wij zijn vorig jaar en het jaar ervoor op Gran Canaria geweest in mei. Het eerste jaar was het heerlijk! Vorig jaar hadden we ook een aantal regendagen was het een stuk kouder. We konden wel zwemmen, maar moesten we goed plannen qua activiteiten ed.
    Denk vooral bij je bestemming ook aan het ZIka virus. Is niet meer zoveel in het nieuws, maar is er nog wel degelijk (Florida is volgens mij ook risico-gebied, maar weet ik niet zeker)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,986
    113
    Florida, zag net echt goedkope tickets vlak na de meivakantie. Helaas voor ons zitten wij aan de vakantieperiode vast.

Share This Page