6,5 mnd van 4x bv naar 3x zonder kv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Puma82, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn zoontje nu sinds 1 maand nog maar 4x bv. Hij drinkt nu 7.00, 12.00, 16.00 en 22.00 uur. Het loopt verder hartstikke goed en hij groeit ook goed.
    Hij krijgt nu ook groente en fruit en sinds dit weekend met broodkorst begonnen.

Het kolven tussen de middag is op mijn werk alleen bijna niet te doen. Het liefst zou ik dus niet om 12.00 hoeven kolven. Maar ik geef ook liever geen kv. Denken jullie dat dit mogelijk is? Ik ga m'n vraag ook stellen in t topic van de lactatie deskundige maart ook ben ook benieuwd naar jullie ideeën. Ik wil dan wel water bij gaan geven met rietjesbeker?

Ik werk trouwens 3 dagen.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoelang wil je nog bv geven?
    Want 4x op een dag is al heel weinig maar 3x wordt denk ik echt killing voor je productie.

Als je het niet erg vind als je bv over een maand is afgelopen dan zou het best moeten kunnen, al zal je dan wel tot 1 jaar kv moeten bijgeven, wil je langer voeden zou ik het risico niet nemen.

Waarom is het kolven een probleem?
    Kolf je niet genoeg? Vervelende reacties op je werk?
    Tijdgebrek?

3. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil t liefst nog doorgaan tot 9 mnd of 1 jaar. Maar dan misschien over n tijdje alleen s ochtends en s avonds. Heb ik bij m'n andere zoontje ook tot 9 mnd gedaan.
    Ik werk in het onderwijs en tussen de middag regelen we zelf t eten. Als ik kolf zit mijn collega in de andere groep met mijn kinderen er bij en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar omdat ik maar 3 dagen werk zou ik t wel zonde vinden om daarom te moeten stoppen.

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Ik weet niet of je het qua stuwing en productie redt maar kun je niet op je werkdagen 's ochtends voor werktijd (en evt 's avonds nog een keer) kolven voor de voedingen tijdens werktijd en dan wanneer je thuis bent gewoon live voeden?

Zo heb ik het gedaan toen mijn zoontje de fles ging weigeren, hij was toen al wel 10mnd dus dan is je productie wel wat stabieler ;)

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik zou het niet gekund hebben, mijn kindjes dronken/drinken ook veel vaker en mijn productie had/heeft dat ook nodig. Bij mijn oudste was het op 3mnd tijd afgelopen eens ik stopte met kolven op mijn werk, en dan voedde ik zelfs nog live in de lunchpauze (ging naar haar toe). Bij mijn tweede ben ik pas op 18mnd gestopt met kolven op mijn werk. Haar heb ik wel langer kunnen voeden. Dus nu bij de derde zal ik mij ook organiseren om lang te kolven. Alles hangt dus af van de stabiliteit van jouw productie, en van je motivatie om lang te voeden.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    heb je je eerste ook (lang) borstvoeding gegeven? Ik heb mijn eerste 2 jaar gevoed en nu bij mijn tweede was mijn productie veel eerder stabiel.
    Ik zat met 7 maanden op 4 voedingen, toen met 8 maanden op 3 voedingen, nu zit ik nog op 2. Ik heb daar helemaal niet in gestuurd ofzo, mijn kindje koos er zelf voor om het zo te doen en blijkbaar trekt mijn productie het. Ik werk ook 3 dagen trouwens.

Ik zou het kolven toch nog 1 a 2 maanden proberen uit te zingen als ik jou was. Dan eet je kindje veel meer bijvoeding, kun je eens een extra fruithap geven bijvoorbeeld.

7. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb 9 maanden gegeven maar toen gaf ik al eerder kv bij omdat mijn productie slecht was door borstontstekingen en kapotte tepels.
    Ik ga inderdaad toch maar eens kijken op m'n werk of ik t anders kan regelen. Ik vind t zo zonde om t nu te verknallen. Dan probeer ik t toch voorlopig bij 4 te houden.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je langer wilt blijven voeden dan zou ik toch vaker op een dag aanleggen. Vier keer is op deze leeftijd erg weinig.
    Op zich kun je als je knd over een maandje of zo goed van de bijvoeding eet wel voorzichtig proberen het kolven tussen de middag over te slaan. Maar zorg dat je op werkdagen op z'n minst je borsten in de ochtend laat leegdrinken, meteen bij thuiskomst aanlegt, bij het avondeten eerst borst en dan pas hap geeft en bij het naar bed gaan opnieuw aanlegt. Plus nachtvoedingen natuurlijk.

Op dagen dat je bij je kind bent: naast de borstvoedingen ook steeds voor je vast voedsel geeft eerst een borst geven. Dat is so wie so zeker tot een maand of 9 het beste. Jouw melk bevat namelijk spijsverteringsenzymen die je kind helpen bij het verteren en verdragen van vast voedsel.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, en kan je kind niet tussen de middag bij je komen voor een voeding?

10. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat wordt geen succes. Heb al amper tijd om te kolven.
    Waarom is 4 keer weinig? Ik heb echt t idee dat hij t er goed op doet. Of bedoel je meer voor productie? Ik geef inderdaad altijd eerst borstvoeding en dan bijvoeding.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is moeilijker om een goede productie te houden als je maar 4x per dag voedt. En voor een kind kan het ook te weinig zijn. Rond 6 maanden zit je met borst toch meestal zo rond de 7-8 voedingen gemiddeld.

12. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    7-8?? Mijn zoon is 3 maanden en zit op ongeveer 5 voedingen.
    Hij zit ruim boven groeicurve met gewicht en lengte 😉

13. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja 7 tot 8 gaf ik in de kraamtijd. Ik heb echt t idee dat hij het goed doet hier op. En hij heeft ook n heel duidelijk schema. Ik ga voorlopig niet minderen. Maar 7 tot 8 voedingen ga ik niet meer doen.

14. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

gewicht is niet de enige reden ;) een constante toevoer van suikers is goed voor de hersenontwikkeling. Vandaar dat vaker kleine beetjes beter is dan minder vaak een grote hoeveelheid.

Deel Deze Pagina