Hallo! Met de babycook maak ik maaltijden voor Noa. Nu heb ik altijd verse groenten maar ik had nog een potje maïs in de kast staan en die heb ik haar vandaag (met aardappel) gegeven. Tot ik me net ineens bedacht dat hier misschien wel iets aan toegevoegd is. En jahoor, er zit zout in... Weten jullie of blikgroenten sowieso worden afgeraden? Ik kan op internet niet veel vinden en ben net vorige week bij CB geweest. Bedankt!
Nog nooit gehoord eigenlijk. Er is vaak wel zout of suiker aan toegevoegd, maar ik kan me niet voorstellen dat het nou echt zo erg is af en toe. Joey eet wel eens van die dunne sperzieboontjes uit een potje/blikje, vind ie lekker
Nee volgens mij geen blikgroenten nemen hoor. Zout en te veel conserveringsmiddelen. Ik las er laatst iets over maar weet niet meer waar... Beter of vers of potje. Groetjes Sensee
bij het cb voreg ik vorige week of het kwaad kon als ik hem groente uit pot zou geven dat vond ze geen probleem ze had ook niet gehoord dat dit kwaad kon? ik kook verder zoutloos dus dat heft elkaar of als je het een keer doet kan het geen kwaad hoor geloof ik dus. je moet niet elke dag zout geven een beetje mogen ze wel hebben hoor
Inderdaad, nu je het zegt heb ik even gekeken op een potje van olvarit en er zit idd ook zout in. Apart... Nouja dan hou ik het er maar op dat af en toe een blikje geen kwaad kan... Bedankt voor jullie reacties!
ik las net op en potje van olvariet dat er geen zout is toegevoegd? Ik heb een boekje en daar staat in dat zout tot een jaar wordt afegraden en blikgroente ook ivm met toevoeging van zout. en a la creme groentes mag ook niet ivm zout. diepvries groentes meestal wel.