Wij komen zelf uit limburg en willen volgend weekend een dagje zee doen met de kids. Waar moeten we zijn? We willen ergens waar we makkelijk kunnen parkeren, het liefst ook ergens waar strandtentjes en het liefst waar de zee rustig af loopt. De kinderen zijn 4, 5 en 7
Ik kan je Ouddorp (net geen Zeeland meer) aanraden. Verschillende strandtentjes, gratis parkeren, mooi groot strand. Vanuit midden-limburg 2.45u rijden.
Ouddorp heeft idd een mooi strand, maar zou wel even kijken hoe druk het wordt op Flakkee. Komend weekend sluit de Heinenoord tunnel en gaat er extra verkeer over Flakkee en via Rotterdam wordt het dan ook drukker. Aansluitend in de file maakt een dagje strand niet echt leuker...
Dishoek vind ik een fijn strand. Je kunt dichtbij de duinovergang parkeren (thv strandpaviljoen Vloed). Vrouwenpolder of Banjaardstrand zijn ook mooi. Banjaardstrand is wel ver lopen door de duinen.
Ik vind het Banjaardstrand helemaal niet ver. Duinovergang over en je bent er. Als je juist ook wel een stuk door het bos wil banjeren naar het strand toe, kan je naar Oranjezon of de Manteling. (Let op, als je bij Oranjezon het directe pad neemt sta je vlakbij het naaktstrand) Bij de Boswachterij Westerschouwen in Burgh Haamstede kan je gelijk via de trappen naar het strand, of door een prachtig bos. Als je je kinderen volop in de waterlijn wil laten spelen maar wel enigszins geruster zitten, kan je ook een strandje aan de Oosterschelde of het Veerse Meer pakken. Kamperland is een bekende.
Ligt eraan waar je parkeert. Vanaf de grote parking vind ik het best ver lopen, zeker wanneer je nog wat spullen bij hebt. Dan kun je beter een stukje verder rijden en langs de duinrand parkeren.