Hepatitis B vaccinatie en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door November2011, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. November2011

16 mei 2011
    32
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Dag iedereen,

Ik werk 4 uurtjes in het weekend in een ziekenhuis. Hepatitis B vaccinatie is daarom ook noodzakelijk.

De eerste 2 prikken hebben voor mijn zwangerschap gehad. Nu de laaste prik, alleen ben ik nu zwanger en ik weet dus echt niet of dit invloed heeft op de baby.

Ik heb mijn verloskundige gebeld. Zij kan mij gewoon geen antwoord geven! Enige wat ze zegt is, overweeg zelf of het noodzakelijk is en maak een keuze. Das mijn vraag helemaal niet. Mijn vraag was simpel, of het laten zetten van een hepatitis B vaccinatie invloed heeft op de baby:(

Iemand hiermee ervaring of die mijn vraag kan beantwoorden??
    Ik ga namelijk niet met twijfels een prik laten zetten en voor dat 4 uurtjes in de week ervoor zorgen dat er iets mis gaat met de baby.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dit kan ik vinden:

Overleg anders even met de huisarts, een gynaecoloog of bijv. het havenziekenhuis in Rotterdam. Die hebben veel ervaring met vaccinaties!
    Succes.

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik werk ook in het ziekenhuis en heb gehoord van de afd infectie en preventie dat ik de inentingen beter kan gaan halen na de zwangerschap ivm het nodige risico. Zeker de tweede en de derde (laatste) inenting bevatten een stof die niet zo goed voor de kleine zijn. Vraag het anders even na bij je op het werk.

4. November2011

16 mei 2011
    32
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Ik ben vandaag geweest. Gevraagd of het wel kan. Wat de arts tegen mij zegt is, dat het geen kwaad kan en ik het beter wel dan niet zou kunnen doen omdat het kind ook bescherm wordt zodra je met de bacterie te maken hebt.

Hierboven lees ik een reactie waarbij is besloten om na de zwangerschap te vaccinerren.

Ik weet het niet meer:s

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Allereerst: Hepatisis B is een virus en geen bacterie. Even een detail ;)

Er is heel veel onderzoek gedaan of 3 vaccinaties wel echt nodig zijn voor beschreming tegen hepatisis B. Dit blijkt dus niet het geval. Ook bij een lage antistof-titer ben je beschermd.
    Zeker als het dus je laatste shot betreft zou ik er voor kiezen deze na je zwangerschap te laten zetten.

Ik weet niet wat voor werk je doet die 4 uurtjes, maar ik zou zeker overwegen of er uberhaupt wel een reele kans op besmetting is. Hepatitis B krijg je niet zomaar...
    Voor veel ziekenhuizen is het gewoon onderdeel van een protocol...

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als ej veel met lichaamssappen in aanraking komt is het het overwegen waard.
    maar als je niet met lichaamssappen direct contact hebt zou ik wachten tot na de zwangerschap.
    Ik zou geen risico willen voor mijn baby qua injecties, en de kans dat je hepB oploopt binnen nu en je verlof is gewoon heel erg klein als je niet met lichaamssappen in aanraking komt. Werk je op de afd infectieziekten dan zou je kunnen overwegen je tijdeijk naar een andere afdeling te verplaatsen ivm zwangerschap

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde als jij. Ik had 2 prikken gehad en bij de derde bleek ik dus zwanger. Ik mocht hem niet hebben van de arbo die hem zou zetten, omdat het niet uitgesloten is dat de prik geen schadelijke gevolgen heeft voor de beeb. Ik moet hem dus komen halen als ik bevallen ben.
    Bovendien heb ik begrepen dat je na 2 prikken al wel veilig bent (meestal) en de derde alleen er is als extra voor de gevallen waarbij het niet gewerkt heeft. Maar goed... ik heb gekozen om hem niet te laten zetten ivm eventuele risico's

Deel Deze Pagina