balen! IUI gaat niet door ivm teveel eicellen.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by sportmama, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Effe m'n hart luchten...
    Vanmorgen (dag 9) te horen gekregen in het ziekenhuis dat er teveel eicellen bij mij rijpen. 4 stuks op rechts en 1 op links dus teveel kans op een meerling. Het was mijn eerste IUI in een gestimuleerde cyclus met puregon (75 IE). Ik moet accuut stoppen met spuiten en pas volgende ronde weer beginnen met lagere dosering (50 IE).
    Wie van jullie heeft iets soortgelijks gehad? Ik ben benieuwd of het bij mij met 50 IE wel goedkomt want ik reageer nogal heftig op de hormonsters...

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ook eens te veel eitjes gehad om zelf te mogen seksen (we deden niet aan IUI, maar dus enkel en alleen aan ovulatie inductie).

Ze wilden dat toen bij mij niet doen... Maar mijn advies aan jou is: vraag anders of ze 2 of 3 eitjes willen puncteren, net als bij IVF. Het verschil met IVF is dat die die 2 of 3 die ze dan aanprikken gewoon weggooien ipv met IVF gaan bevruchten. Dan heb je toch nog een kans. Het is niet zo dat deze poging dan als IVF zou tellen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het enige rotte is de pijn van een punctie :( maar daar staat dan toch wel een kans tegenover.

Helaas wilde mijn oude ZH dit niet, maar misschien staat die van jou hier wel open voor. Hoor het namelijk wel eens van andere meiden.

3. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hoi Maartje,
    Als eerste, van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!
    Ik zal eens bellen met het ziekenhuis of ze dit doen maar mijn ziekenhuis kennende....ze doen ook al geen inseminaties op zondag. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Sportmama,

Wat ontzettend balen dat er nu teveel eicellen zijn. Hoop voor je dat het ziekenhuis de andere weg kan halen, zodat er toch een kans is deze maand!

Dikke knuffel voor jou!

Liefs,

Misty

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk niet dat een ziekenhuis bij de eerste gestimuleerde IUI overgaat op het puncteren van eicellen. Het is natuurlijk jammer, maar je staat nog aan het begin van je traject... Volgende maand weer een kans. Ik weet ook niet of je zelf een punctie zou moeten willen in dit geval. Als je nu al heel veel kansen gemist hebt door een vergelijkbare situatie is dat misschien anders.
    Ik heb het ook eens gehad met 75 Eh. Ik had totaal 7 of 8 eicellen. De andere rondes met 50 EH had ik steeds maar 1 eitje en dat terwijl we eigenlijk voor 2 gingen. Een ophoging naar 75 was echter iets te veel van het goede.
    Het schijnt een fragiel evenwicht te zijn. Bij te weinig puregon groeit er steeds maar 1tje, maar als je over een bepaald punt bent groeien er opeens heel veel. Kunst is om de voor jouw optimale dosis te vinden. Bij mij bleek dat 50 EH + 1 klikje. Dat is dan iets van 58 EH of zo. Toen had ik zowel links als rechts 1 mooi eitje...

6. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Heey sportmama,

Balen he dit potverdorie ga je eerste keer aan de hormonsters heb je dit daar word je ook niet vrolijk van hoop voor je dat het volgende maand een stuk beter is enne doe rustig aan he echt doen meid...

Knuffel van babyborn.....

7. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Jeetje, dit wist ik allemaal nog niet! Had je zonder puregon ook al iedere maand 1 mooi ei? Ik wel namelijk dus wij doen het echt alleen om de kansen te vergroten.
    Bedankt in ieder geval voor je info Merah!

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    ik heb elke maand een prima ei. we deden ook alleen maar met puregon om de kansen te vergroten. Met 50 lukte dat steeds net niet. Er leken dan rond dag 10 wel meerdere follikels te groeien, maar die kakten dan weer in. Uiteindelijk hield ik er dan maar 1tje over...
    Helaas nu wat andere complicaties erbij gekregen (ben net herstellende van een laparoscopie), dus voor ons geen IUI meer. Als alles weer op de rails staat gaan wij voor IVF.
    Als ik jou was zou ik de volgende ronde idd gewoon met 50 EH beginnen. In het UMC zeggen ze dat met 50EH ongeveer 50% van de vrouwen 2 eitjes krijgt. Mocht jij net bij de ongelukkige 50% horen, dan kun je een maand later altijd nog iets ophogen. Volgens het UMC heeft een gestimuleerde (gecontroleerde) cyclus, ook met slechts 1 eitje, ook een betere kans van slagen dan IUI in de spontane cyclus. Waarschijnlijk heeft dit niets met de puregon te maken, maar simpel door het feit dat je echt zeker weet dat de inseminatie op het juiste moment plaatsvindt. Ik neem tenminste aan dat je ook gewoon follikel-metingen hebt.
    Succes!

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Dat heb ik de eerste keer gehad. Ik spoot toen ook 75 eenheden Puregon en had toen ook 4 eicellen. Moest ook meteen stoppen. Zo vreselijk balen was dat! Daarna met 50 gespoten en toen was het goed.

Share This Page