tepeldrift

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joseetje26, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi...

ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.... mijn dochtertje heeft last van tepeldrift...

toen ze net was geboren hebben we heel intensief borstvoeding geprobeerd... ondanks dat ze te vroeg was en te klein zoog ze als een tierelier... maar mijn borstvoeding wilkde gewoon niet op gang komen... ik had 60 cc in 24 uur met kolven erbij... dus overgegaan op flesvoeding.

Josefien was daarna altijd maar drifitg naar m,n tepels aan het happen... als ze lekker op me lag om te knuffelen wurmde ze zich altijd subtiel naar beneden om vervolgens weer drifitg te gaan happen... zo erg zelfs dat ik een dikkere trui aan ben gaan doen..

na een week of 13 was dat over...toen kwam er ook geen vocht meer uit mijn tepels ( cb zegt dat ze dat gewoon kan ruiken) en toen van de week toen ik met haar onder de douche stond had ze ineens mijn tepel te pakken ( en hoe:$:$ auw )

en nu is de tepeldrift helemaal terug.... en ze is nu flink wat groter en sterker... en ze word echt woest... maakt er allemaal knorrende smakkende geluiden bij en ze stort zich echt met een soort geluid zelfs op mijn borst. ze tilt letterlijk haar hoofd op.... maakt een geluid en valt aan..... ik moet er om lachen nu ik dit schrijf want ik realiseer me hoe idioot dit moet klinken... maar i kkan dus niet meer lekker met haar knuffelen.... wat moet ik nou doen???? ik vind het ook wel sneu.... ze heeft er kennelijk toch enorme behoefte aan

iemand een tip???

gr Jose

2. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Je hebt het inderdaad wel grappig omschreven en ik herken het ook van mijn zoontje. Vooral de "aanval" met het hoofd naar achteren. Wij noemen hem dan de specht omdat hij het meerdere malen achter elkaar doet :) Mijn zoontje krijgt nog wel volledig BV maar doet dit voornamelijk als hij honger heeft.Kan het zijn dat jou dochter op zo'n moment ook honger heeft? Of een hele grote zuigbehoefte? Helpt het als je op zo'n moment een speentje geefy? Het maakt bij mijn zoontje overigens niet uit of hij het bij mij of mijn vriend doet, gekke baby ;)

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook herkenbaar, maar ik ben dan ook nog niet zo lang geleden begonnen met afbouwen tot alleen ochtend en avondvoeding borst. En helaas ook nacht haha, maar goed.
    Jayro is een stukkie groter en heeft 4 tanden, maar valt op dezelfde manier aan. Heel fijn dus haha :) En 1 borst is helemaal leeg, maar als die die te pakken krijgt doet het ook veel pijner dan de borst die nog wel 'werkt'.
    Hij doet dit inderdaad alleen wanneer hij honger heeft.
    Ik ben bang dat het toch vanzelf moet 'slijten' en je dochtertje vanzelf door heeft dat het geen zin heeft.
    Ik zou dan inderdaad even iets anders aanbieden om haar af te leiden. Jayro krijgt van mij al een 'nee' te horen overdag, maar dat heeft bij hem waarschijnlijk al weinig zin, laat staan bij een babytje van 3 maanden :)

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik moet ook wel lachen om je omschrijving. Hahahhaaha.
    Wij noemde dat kippen.
    Ik denk ook dat het moet slijten. (knap van je kindje dat ie het nog weet zeg.)
    Zou ook een speentje proberen. Waarschijnlijk is er veel zuigbehoefte.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter had dat ook, terwijl ze gewoon 6 maanden bv heeft gekregen. Bij ons hielp een speen heel erg, dan had ze minder zuigbehoefte.
    Suc6, en kijk uit als je onder de douche staat haha :D Gelukkig had Sterre toen nog geen tanden :D

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik zou ook een speentje proberen.

En verder even niet samen douchen denk ik, dat is de kat op het spek binden...

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je kan inderdaad een speentje proberen.
    Mijn dochter die krijgt al heel lang geen borstvoeding meer maar heeft ook nog vaak de neiging om ernaar te happen!

8. mama8

mama8 Niet meer actief

Hier is dat ook zo maar ze krijgt dan wel borstvoeding. Ook als ze net heeft gedronken. de speen die wilt ze niet altijd maar als ik de speen in de buurd van mijn borst hou dan pakt ze die wel. wij hebben dan een speentje wat rond is difax is dat merk volgensd mij

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    herkenbaar. ik geef nog wel BV (ochtend/avond), dus hij krijgt het ook nog wel. maar dat driftig happen (hier 'woody-en' genoemd, naar Woody Woodpecker) deed hij eigenlijk alleen in het begin. hij zoekt nu gerichter, en hapt dan gewoon. trui ertussen maakt 'm dan niet uit. hij hapt ook wel eens aan op andere plekken (tussen m'n borsten ofzo), en dan moet ik aardig rap zijn, andres heb ik zo een zuigzoen te pakken, hahaha! :)

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hhahahah een zuigzoen :D

dank jullie voor alle tips... douchen is zowieso op deze manier echt geen doen meer...

ze heeft al een speentje en een enorme zuigbehoefte... ik ben vanaf het begin ook haar voeding al in gaan dikken want hoe klein het gaatje van de speen ook was... 4 min deed ze over een fles van 100 ml... en daarna boos dat het op was..

nu drintk ze 165 ml... en ook dat is zo op...

maar dat knuffelen blijft lastig hoor... ze spuugt gewoon haar speen uit en duikt naar beneden..

gr Jose

Deel Deze Pagina