Ha meiden, Ik kan heel weinig met dit topic maar toch wil ik even mijn onzekerheid van me afschrijven... Gisteren avond om 11 uur ging ik lekker naar bed toen de voorweeën weer begonnen. Al 1 nacht eerder gehad dus ik herkende dit meteen. Deze keer kwamen ze echter steeds krachtiger en moest ik ze echt gaan wegpuffen. Manlief is de weeëntimer erbij gaan pakken. De weeën kwamen om de 1 a 2 minuten en hielden ook minstens een minuut a twee aan. Dit waren duidelijk geen voorweeën meer! We hebben vanaf half 12 ruim anderhalf uur de weeën getimed, ze werden in dat uur ook krachtiger, en hebben toen de verloskundige gebeld. Zij voelde al een totaal verweekte baarmoedermond en 2 cm ontsluiting! Omdat de weeën zo constant kwamen en krachtiger werden spraken we af dat de vk om 5 uur terug zou komen. Ik denk dat het een uur of twee was toen de verloskundige weer weg was. De weeen bleven komen maar plots werden de pauzes langer. Zo lang dat ik uiteindelijk hele korte slaapjes deed tussendoor en tegen 5 uur leek het wel alsof ik gewoon weer wat voorweeën had. Ik hoefde ze niet meer weg te puffen. Verloskundige heeft weer gevoeld, voelde nu 3 cm ontsluiting en heeft ook meteen gestript. (Autsj) Daarna kwamen de weeën voor mijn gevoel weer goed op gang. Meteen weer om de 1 a 2 minuten en krachtig. In de ochtend rond half 9 weer gebeld dat ik alweer ruim anderhalf uur goeie weeën had. En meteen na dat belletje begonnen de zenuwen bij mij. Wat als de weeën nu weer afnemen en ze komt 'weer' voor niets? En ja hoor, prompt zakte de weeën in no time af en het half uurtje wachten op de verloskundige zorgde ervoor dat ik helemaal geen weeën meer had! Ze heeft nog wel gevoeld en voelde nog steeds 3 cm ontsluiting, wat ik ook had verwacht. Verder kon ze ook weinig voor me doen. Voelde me echt lullig, lag ik daar zonder ook maar 1 wee met haar naast me bed, pff. Ik ben wat gaan rommelen, wasje opgehangen, vaatwasser gaan legen enz. Heb constant harde buiken als ik dit doe. Maar de weeën blijven gewoon weg Ik voel me nu het ene moment heel rustig en denk, het komt wel weer op z'n tijd. De start is er, de eerste drie cm zijn een feit. Maar daarnaast voelt het ook heel gek als een soort falen. Alsof ik ook bang ben dat mijn lichaam het niet meer kan straks. Dat wij hier maar wachten en wachten op een wee en dat het niet meer op komt zetten. Ik probeer het los te laten maar het lukt niet echt. Misschien ook wel de vermoeidheid, want ik heb de hele nacht wakker gelegen en vanmorgen een uurtje geslapen. Ik ben altijd al een enorme stresskip, en ik weet dat dit ook niet ten goede komt aan weeën. Misschien zijn er andere die dit ook hebben gehad? Of die hele goeie tips hebben om de weeën weer te activeren Al heb ik al veel gedaan, van een warme douche tot een rondje lopen met de hond enz. Maar ik vind het vooral lekker om het even van me afgeschreven te hebben!! We proberen gewoon net te doen alsof dit een oefen nachtje was en dat de bevalling zich gerust ook pas over een paar dagen kan aandienen. Met de nadruk op proberen Onze kleine man is overigens heel actief, de hele nacht al tussen elke wee door maar vandaag ook! Dus dat is erg fijn! Bedankt voor het lezen iig!
Ik ken het helaas.. Ik had inmiddels 4cm en stopte de weeen.. Kleertjes lagen al klaar in het ziekenhuis onder de warmte lamp.. Verschrikkelijk teleurgesteld was ik.. Succes met de laatste loodjes
Oh wat vervelend dat het dan niet verder door is gezet! Ik zal voor je duimen dat de weeën snel weer op gang komen☺
Jij was zelfs al in het ziekenhuis truelove? Pff.. En toen mocht je thuis weer wachten tot ze op kwamen? Heeft dat toen lang geduurd? (Zegt natuurlijk niet voor mij maar toch ) Bedankt Maya! Ik duim met je mee
Ooh wat vervelend, helaas heb ik dit ook gehad. Ik ging met regelmatige weeen naar het ziekenhuis uren weeen gehad die ik moest wegpuffen maar ontsluiting ging niet verder, naar huis gestuurd met de gedachten tot vannacht dan zal je wel weer terug zijn (werd letterlijk zo gezegt door de gynaecoloog) volgende ochtend werd ik wakker niks meer aan de hand, uiteindelijk is mn dochtertje pas 1 week later geboren, wel na eeen super snelle bevalling 😉
Wat gek he, dat het na een nacht weeen gewoon weer kan afzwakken! Zo bale... Manlief heeft sinds gisteren een baan, hij zit al weer vier maanden werkeloos thuis. En hij mag dinsdag beginnen. Dus we hopen stiekem dat hij nog even een paar daagjes thuis kan genieten van de kleine voordat hij dinsdag aan de slag mag. We waren al helemaal blij toen de nacht nadat hij aangenomen was de weeën meteen begonnen! Maar helaas...
@anne: ik was idd al in het ziekenhuis.. Het personeel daar zei ook dit gaat snel dus hij gaat nu zeker wel komen.. Maar helaas!!! Ik kon de volgende dag gewoon weer naar huis met baby in de buik.. Ging op zondag weer naar huis en de nacht van woensdag op donderdag ben ik bevallen.. En ik dacht ook dat het snel zou gaan omdat ik al 4 cm had en dit onze derde was.. Maar mooi niet heeft nog tot midden nacht geduurd helaas
Dat heeft nog best een tijdje geduurd dan truelove! Ik ga maar gewoon 'geduldig' afwachten En het misschien wat extra gezellig maken met manlief tot nu toe kreeg ik harde buiken en weeën na een extra gezellig avondje, haha!
Bij mij was het ook de 3de en niet ingedaald, volgens de gynaecoloog kwam.het daardoor dat de weeën niet doorzetten, uiteindelijk is ze tijdens het laatste moment ingedaald,
Bij ons ligt de kleine man al vanaf week 35 vast in mijn bekken en goed ingedaald. Dus daar zou het niet aan moeten liggen!
Niet helemaal vergelijkbaar maar wel ervaring dat de weeën stopte. Hier elf weken geleden smorgens gestript en toen had ik ruim 2 cm ontsluiting. Begon ook meteen te rommelen dus ik had goede hoop.. Nog ff lekker geshopt en beetje gepuft. Rond vijf uur middag begon het toch wel zeer te doen en kwamen ze om de anderhalve minuut. Naar het ziekenhuis aan de ctg en dag weeën. Had al weken voorweeën. Toen zei ik.. Ik ga niet zonder baby naar huis vandaag . Ruim een uur daarna begon het weer, maar niet dat ik dacht dat het goede weeën waren.dus ik zeg ik ga mn spullen maar weer pakken om naar huis te gaan helemaal gefrustreerd. , gynaecoloog zei ik ga toch ff kijken. 5 cm!! Na een half uur 10 cm en is dochter geboren In het ziekenhuis zeiden ze dat je onbewust je dan druk maakt, of de overgang van huis naar ziekenhuis dat dat de weeën stopt. En dat ze dat vaak zien. Dus relax... Ik hoop dat je kleine man zich snel aandient.
Doe rustig aan, ga niet zitten stressen wat als. Je baby komt echt wel. Geniet van de rust momentjes , ga anders even zwemmen of in bad en gewoon ontspannen!
Thnx voor jullie reacties meiden Gisteren avond is er helaas niets gebeurd na het gezellig maken, haha. Maar ik heb daarnet wel overduidelijk mijn slijmprop verloren. Een flinke bonk ook! Nu nog elke keer kleine beetjes. Ik heb soms weer wat menstruatie achtige krampjes maar niet noemenswaardig, en wat steken down under. Vanmorgen m'n huis nog maar eens gestofzuigd en gedweild. Mijn nesteldrang is niet om uit te houden, alles word bijna elke dag gedaan pff... Vanmiddag een heel stuk met de hond gewandeld. Wandelen kan ook bevorderen zeggen ze. Net lekker een warme douche genomen en nu gaan we in de relaxstand! Behalve de kleine man, die is weer met zijn feestuurtje begonnen in mijn buik Ik kon nu iig nog wel buiten van het lekkere zonnetje genieten inplaats van in mijn kraambed
Dit merkte ik dus idd heel duidelijk. Ik ging mij druk maken over de weeën en was bang dat ze weg zouden gaan als de vk zou komen, en het gebeurde prompt! Maar het is heel lastig om dat uit te schakelen!
Dat snap ik Anne.. lang zal het gelukkig niet meer duren voor je. ) Alvast een voorspoedige bevalling gewenst, dat je maar snel je kleine wonder mag knuffelen
Ik heb 2 verschillende verhalen voor je.. Bij Mira ging het niet meer vanzelf en moest ik uiteindelijk aan de weeënopwekkers, bij Ediz ging het alsnog vanzelf. Maar beide duurde langer dan 24 uur helaas.
Heb het soortgelijk gehad... zondag op maandag nacht uren weeën gehad die ik weg moest puffen, maar elke keer dat ik ging wandelen of douchen zwakte het af... om helemaal te stagneren toen de vk er was. Blijven hangen op 2-3 cm. Ik denk dat ik misschien te graag wou en daarmee dikke adrenalinekick kreeg van het gaat eindelijk gebeuren. Danwel dat de kleine zo druk aan het schoppen was in mn buik omdat hij het niet lekker had als ik plat lag, dat hij de weeën veroorzaakt heeft. Uiteindelijk met strippen maandag en dinsdag alleen slijmprop verloren en beetje harde buiken... wel hele nachten achter mekaar wakker al. Woensdag was ik 41 weken en mocht ik kiezen voor inleiding, wat ik gedaan heb ondanks dat ik graag thuis wou bevallen. Nou heb twee rondes tabletjes gehad en het ging als een trein! Heb geen infuus meer nodig gehad, weet niet precies hoe laat ik nu echt weeën had maar als het 2 uur geduurd heeft is het veel volgens mij Na vliezen breken in 20 min van 5-6 cm naar 10 en in 10 min persen is onze kanjer geboren Eigenlijk heb ik de hele voor en nasleep haast zwaarder ervaren dan de bevalling. Het was wel heftig, maar vond de nachten in spanning en zonder slaap ervoor en veel bekkenpijn en na de bevalling nog heel veel meer bekkenpijn eigenlijk heftiger... Hoop dat het bij jou gauw door mag zetten of dat ze misschien je vliezen willen prikken en dat het daarmee op gang komt! Deden ze bij mij niet omdat bmm nog niet helemaal verweekt was maar jij bent volgens mij al verder... Succes!
Het kan dus echt alle kanten op. Hanneke, vliezen prikken wilde ze niet doen omdat ik helemaal geen weeen meer heb. Als ik dan na het breken van de vliezen alsnog geen weeen heb moet ik na 24 uur ingeleid worden. Dus ze zei, als je graag thuis wilt bevallen dan kunnen we beter gewoon op de weeen wachten. Ik herken wel veel in je verhaal. Bij mij leken de weeen ook af te zwakken tijdens het lopen en voornamelijk als ik gewoon ging zitten. Ik denk dat het bij mij ook een beetje de spanning en stress was. Toen ik hoorde dat ik al 2 cm had was ik heel erg verbaasd en verrast en drong het ineens tot me door dat het begonnen was. En de stress dat de weeen weg gingen zakken als de verloskundige kwam. Stom dat je het zelf dan een soort van tegen gaat houden terwijl je het zo graag wilt! Aankomende dinsdag heb ik een afspraak staan bij de verloskundige. Ergens ging ik er al van uit dat deze afspraak niet door zou gaan, maar het is nu zo rustig dat ik me bedacht dat het toch zomaar zou kunnen. Hopelijk wil ze me dan weer strippen.