Schrik me net dood! Mijn zoontje van anderhalf heeft al een paar weken een rood vingertje, waarschijnlijk ontstoken. Hij heeft er voor zo ver ik weet geen last van, maar ben toch even langs de dokter geweest. De dokter adviseerde biotex maar dat had volgens haar niet zoveel zin aangezien kleine kindjes toch niet de rust hebben om daar een tijdje met hun vingertjes in te zitten. Ook zei ze dat ik een cremetje tegen schimmel op zijn vinger moest smeren. Zo gezegd zo gedaan. Nu kom ik er net met veel moeite achter (mag namelijk niet aan zijn vingertje zitten) dat zijn nageltje eraf begint te groeien! Ik voel me echt schuldig, ik vraag me dan gelijk af of ik er wel alles aan heb gedaan om het te voorkomen en of ik niet nog iets extra´s had kunnen doen. Nou weet ik dat wanneer iemand iets op zn nagel laat vallen, en de nagel gaat eraf, dat deze in de meeste gevallen weer aangroeit. Maar ik heb geen idee of dat ook het geval is bij een vingertje dat ontstoken is/geweest, zou het erg vervelend voor hem vinden als hij straks een vingernagel zou moeten missen. Weet iemand hoe dit zit?
Hier ook een fikse ontsteking gehad! DIe vinger zag eruit, dacht dat het nooit meer over zou gaan. Volgens kind zelf had hij klem gezeten bij zijn bed (kan helemaal niet, of tussen zijn matras en bed, dat het hem zeer heeft gedaan) maar volgens doc. echt een ontsteking. Later bleek al zijn eczeem te gaan ontsteken dus veel logischer was het ontsteking verhaal. Maargoed, alles is helemaal goedgekomen! De huid was stuk, de nagel eraf (een heel groot deel) maar alles is goedgekomen. Je ziet er nu echt niks meer van.
Pff..dankje, je stelt me wel een beetje gerust. Het is heel gek, maar van de een op de andere dag was zijn vingertje een beetje rood, en dik. Hij had er helemaal geen last van dus ging eerst niet uit van een ontsteking aangezien ik weet hoeveel pijn een onstoken vinger doet. Maar het ging maar niet over, en volgens de dokter toch een onsteking. Maar het enge is dat je echt ziet dat de nagel eraf aan het groeien is. Dus vanaf waar de nagelriem zit, is er een soort van kleine ruimte (alleen in het midden van de vinger, de zijkanten zitten gewoon nog wel vast). Ik zie ook nog geen nieuwe nagel, maar misschien is het daar nog te vroeg voor en groeit deze pas later aan.
Hier ook gehad! Z'n hele huid was er ook af aan de voorkant, onder z'n tweede huidlaag een grote bult, helemaal rood e.d., kregen we van de dokter het advies dat ie maar 'lekker veel met water moest spelen, het was toch mooi weer'.. Grr! Maar goed, hier is z'n nagel er ook helemaal afgegaan uiteindelijk, maar daar zie je nu ook helemaal niets meer van gelukkig! Hier zat z'n nagel uiteindelijk alleen aan de linkerkant nog vast, je kon 'm dus echt als een deurtje open en dicht klappen.. Afgrijselijk gezicht!
Hmm het komt dus wel weer goed? Ik was even bang, want ik heb wel eens gehoord en gezien dat mensen geen nagel meer terug krijgen, en dat vind ik persoonlijk toch wat minder mooi Shadixxx is de ontsteking vanzelf weg gegaan of heb je het nog wel laten weken in soda? Want die onsteking bij mijn zoontje zit er dus al een tijdje.
Hier wel echt behandeld met zalf hoor! Er zat eerst een hele akelige dikke blaar op, dit ging stuk, vel stuk en nagel los.
Badedas ( de groene flessen) werkt ook! Dus misschien in bad(je) zetten met badedas erin. is zijn vinger toch aan het weken.
Wel een cremetje er op gesmeerd (geen idee wat, kreeg ik van mn moeder, het lijkt wel alsof zij álles weet ) met een pleister erover.. En goed laten weken in het water!
mijn dochter kreeg een zalfje en werkt super! die heeft/had ook een dikke bult waar ook pus uit kwam bij haar nagel..
Ik zal morgen gelijk de dokter bellen. Laat me deze keer niet afschepen met weken in soda of biotex, wil er nu echt een zalfje oid voor hebben. Bedankt voor jullie reacties!
Hier heeft de jongste ook een flinke ontsteking gehad, tot op het punt dat er foto's gemaakt moesten worden om te kijken of het bot was aangetast. Ik heb heeeeel wat geweekt in soda, en veel schoongemaakt met betadine zalf. Uiteindelijk kreeg hij een ab zalf en daarmee ging het langzaam over. Al met al heeft hij er wel 3 maanden last van gehad. Nageltje er ook inderdaad ook vanaf. Nu is het nageltje helemaal terug gegroeid en zie je er niets meer van. Ik heb er trouwens toen ook een topic over gemaakt, maakte mij ook echt zorgen.
Oh jeetje, zelfs foto's dus? Nou gelukkig is het weer goed gekomen! Mijn zoontje heeft er gelukkig geen last van. Hij zit zelfs de hele tijd aan dat nageltje te friemelen, wat ik dus zoveel mogelijk probeer te beperken anders gaat die ontsteking nooit over natuurlijk.
Ties heeft het ook gehad. langs de ha geweest om te controleren of het niet te diep zat. zij adviseerde een pleister eromheen te doen en deze nat te houden. Toen was het snel over!
Ik plakte ook twee pleisters inderdaad. 1 Over de top heen en 1 rondom. Dit liet hij zitten (vond het volgens mij wel cool....maar was ook ruim 3 jaar).
Hij had er gelukkig geen last van, alleen als hij hem stootte deed het zeer. Was wel heel erg zielig hoor Pleisters liet hij echt niet zitten, hij ging er ook aan sabbelen. Dat vond ik niets. Maar hij heeft nu een heel mooi nieuw nageltje, gelukkig.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad (omloop). Ik heb er in eerste instantie een ab zalfje voor gekregen, maar moet zeggen dat dit niet echt hielp. Natte pleisters werd hier door de ha ook geadviseerd, maar die waren er binnen de kortste keren af. Maar tussentijds kreeg mijn zoon een ab kuur voorgeschreven heel ergens anders voor, maar dat hielp indirect ook om het vingertje te genezen. Maar al met al duurde het wel lang vond ik. Idd is het nageltje deels los gaan laten en nu groeit er een nieuwe overheen.