Tennis racket

Discussion in 'De lounge' started by nutts, Apr 12, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Hallo allemaal,

Ik ben pas begonnen met tennis en nu heb ik een normaal standaard racket te leen voor volwassenen maar als ik het racket juist vast houden en dan arm laat hangen komt hij op de grond. Dit lijkt me dan te lang toch? Wat ik online kan vinden moet het tot je enkel komen. Maar als ik dus naar 26 inch racket kijk staat er bij dat dit tot 155 cm is. Ik ben 160. Wie kan me helpen aangezien je nu niet zomaar een winkel kan inlopen

2. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Oh en zijn de grootste kinderracket anders om te zien dan volwassen rackets?

3. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    De rackets voor volwassenen zijn vaak iets zwaarder en hebben een rij snaren meer. De bladgrootte kan bij een volwassene iets kleiner zijn zelfs.

het verschil zit hem meer in het frame. Qua lengte maakt het niet veel uit, ik zou dus gewoon een volwassenracket aanhouden. Deze heeft het juiste gewicht. (Een kind heeft nog iets minder kracht in zijn lijf)

mijn zoon (8jr, 143) gaat nu over naar het grootste junior racket.

materiaalkeuze is ook belangrijk. Wij tennissen beiden met grafiet/kevlar. Je hebt ook aluminiumrackets, maar daar verpesten wij echt onze armen mee.

Share This Page