Tepel scheurtjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Auww..! Geef nu 4 dagen borstvoeding en heb sinds vanmorgen scheurtjes ontdekt met wat bloed. Heb pure linoleum gekocht en daar smeer ik ze nu mee in.. Jullie nog tips? Heb wel t gevoel dat de baby z'n mond goed opent en goed hapt. Lipjes vind ik soms
    Moeilijk te zien of die helemaal gekruld zijn maar probeer dat soms
    Nog extra te doen met m'n vinger.. Eenmaal aangehapt gaat t stukken beter maar ook wel ietsjes gevoelig eigenlijk de hele tijd, is dat normaal of moet je echt totaal geen grijntje last hebben van t voeden

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Geen tips wat betreft de kloofjes, maar hou het wel goed in de gaten.
    Het kan zijn dat ze snel helen, maar als je last blijft houden, kan dit toch duiden op verkeerd aanleggen/aanhappen.
    Daar is uiteraard wat aan te doen, dan kan je een lactatiekundige inschakelen. Dus weer er wel alert op, en trek indien nodig tijdig aan de bel :)

3. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb ook in de eerste weken helaas kloofjes gehad. Ik gebruikte mother mates. Moet je maar even googlen. Ook gebruikte ik wolvet van Medela.

Verder heb ik voor extra advies, omdat ik echt niet wilde stoppen, een lactatiekundige ingeschakeld en fijne tips gekregen over het aanhappen. Want grote kans dat dat het probleem is.

Succes!

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Je zou - behalve eventueel de aanhap, en de tsr - geen pijn mogen hebben bij het voeden. Natuurlijk geldt dat niet als je al kloofjes hebt, dat zal je voelen en blijven voelen gedurende de hele voeding. Best voorkom je ze dus, maar dat is nu te laat. Kloofjes laten helen kan je best door na elke voeding een druppel moedermelk over de tepel uit te wrijven, en dit aan de lucht te laten drogen.

En om herhaling te voorkomen, laat je best een lk meekijken, zodat jij en baby de techniek goed onder de knie krijgen.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Weet iemand een online lactatie deskundige? Ik las een keer dat je via Whatsapp kan communiceren met iemand over de lactatie

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Online.....dat klinkt leuk,maar juist in het geval van eventuele aanlegproblemen,is het heel belangrijk dat een LK meekijkt!
    Borstvoedingsforum.nl :: Index
    Aan de rechterzijde zie je de link. Zoek lactatiekundige
    :)

7. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Zou ook zeker iemand mee laten kijken. Vind het maar raar dat at via WhatsApp gebeurt...

En echt, het is het dubbel en dwars waard. Zo zonde als je moet stoppen vanwege kloofjes...

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Soms kan t wel uitkomst bieden bij kleine vragen of twijfels. Hier werkt t wat lastiger dan in NL met lactatie deskundigen

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ps. het is gelukkig al wat minder geworden mede dankzij die wolcreme. Alleen nog wel last bij aanhappen maar probeer m pas aan te leggen als ie z'n mondje goed open heeft

10. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook na 5 weken kloofje gekregen. Bepanthen gesmeerd en lk geconsulteerd omdat aan een borst voeden wel gevoelig was. Hield ook wat langer gevoelige tepel na t voeden links. Bleek toch aan een kant nog wat beter aan te kunnen leggen. Na 2 dagen was kloofje dicht en is voeden aan beide kanten volledig pijnloos!!!
    Dus mogelijk is t bij jou ook nog net iets kleins, liever nu iemand mee laten kijken bij klein kloofje dan dat je straks echt met pijn zit.

Deel Deze Pagina