Tent ervaringen gezocht...

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Minny, Jan 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Wij huren meestal een grote stacaravan met alles erop en eraan. Helaas zijn wij nu ook aan de dure vakantieperiodes gebonden en denken we eraan om een tent te kopen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met een tent en ook hoe de kleine kids dit vinden. Is het allemaal zo leuk als mensen zeggen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja het is helemaal geweldig! Maar ik zou ook absoluut nooit all incl. in een hotel of huisje willen zitten tijdens mijn vakantie. Ik vind kamperen heerlijk en de kinderen ook. Dochter was de 1ste keer 6 mnd en zoon was 9 mnd.

Je bent heerlijk vrij als de camping niet leuk is pak je je tent op en ga je ergens anders heen. Heerlijk buiten slapen, de kinderen slapen ook altijd goed na een hele dag buiten spelen. Lekker veel vriendjes om mee te spelen.

Maar het heeft wel 1 vereiste: je moet ervan houden! Want als je er niet van houdt dan moet je er niet aan beginnen. Je deelt het toilet en de douche met heel veel andere mensen, dat moet je niet erg vinden.

En je moet niet vergeten dat je ook best veel nodig: tent, slaapmatjes, slaapzakken, kastje eventueel om je kookspulletjes in en op te zetten (hier gaan ze er anders met de spullen vandoor ;)), kooktoestel o.i.d., grondzeil, tenttapijt, koelkast.
    Wij kamperen tegenwoordig wel aardig luxe hoor, mini tentje met alleen een slaapzak en matje hebben wij allang niet meer.

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ik vind kamperen echt helemaal geweldig...!! Het heeft gewoon iets om even alles anders te moeten doen in zo'n tent. Zelf zie ik het ook helemaal niet zitten om in zo'n vies uitgeslapen hotelbed te slapen, waar weet ik veel wat allemaal in is gebeurd, bah...
    Maar je moet idd er wel echt van houden om in een tent verblijven. 3 zomers terug zijn wij ook met z'n 4tjes gaan kamperen. Ik heb echt genoten en de kids (toen 8 en 7) vonden het ook helemaal geweldig. Die mochten voor het eerst met z'n 2en in een Iglo tentje slapen. Ik had bijvoorbeeld een leuk boek en wat denksport boekjes en voor de kids zaten er veel te weinig uren in een dag...!!
    Vriendlief liep er als een donderwolk bij. Die vond het echt helemaal niets zonder z'n tv en playstation e.d. en die verveelde zich een ongeluk ;)

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    wij hebben sinds 2 jaar een tweedehands vouwwagen, helemaal geweldig. het voordeel van een vouwwagen ten opzichte van een tent vind ik dat je niet op de grond slaapt en op een matras ipv luchtbed. en dat je best veel opbergruimte hebt en er een keukentje in zit. kamperen met kleine kinderen is zo leuk. ze vermaken zich prima op een camping. wij huurden daarvoor meestal een ingerichte bungalowtent, maar die zijn tegenwoordig ook niet meer te betalen. wij hebben de vouwwagen er na 2 jaar al dik uit. succes met zoeken.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,008
    6,754
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje is al 3x mee gaan kamperen met ons, de eerste keer was hij 9 maanden.
    Bij kleintjes die nog niet kunnen lopen is het wel fijn als het een beetje mooi weer is. Als het gras nat is kun je ze niet even op een kleedje buiten leggen. Het is ook lastig met koken als het hard regent en als zo'n kleintje honger heeft kun je nog niet uitleggen dat we even wachten met koken tot de bui over is.
    Verder vinden wij het heerlijk; de buitenlucht, het contact met andere kindjes.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Vind het wel lastig. Ben tot nu toe alleen maar luxe stacaravans gewend met alles erop en eraan. En dan ineens back to basic zonder stromend water en toilet en douche.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Alleen jij kan zeggen of je het ziet zitten om de douche en het toilet te delen. Want zo back to basic hoeft niet, maar je hebt zelfs campings zonder douche en toilet (gaat mij ook ietsjes te ver). En je hebt ook heel luxe versies met eigen toilet en douche. Van deze mogelijkheid weet ik alleen in Nederland, maar het bestaat vast ook wel buiten Nederland.

Op zich zit je met een huur stacaravan ook al op een camping, dus dat vind je wel leuk.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Klopt een camping vind ik voor de kids gewoon erg leuk. Als ik mijn zin doe ga ik liever in een stacaravan. Maar das nu gewoon te duur in de schoolvakanties.

Misschien eerst maar eens een weekendje kamperen in Nederland.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Je zou ook een deel van de zomervakantie in een ingerichte tent kunnen gaan zitten. Je kunt dan gewoon eens kijken hoe dat gaat, zonder dat je alles gaat aanschaffen. Bevalt het niet dan ga je weer anders op vakantie. Wij vinden kamperen het heerlijkste wat er is. Komende zomer hopelijk voor het eerst met de kleine!

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0

Ja, maar in het hoogseizoen is een ingerichte tent ook erg duur!!

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Na een aantal jaren niet te hebben gekampeerd gaan we dit jaar voor het eerst weer met ons zoontje van dan 2,5 jaar.
    Van de week een tent gekocht (6 persoons en we zijn met 3en hihi)
    We hebben tot de zomer om verdere spullen te verzamelen want een béétje luxe wil moeders dan wel.

Vroeger vaak in stacaravans gezeten maar die douche gebruikten we nooit. Gingen altijd naar de openbare douchegebouwen.

Oja, camping is ook al geboekt ;) 2 weken zuid limburg :D

12. Liene

Liene Actief lid

Feb 23, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst wezen kamperen met ons zoontje van 9 mdn. Waren zelf al fantieke kampeerders, maar denk wel dat dit zo blijft. Zijn in zwden geweest. Extra dekentje mee en muts voor de nacht en ons mannetje sliep binnen 2 nachten moeiteloos door. Hebben best veel regen gehad, maar zwden heeft hele goeie baby voorzieningen, ook op campings en winkelcentra. Hebben zelfs een camping gehad met een als boomstam gevromd badje! En winkelcentra met compleet ingerichte mamaruimtes voor borstvoeding, verschonen, etc.

Komende zomer wordt het helaas niks, met nummer 2 op komst, maar daarna gaan we zeker weer kamperen.

Elk jaar voor we echt naar het buitenland gaan, gaan we altidj een lang weekend proefkamperen. Misschien kun je dat ook doen. Op de camping van de beekse bergen kun je bijvoorbeeld een compleet ingerichte tent huren. Mag je direct ook het park in. Ook voor bijvoorbeeld een weekend of in de mei vakantie.

13. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn afgelopen zomer met onze dochter (toen bijna 2 jaar) met de tent weg geweest. Dochter vond het fantastisch! buiten zijn, strand, zee, top! Heerlijk! Maar... mijn vereiste:
    - overwegend, mooi, droog weer!! mag natuurlijk wel een uurtje/dagje slecht zijn, maar met regen in de tent vind ik helemaal niks! (dus uitproberen in nederland?? tja.. dan moet het mooi weer zijn voor mij ;))
    - nette camping, met schone douches en wc's.
    - En we nemen veel spullen mee: klein koelkastje, dikke luchtbedden met hoes zodat we lekker slapen ed.
    Wij hadden een camping met baby en kindersanitair. Dat betekende: kinderbadjes, verschoonruimte en kleine lage toiletten aanwezig. ik vind het wel makkelijk zo.
    Aankomende zomer gaan we weer, maar dan is onze 2e spruit van dan ongeveer 3 maanden erbij. we gaan het beleven :)

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    wij gaan dit jaar voor het eerst met een tent! daarvoor jaren met de caravan gegaan
    caravan is dit jaar naar mijn ouders gegaan vanwege dat we de financiele middelen niet hadden om hem op te knappen

we wouden eigenlijk dit jaar in de auto stappen en naar italie gaan maar we gaan dit jaar naar het sprookjescamping met vrienden 2 weken lang helemaal zin in!!!

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik vind het zo heerlijk in een tent! Wij kamperen al jaren. Heel soms wat luxe in een stacaravan. Maar vorig jaar weer gekampeerd met de tent, om te kijken of de kinderen het nog leuk vonden. En ja hoor, dus nu op zoek naar een grotere tent want vorig jaar moest manlief in de voortent slapen en dat was toch niet zo fijn met al die muggen en beestjes ;)

16. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik denk dat het voor de kids ook super is allemaal. Maar voor mezelf is het zo'n grote stap.

17. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wij kamperen ook al vele jaren. We hebben een tweedehands vouwwagen gekocht, dit is ideaal.
    Al onze vakantiespullen zit al in de vouwwagen (inclusief, porta potti, senseo, waterkoker). Ik hou wel van luxe.
    We pakken onze kleding in, wat boodschappen en we zijn er klaar voor.
    Ideaal, we gaan wel altijd naar de wat luxere campings met mooie toiletgebouwen. Dat vind ik wel belangrijk.
    Kunnen jullie niet van iemand een tent lenen? Wil je een bungalowtent of een koepeltent? Er zijn zoveel soorten. Als je naar de Wit gaat in Schijndel dan kun je je een hele dag vermaken. Dat is, volgens mij de grootste campingwinkel van Nederland. Er staan ook veel tenten en vouwwagens opgezet, dan kun je er even in zitten.
    Succes!

Groetjes Senna

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt op een camping. Inderdaad betaal je een hoop geld voor een zwemgelegenheid op de camping. 2 jaar geleden zijn we in de Provence geweest en daar kon je een caravan (gewone) huren voor 250 euro per week. Je had ook weinig op de camping, maar wel een meer op 5 minuten rijden. In Frankrijk heb je vaak wel goedkopere accommodaties op 2/3 sterrencampings. Wij zoeken voor het kamperen zelf altijd campings die beneden de 15 euro per nacht kosten.

Share This Page