Tepelhoedje afgebouwd

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door JFelice, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Hallo,

Mijn meisje is 8 wk en krijgt volledige bv. Ze is met 37.6 wk geboren en heeft tijdens de kraamweek niet goed gedronken aan de borst. Ze hapte de eerste 2 dagen sporadisch aan, meer toevalstreffers en viel dan snel in slaap. Ik had meteen voldoende melk dus ben gaan fingerfeeden tot dag 4 en toen 2 dagen flesje met moedermelk omdat de spuitjes veel te klein waren. Toen samen met vk tepelhoedje geprobeerd en dat ging meteen goed. Ze komt ongeveer 100 gr p/w aan. Is verder alert maar heeft veel last van krampjes en teruggeven.

Ik heb vorige week weer aangelegd zonder hoedje en nu drinkt ze al een week zonder! Ik voel duidelijk een toeschietreflex, soms meerdere keren tijdens het voeden. Ze drinkt dan ook goed door even. Is de tsr al ff voorbij dan gaat ze een stuk rustiger drinken en meer sabbelen. Tot er vaak weer een tsr komt.

Het probleem is dat ze sinds 2 dagen na het voeden nog op haar vuistjes knabbelt. Dat heeft ze met hoedje nooit gedaan! Ze plast en poept heel erg goed.. Volle plasluier elke 2/3 uur en meerdere keren per dag mosterd poep.

Kan het toch zo zijn dat ze honger heeft en te weinig binnenkrijgt?
    Ze kan toch niet snel minder binnenkrijgen dan met hoedje of wel?
    Ik ben bang dat ik toch niet voldoende productie heb.. Ze lijkt niet P voldaan. Morgen naar het cb om weer te wegen. Hoe lang zou ze echt actief moeten drinken na een tsr?

Wat denken jullie ervan?

Dankjewel!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    En? heb je vandaag gewogen? Hoe was het vandaag en wat zeiden ze op het cb?

3. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Ze was 250 gr aangekomen in 2 wk tijd. Dus 125 gr p/w.. Ze is 8 wk en weegt precies 4 kg.. Ze is dus iets meer aangekomen dan voorheen maar ik lees dat kindjes die bv krijgen tussen de 180 en 300 gr aankomen..
    Lengte was ze nauwelijks gegroeid..1,5 cm in 4 weken.
    Ze maakten zich geen zorgen nog. Ik ben ook klein.

Zou ze genoeg binnenkrijgen? Je zou het denken, maar dat zuigen op die vuistjes ineens maakt me zo onzeker!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Groei is mooi hoor, je kunt altijd aanleggen bij twijfel, is het geen honger zal ze niet veel drinken.

Deel Deze Pagina