Oh dan ben ik denk ik echt heel slecht in het opvouwen van een luchtbed, want die dingen blijven bij mij altijd lomp groot Ik voel dus echt serieus niks onder zo'n dun matje. Ook tijdens zwangerschap er gewoon op gelegen, ging prima.
Haha, wij zijn gewend om rond te trekken en zo'n oppomptent is juist lekker snel (denk ik, geen ervaring mee). Voor zover ik nu verwacht gaan we het als volgt inpakken: Kofferbak: - tent (ongeveer 1 flinke weekendtas incl pomp) - koelbox - picknicktafelset (zo'n koffertje) + 2 gewone klapstoelen voor ons. - 1 krat met etenswaren - 1 krat met serviesgoed + kooktoestelletje (1pits) - hopelijk nog 1 of 2 tassen met kleding/handdoek dakkoffer - slaapzakken (in vacuum verpakt) - luchtbedden of slaapmatjes - rest van de kleding - zwemspullen in aparte tas - speelgoed Bij ons in de auto: - badlakens over de stoelen - 2 zakken met speelgoed aan de voorstoelen - evt kan er nog iets op de grond bij de jongste - onze kussens. De kinderen slapen nog zonder kussen, dat scheelt weer. Het zal wel proppen worden, maar ik hoop dat het past. We kopen in elk geval de grootste dakkoffer die we kunnen vinden, haha.
Volgens mij bedoelt ze ook de slaapzakken bij de voeten. Toch? Begin nou ook te twijfelen . Zou inderdaad nooit de stoelen ergens op zetten.
Oh, over de kussens. Wij doen altijd een dik vest in een kussenhoes en gebruiken dat als kussen . En doen dat vest dus aan als het koud is.
De oppomptent is idd ideaal, alleen heel erg zwaar, ligt de auto niet te veel op zijn gat, dat bedoelde ik. Ik weet natuurlijk niet welk type maar je zit zo op de 45 kilo! Wij zijn overigens vouwwagen kampeerders, want alleen in Nederland mag je 90, de rest gewoon harder (be 120/ fr 130 du 100 mits met tuv), dat was voor ons een reden om met een kar te rijden.
Hier is het ook altijd passen en meten. Dit jaar gaan we voor het eerst met z'n vieren kamperen waarvan de jongste dan 16 maanden is. Dus er gaat nog een campingbedje,Ikea kinderstoel en buggy mee. We hebben een stationauto en een dakkoffer. Maar vraag me af of het dit jaar gaat passen Ik zou in ieder geval niet heel veel speelgoed meenemen. Als ik kijk waar onze dochter de afgelopen jaren nou echt wat mee deed op vakantie waren het de tekenspullen. Pop,Barbie etc blijft hier dus thuis. Verder proberen zoveel mogelijk dingen ergens in te stoppen. Zo gaat er hier van alles in het koelkastje. En idd de voetruimte vd kinderen benutten, voor zover dat kan dan hè bij kleintjes nog wel haha
We hebben gisteren een tent gekocht. Hij weegt maar 22 kilo, dus dat valt wel mee, maar het is een behoorlijk groot pak, dat wel. Het is een tent met 2 slaapcabines, maar wel een behoorlijke leefruimte, dus ik denk dat we in de leefruimte een deryan-peuterbedje gaan zetten voor de jongste. Dat neemt ook onderweg niet zoveel plek in. We hebben deze tent: www.outdoor4you.nl - Familietent OPPOMP 5 pers Vango Capri 500XL AIR Ben benieuwd, binnenkort maar een weekendje proefkamperen inplannen, haha.
Haha, dat scheelt zeker! En ik heb drie jongetjes die het ongetwijfeld heerlijk zullen vinden om de hele dag in hun blote kont rond te rennen. Maar ik geloof dat ik het zelf toch liever maar wel bij gewone kleding hou. Ik vind het al heel wat om in een bikini rond te lopen, laat staan in m'n blootje, haha.
Neem tassen, geen koffers. Tassen zijn flexibeler. 1 paar schoenen pp mee en eventueel badslippers ( voor douchen, zwembad, warm weer). Handdoeken heb je ook maar 1pp van nodig. Is snel droog aan de scheerlijn van je tent. Je kunt op handdoeken en slaapzakken zitten in de auto. Tas tussen je benen voorin. Knuffels kunnen de kinderen bij zich houden in de auto (niet eten en drinken in de auto als je zo vol bepakt bent. Wet van murphy zal gegarandeers intreden. ) Kleurboeken oid kunnen onder de autostoel (bij de bestuurder geen dingen die kunnen rollen om te voorkomen dat ze onder de pedalen komen). Hebben de kinderen lange benen? Anders kunnen ze met hun voeten op een kleine tas zitten. Geen koelbox mee? Blikjes krijg je koel door ze in een natte theedoek te wikkelen. Zorg voor 'recepten' voor eenpansgerechten, scheelt pannen meenemen. Koop op locatie wegwerpbbq's om te bbq'en als variatie. Toilettassen zijn klein en kun je als opvulling voor gaten gebruiken ipv in een tas doen. Kleding of handdoeken in een sloop kun je als kussen gebruiken of haal luchtkussens, die kun je plat opvouwen
Wij kamperen ook. Met een grote tent en een relatief kleine auto. (audi A2) Wij hebben geen dakkoffer en ook geen karretje. Alles moet dus in de auto en dat lukt tot nu toe prima. We hebben 1 dochter van 7. - Weinig speelgoed meenemen. - Alle ruimte benutten. We hebben bijvoorbeeld zo'n pannenset met instelbare pannen in een hoesje. Maar als je de pannen gaat stapelen, past er een theedoek tussen elke pan en dan krijg je het hoesje nog dicht. Ook wasknijpers in de pannen doen We koken op een benzinebrander, tweepits. Dat scheelt gasflessen meenemen. Bij elk tankstation is een jerrycan en benzine te koop Slapen: We hebben nu voor het eerst een slaapmat gekocht. Wat een joekel om mee te nemen! Ben benieuwd... En geen slaapzakken mee, maar goedkope dekbedden van de ikea. Die prop je overal tussen. En mocht je ze een keer niet mee terug krijgen....jammer dan! Afwasbak kopen we altijd op vakantie, neemt teveel ruimte in in de auto. Kleding: Niet veel meenemen en overal tussenproppen. Paar boodschappentassen opgevouwen mee on de kleding in de tent netjes te houden. En tussendoor een keer een wasje draaien. Verder niet teveel serviesgoed, een keertje extra afwassen is helemaal niet erg op vakantie. (we hebben bijvoorbeeld 4 borden mee, 4 bekers en 4 glazen.) Bestek in een toilettas, die prop je in de auto ook zo ergens tussen. Handdoeken ook overal tussen proppen. En de koelkast...daar past ook een hele hoop in! (EN we nemen niets aan etenswaren mee. Overal waar wij naar toe gaan zijn ook supermarkten!) Oehhhh...nog 5 weken. Zin in!!
Ja, maar ik ga niet proppen. Wij verkassen minstens 4x tijdens onze vakantie en dan blijf ik alles uitzoeken. Ik wil juist dat alles een eigen plekje heeft, zodat ik het makkelijk in- en uit kan pakken. Ik had idd al bedacht dat we maar wat langer met de handdoeken moeten gaan doen en idd voor iedereen 1 setje servies/bestek meenemen. Bestek wou ik zelf in een tupperwarebak doen. Ik heb altijd graag een grote bak bij me, omdat we veel uitstapjes maken en dan kun je daar mooi een hoop boterhammen in smeren. Elke keer uit eten of broodjes halen met 5 personen wordt toch wel wat prijzig. En dan kan het bestek er wel weer uit en later er weer in. Werkt zo'n benzinebrander fijn? Nooiit aan gedacht, maar dat scheelt idd een flink volume aan gasfles. Ik wou eerst zo'n eenpitsgasbrandertje kopen dat op van die busjes werkt, maar die schijnen nogal ontploffingsgevoelig te zijn, dus dat dan toch maar niet.
Wij hebben de si matjes van humancomfort met traagschuim hoes. Voor de kids 2 dunnere matjes. Ik heb opvouwbare afwasbakken, de mobicool koelbox laten we dit jaar thuis en huren een koelkast op de camping. Wij hebben alleen het tenttapijt bij de voeten van de jongens. Opvouwbare kratten vind ik handig om spullen in te bewaren op de camping. De pickniltafelkoffer vonden wij niet prettig. Te zwaar om steeds te verzetten en lekker zaten we er ook niet op. Dit jaar een tafel gekocht die veel dun in te klappen is. Wij reizen met een station wagen en de grootste dakkoffer die er is.