Ben even helemal trots Mijn kleine man heeft vandaag 2x zonder tepelhoedje gedronken, hoop dat zo positief doorzet. Valt wel op dat hij dan veel korter drinkt als met tepelhoedje is dit normaal? Hij lijkt wel tevreden daarna en geen honger meer te hebben.
Zonder tepelhoedje komt vaak de tsr sneller en is de borst ook beter leeg te krijgen. Dus kan best zijn dat hij nu sneller kan drinken.
Ik denk het ook en daar is nu het volgende probleem, dit keer luxe probleem, doordat mijn borst nu beter word gestimuleerd heb ik een beetje teveel melk. Voor ik aan de voeding begon was er al een boel uitgelekt (t-shirt helemaal nat), maar toen ik hem aanlegde en hij zuigde een keer, kwam er al een heleboel melk bij zijn mondhoekje eruit lopen, waardoor hij weer losliet, meerdere keren geprobeert weer aan te leggen, tussendoor steeds mondje en tepel droog gemaakt, maar zonder succes. Uiteindelijk werd hij driftig en begon te huilen dus tepelhoedje maar weer tevoorschijn gehaald, nu begon hij tevreden te drinken, tussendoor nog een paar keer geprobeert zonder tepelhoedje maar gen succes. 2de borst lukte wel weer ondanks dat de melk er steeds langs liep. Nog tips wat ik hieraan kan doen, het is trouwens niet zo dat de melk eruit spuit , als ik hem van de borst afhaal komt er hoogstens een druppel, maar als hij een keer zuigt dus weer heel veel..
Is tegen de zwaartekracht invoeden een optie ? Jij liggen op bed of onderhangend op de bank. Buiken tegen elkaar en het voorhoofdje van je kindje ondersteunen met je hand. En mischien is het ook even wennen voor je kindje. En probeer dan niet te veel tijd tussen de voedingen te laten. Als je borst heel vol is komt er natuurlijk meer melk uit. Dus voed bij de eerste hongersignalen. Je kindje heeft dan ook nog niet heel erge honger en zal dus ook rustiger drinken.
Het ging net bij de voeding gelukkig al beter, ook weer zonder tepelhoedje , hij drinkt alleen echt veel korter en rustiger, nu maar 7 min. aan de ene borst en 5 aan de andere terwijl hij met tepelhoedje vaak wel 10/ 15 min. dronk en dan hoorde ik het soms echt naar binnen klotsen zo gulzig dronk hij dan. Zou hij nu wel genoeg binnen krijgen, maak me nu wel een beetje zorgen