Start to run

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door littleme1980, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben begonnen met start to run afgelopen zondag en ik heb gisteren ochtend een licht positieve zwangerschapstest gehad. Waarschijnlijk ben ik dus zwanger. Maandag is mn nod. Moet ik nu stoppen met start to run of kan ik hiermee doorgaan?

Groetjes littleme

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gefeliciteerd! Je bent niet waarschijnlijk zwanger, maar zwanger, een positieve test is een positieve test!

Het belangrijkste de komende maanden, bij alles: kijk gewoon of je je er goed bij voelt.

Ovet het algemeen is het geen goed idee om ineens keihard te gaan sporten als je zwanger bent. Maar was je al actief op ander gebied en gaat je hartslag wel vaker omhoog, dan kun je het gerust proberen. Niet helemaal in het rood gaan, joggen kan. Mijn ervaring met start2run is dat je je al gauw laat opjutten door de rest van de groep. Ook niet doen dus.

Overleg anders even met je trainer, het is sowieso handig als die op de hoogte is.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik zou er persoonlijk even mee wachten.
    Zwanger zijn is al een impact op je lichaam en als je dan ook nog het hardlopen op gaat bouwen komt het dubbel zo hard aan.
    Maar goed das persoonlijk he.

4. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de podcast van evy, dus heb haar als trainer :)
    Maar goed, ik powerplate 3 x en aerobic 1 x in de week normaal. Maar powerplaten doe ik nu dus niet meer alleen nog aerobics en wilde eigenlijk kijken of joggen iets voor mij is, vandaar de start2run. Mijn gevoel zegt ook dat ik niet te"wild" moet gaan sporten, ook omdat ik ooit een miskraam heb gehad en dus wel wat angstiger ben. Maar ik wil wel lekker blijven bewegen.

5. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik liep Al hard voordat ik zwanger raakte en was bezig mijn afstanden uit te breiden. Dit heb ik al snel niet meer gedaan omdat ik mijn hartslag niet onder controle kreeg. Verloskundige gaf aan lekker door te sporten maar niet uit te fanatiek uit te breiden. Overigens ben ik een paar weken geleden gestopt met hardlopen, dr rende iemand op m'n blaas mee ;) ook merkte ik dat het een groot beroep deed op mijn banden in m'n buik.

Deel Deze Pagina