Hallo, Ik zit met een paar vraagjes. Mijn dochtertje is nu 3 weken oud. Omdat ik een.borstverkleining heb gehad en voor Sanne erg moeilijk was drink ze nu sinds twee weken met een tepelhoedje, dit gaat gelukkig erg goed. Tevens krijg ik vamaf het begin domperidon om de borstvoeding op gang te brengen. Nu gaat het drinken mijn inziens goed, maar ik.zie soms na het drinken het tepelhoedje helemaal leeg, terwijl ik ze wel tijdens drinken hoor slikken. Kan dit? Nu probeer ik ook langzaam de domperidon af te bouwen, hebben jullie daar nog advies in? En ik laat Sanne ook drinken wanneer ze wil, maar ze kom zelf om de 3 uur. Dan drink ze meestal 20 a 25 min aan een borst en dan andere borst ook soms nog 15 a 20 min. Als ze dan klaar is en ik haar op bed wil leggen, begint ze weer te smakken en huilen. Soms pak ik ze er dan toch weer uit en laat ze nog drinken. Dit is meestal 5 a 10 min. Komt dit door het tepelhoedje? Dat her haar langer kost om leeg te drinken? En vanaf wanneer mag je afkolven en flesje geven? Sorry voor de vele vragen hoor. Maar alvast bedankt, Groetjes fabienne
hoi fijn dat je ondanks je operatie toch borstvoeding kunt geven! haar drinkgedrag is normaal, dat zie je ook bij baby's die zonder tepelhoedje drinken. Ik zou nog heel even wachten met afbouwen van de domperidon. Als je op het bureau geweest bent weet je haar gewicht en weet je of ze voldoende groeit. Als dat in orde is kun je langzaam afbouwen. Dat doe je met een afbouwschema. Kijk eens op: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Domperidon: er mee stoppen Je mag nu al wel eens kolven een fles geven hoor, ze heeft laten zien dat ze goed aan de borst kan drinken. Over het algemeen zeggen we dat je dat tussen 4 en 6 weken eens probeert, maar als je het nu al wilt proberen is het prima. Mirjam
Hoi Mirjam, Dank je wel voor je reactie! Toch nog vraagje, de ene keer drinkt ze vrij kort minder dan 10min maar heb bv vanavond gehad dat ze 30 min aan een borst dronk en dan nog 10 aan de andere kant. Maar daarna nog steeds lig te smakken. Na ze nog paar minuten te laten.drinken, toch daarna onrustig blijven en.huilen. moet ik ze dan blijven aanleggen? Ze heeft dan ook door de onrust wat melk terug gespuugd. Vind het soms zo moeilijk hoe vaak en hoe lang ik.ze moet aanleggen. Groetjes Fabienne
hoi Fabienne het is normaal dat een baby s avonds gaat clusteren, dat wil zeggen dat ze heel vaak en lang willen drinken. Geef er maar aan toe, uiteindelijk zal het leiden tot een langere slaap in de nacht! Mirjam