Wie ervaringen met follikelmetingen bij Clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Watervlinder, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Watervlinder

Nov 1, 2008
    89
    0
    0
    Ha meiden,

Even een vraag. Ik slik deze maand Clomid 150, zowaar geen pretje, maar goed, 't is voor het goede doel.

Nu loop ik in het UMC en ze monitoren de follikelgroei middels inwendige echo's. Afgelopen maandag de eerste: mooie groei van het baarmoederslijmvlies, maar nog geen echte groei van de eiblaasjes te zien.
    Vandaag teruggeweest: baarmoederslijmvlies verder gegroeid ("ziet er prachtig uit..") en volgens de gynaecoloog lijkt er een follikel te groeien, maar is nog maar 9mm groot. Ze twijfelt nog wel, maar er lijkt dus wat te groeien.

Zelf ben ik nogal sceptisch, het is nu al cyclusdag 13, dan moet je toch al verder zijn??

Wie o wie heeft ervaring en kan me helpen? Deze onzekerheid is killing....

En m'n man vindt dat ik positief moet blijven blablabla, maar ik kan er bijna niet meer tegen....

Een verdrietige watervlinder

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Met Clomid duurt het soms wat langer voordat de groei op gang komt. En het kan ook zijn dat je niet op deze dosis reageert, maar dat het verhoogd moet worden of dat je over moet op een andere soort hormoonstimulatie. Dat is eerst altijd even aftasten, iedereen reageert weer anders.

Ik reageerde er heel wisselend op. Als ik een eisprong kreeg, dan was dat meestal rond cyclusdag 20 of zelfs nog later. Dus het kan best nog komen, de moed nog niet opgeven!

3. Watervlinder

Nov 1, 2008
    89
    0
    0
    Dank je! We blijven hopen, mooi om te lezen dat het bij jou wel is aangeslagen. Bij mij dus ook 1 keer aangeslagen (nu 2 jaar geleden) en direct zwanger raakt. Als die eisprong dus maar komt, dan gaat het wel...Heb het gevoel dat m'n lijf niet normaal functioneert.

Hoeveel kids heb jij? Slik je ook weer Clomid?

4. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Op cyclusdag 13 een follikel van 9 mm is niet verkeerd hoor!
    Vanaf 14 mm geloof ik groeit een follikel 2 mm per dag.
    Ik had alle 11 rondes met clomid rond dag 20/21/22 mijn eisprong..
    dus jouw follikel kan nog lekker doorgroeien! Succes! komt vast goed!

Share This Page