@ pendrag, zo zie je maar weer overal zeggen ze wat anders! Laat het dan geen tepel/ speenverwarring zijn, maar ik merk zeker weten wel dat Noa sinds ze een flesje krijgt moeite heeft met de bv live. Telkens weer is het een gevecht aan de borst.
@zonnestraal: werd gezegd door een meisje dat net van de opleiding kwam. Dus zal wel het meest recente standpunt zijn. Maar ja, volgens mij gaat het om de praktijk. En zoals ik het hier lees, hebben best veel baby's er moeite mee als ze nog erg klein zijn. Bij Jarissa is de bv helaas niet gelukt (had niets te maken met verwarring, ze wilde de borst gewoon perse niet). Mocht er een tweede komen dan ga ik toch weer bv proberen en zal het best even duren voor het eerste flesje erin gaat.
Bij ons hetzelfde verhaal. Sallah'din heeft een paar keer bijvoeding gehad omdat hij de borst niet goed pakte maar nu heeft hij er geen probleem meer mee. hij krijgt ook af en toe een speen, no problem... Misschien inderdaad wel geluk...
Annika kreeg haar eerste fles na 5 dagen, na 2 weken ben ik regelmatiger de fles gaan geven, nu drinkt ze beide, hoofdzakelijk de fles, maar tepel is ook geen probleem, volgens mijn kraamhulp hoef je neit bang te zijn voor verwarring als de kleine weet hoe hij/zij aan de borst moet drinken.