Hoooi allemaal, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen / ervaringen delen. Volgende maand wil ik samen met mijn man graag 4 dagen op vakantie. Hoe doen jullie dat? Ik heb heel af en toe een flesje gekolfd maar ik zou nu toch echt moeten plannen. Mijn dochter is 9 maanden en twee weken. Hoop op wat reacties... Liefs
Aan mij heb je niets denk ik. Ik zou gewoon mn kindje meenemen. Er zijn vast dames die weten hoe je tussendoor een voorraad kan kolven. Als je fb kun je ook de groep opzoeken van borstvoeding ook voor 6+ maanden.
Ik zou hier ook niet zelf voor kiezen, maar goed, dat doet er niet toe. Wat ik eerst zou uittesten, is of je kindje ontdooide melk lust. Mijn kindjes lusten het nl. niet zo graag. Er vallen in dat geval mogelijkheden af. Lust je kindje het, dan zou ik uitrekenen hoeveel ik ongeveer nodig heb. Vb. stel dat je 4 x 500cc = 2.000cc nodig hebt, en je hebt nu nog 25 dagen om die te kolven. Dan zou ik trachten elke ochtend tijdens of na de eerste voeding 80cc te kolven en invriezen. De laatste dagen kan je in de koelkast bewaren en eerst laten geven. De reden om nu al te kolven, is om het gelijkmatig te doen en zo slechts tijdelijk lichte overproductie te hebben. Op vakantie zal jij regelmatig moeten kolven, hoe vaak hangt af van hoe vaak er nog wordt gedronken thuis (stuwing mijden), de stabiliteit van je productie (bij mijn oudste zou ik dit niet gered hebben, bij de tweede zonder problemen), hoe vlot je kolft... De lichte overproductie zorgt voor een extra buffer. Het is verder ook interessant om een beetje zicht te krijgen op de hoeveelheden die aan de fles worden gedronken, de gewenste temperatuur (hier liever wat kouder, zeker geen 37°) en mogelijk is een rietjesbeker een optie op deze leeftijd als flesjes moeizaam gaan.
Ja hoor, lekker doen! Je kindje is dan al 10 maanden Ik ben stewardess, wij kunnen tot 9 maanden, als we dat willen, op de grond werken. Maar er zijn genoeg collega's die er voor kiezen om wel te gaan vliegen na het zwangerschapsverlof, en zijn dan met regelmaat een paar dagen weg. Ik koos voor werken op de grond, maar met 9 maanden was het toch zo dat ik weer moest vliegen. Ik heb gelukkig nooit problemen ondervonden! Bij thuiskomst dronk zoon weer vrolijk verder Je kan evt kijken of je nu al een voorraad kan aanleggen. Lukt dat niet, dan vul je wat aan met kv en een bakje volle yoghurt. Ter plekke wel kolven op voedingstijden, zodat je productie op peil blijft.