Mijn dochter is een half jaar oud en sinds week 9 is het aanklooien met haar melkinname. Ze komt moeizaam aan ondanks dat ik prima productie heb. Ze zit sinds een tijdje onder de curve qua gewicht. Nu ben ik sinds een week fulltime aan het kolven en geef dit met de fles. Ik kolf 5 keer per dag 150 ml wat ik aanvul met 30 ml kunstvoeding en 's nachts gaat ze live. Dan drinkt ze wel goed. Is niet afgeleid e.d. Ik merk aan haar luiers dat ze echt veel meer drinkt dan voorheen dus het lijkt uitstekend te gaan maar ik zit te klooien met een handkolfje. Ik heb enkele vragen: -Welke kolf zou geschikt zijn voor mij om voorlopig fulltime mee te blijven kolven? -Hoe kan het dat ze zo slecht drinkt aan de borst? De techniek is in orde, ze lijkt lui of snel afgeleid, heeft gewoon weinig interesse in de borst, kan dat? -Kan ik zo door blijven gaan of is dit voor de langere termijn geen oplossing? Bedankt alvast!
Hoi, Een dubbelzijdig elektrische kolf heb je inderdaad nodig. De Ameda is prima. Let wel: deze kolven worden verkocht om naast voeden te kolven, niet alle voedingen te vervangen!! Wanneer je naast het kolven ook nog live voedt ('s nachts) heb je al weer een ander verhaal. Kolven zou ik doen volgens schema: masseren (30 sec), kolven, 7 minuten, masseren, dan weer kolven en dan nog een keer masseren en kolven afwisselen. Door dubbelzijdig kolven en massage af te wisselen stimuleer je optimaal en houd je je productie mooier in stand. Dan: ik denk dat het gedrag is wat past bij haar ontwikkeling: geen tijd om te drinken. Ben je gestart met vaste hapjes? Dan kun je dit geven nadat je de borst hebt aangeboden. De tijd van 6-9 maanden is om kennis te maken met nieuwe structuren, techniek en smaken. Borstvoeding zorgt nog voor calorische inname! Tot slot: in welke houding voedt je haar? Misschien meer rechtop, op schoot, zittend doen? Soms willen kindjes niet meer in de zogenaamde ''babyhouding''
Bedankt voor je tips! Ik voed inderdaad altijd gewoon in dezelfde houding, misschien moet ik eens wat anders proberen ja. Ik voed haar 's nachts nog gewoon met de borst. Dan is ze niet afgeleid en slaapdrinkt ze zo'n 20 minuten. De andere borst kolf ik dan af. We zijn begonnen met vast voedsel maar dat gaat niet heel erg van harte maar we bieden regelmatig wat aan. Echter krijgt ze hier nog geen kcal van binnen. Ik merk nu, na 10 dagen 5 keer per dag met een handkolfje kolven dat de productie terug loopt. Sinds vandaag ligt ze weer aan de borst om de 2.5 uur (voor zover dat gaat want ze is zoooooo afgeleid) om de productie op te krikken, ik trek het niet meer met dat kolfje. Ik ga een Ameda bestellen Is het goed om dit te doen gedurende een dag of 2? Is dit genoeg de productie weer omhoog te krijgen? Hoe snel zal ik moeten merken dat ik weer meer melk aanmaak? Ik kolfde voorheen 5x150 ml per dag, nu krijg ik er met moeite 120 ml per kolfsessie uit (uit 2 borsten).
Geef het een dag of 5: 2 a 3 om te zien of het effect heeft en nog eens 2 om te zien of je lichaam het vast kan houden. Gun je lijf de tijd die het nodig heeft om op te schakelen! En ja...afgeleid. Dat hoort bij de leeftijd en ontwikkeling Net als korter drinken per keer.... Succes!