Hallo Allemaal, Heeft iemand ervaring met de TEO operatie?? Bij LEO gaan ze via de buik alles bekijken en bij TEO via de vagina. Je gaat dus ook onder narcose enzo in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd of iemand deze behandeling heeft gehad, aangezien ik hem binnenkort krijg. Ik weet eigenlijk totaal niet wat ik moet verwachten.
ohja dit staat er bij Freya op de site over TEO TEO (transvaginale electrocoagulatie van de ovaria) De indicatie voor deze behandeling is hetzelfde als bij laparoscopische electrocoagulatie van de ovaria, alleen de techniek is anders. In principe wordt deze ingreep via een dagopname verricht. Onder algehele narcose of plaatselijke verdoving worden er via transvaginale weg kleine gaatjes in het kapsel van beide eierstokken gebrand. Een voordeel ten opzichte van de LEO is dat er hierbij geen kleine wondjes in de buik gemaakt worden. Deze ingreep kan overigens alleen maar verricht worden indien de baarmoeder goed naar voren gekanteld ligt
IK heb de LEO gehad. IK lees net wat TEO is maar een groot voordeel is dat je geen littekens van TEO hebt. Ik heb er 3, ze vallen niet erg op maar ik zie ze wel altijd en stoor me er soms wel aan. Heel veel suc-6!!