Goh, nu al drie jaar aan de borst! Dat had ik vooraf echt nooit gedacht, maar steeds was stoppen een stap die ik helemaal niet wilde zetten, en zij was en is ook altijd fan van de borst geweest Ze drinkt nog met plezier, maar is ook regelmatig snel klaar, zeker bij afleiding: "die is leeg" hoor ik dan na 2 slokken. Ben zo benieuwd wanneer ze er zelf mee op zou houden! Kan het me namelijk eigenlijk niet voorstellen dat ze ooit zelf gaat stoppen. Maar ik vind het nu wel de uitdaging om haar het echt zelf te laten beslissen, alleen heb ik toch liever niet een kind van zes nog aan de borst ofzo... Hier nog langvoedsters met zelf stoppende kindjes en wanneer zijn die van jou gestopt?
Bij oudste dochter zelf gestopt bij 9 maanden, na afloop kolfrecht (wist ik veel dat je gewoon door kan gaan..) Bij jongste dochter tot een maand of 8 gevoed, toen was de boel helaas op ivm zwangerschap..zo jammer! En nu zoon aan de borst, bijna 2,5...wauw! Een maand of 2 geleden kreeg hij nog 4 voedingen. Opeens wou hij overdag niet meer. En toen ook s'ochtends niet meer. Opdringen heeft geen zin. Het is nee, en voor zijn middagtuk is het "nee slapen". Nu zitten we dus op alleen de "voor het slapen gaan" slok. Een heerlijk moment van rust en gezelligheid(van mijzelf, mijn zoon en soms zijn speelgoed thomas de trein die over mijn borst tuft . Ach, ik hoef je dat niet uit te leggen... Wanneer we stoppen..ik weet het nog niet. Het is voor mij mooi om te merken dat hij het zelf bepaald. En ik vind het heel bijzonder dat mijn lijf op 1 voeding zo blijft werken
Wow, mooi hoor dat je zo lang kunt voeden! Lijkt me heel bijzonder. Even een heel "raar" vraagje, maar blijf je ook drie jaar lang gewicht verliezen? Ik heb namelijk ook de intentie om DL te laten bepalen hoe 't gaat lopen (tjsa, 't is dan ook voeden op verzoek), maar ik zit al een tijdje aan de bijvoeding omdat ik te veel gewicht verlies. En drie jaar lang bijvoeding... daar word ik nu weer niet zo blij van.
Ik ben van het type dat juist wat zwaarder blijft door/tijdens de bv, denk ik Vandaar mijn banner, haha, het lukt niet echt om die 2 kg er ook nog af te krijgen - ik probeer ook niet zo hard hoor. Dus geen idee! @Zoe, mooi!
Wat mooi, al drie jaar aan de borst! Ik zie dat nog niemand gestemd heeft, ik ben wel benieuwd naar de resultaten! Hopefultimes, bij mij is het gewicht nu wel gestabiliseerd, gelukkig.
Helaas, kan ook niet stemmen. Ik heb zelf besloten dat het genoeg was na 22 mnd , geen idee hoe lang dochter lief nog had willen doorgaan... En nr 3? We zullen zien , het eerste half jaar zit er in ieder geval al weer op, ha ha!
Drie jaar, mooi!! Ik ben ook heel benieuwd hoe lang wij het vol gaan houden. Ik hoop zwanger tr worden, ben benieuwd of dat m'n productie zal doen stoppen... Hier was het na een maand of 6 wel stabiel, en sinds ze 12 mnd is ben ik langzaam weer wat aangekomen zelfs. (Voor de zeangerschap woog ik al jaren 62 kg, hoogzwanger woog ik 82 kg, na 6 mnd borstvoeding zat ik op 52 kg, dat heb ik een tijd gewogen, en nu is dochter 20 maanden ik voed nog 3x en weeg nu 58 kg.)
@Andrea Bedankt voor je antwoord. Dat zou voor mij goed nieuws zijn, dan heb ik nog maar twee maanden te gaan en blijft er misschien nog een beetje vet voor mijzelf over haha.
Mijn oudste stopte met 23 mnd maar dat kwam door de zwangerschap en ik had toen geen melk meer. Daarvoor was ze 5 dagen gestopt met 1 jr maar dat kwam door een lichte oorontsteking. Daarna pakte ze het toen weer op gelukkig.
Ja, das natuurlijk een reden waarom veel kindjes toch soort van "moeten" stoppen. Er zijn niet zoveel kindjes die echt zelf mogen en kunnen stoppen, denk ik dan maar. Ik "ken" er zelf twee, eentje van hier die tussen 3 en 4 is gestopt, en eentje van 6,5 die nog drinkt.
Ik kan ook nog niet stemmen, mijn 19-maander is nog bijzonder gehecht aan de borst (vooral 's nachts helaas). Voor nu denk ik dat ik er rond de 2 jaar wel klaar mee ben, maar of zij dat ook is...? Hopelijk ben ik tegen die tijd weer zwanger en stopt ze dan zelf door veranderende smaak/minder productie.
Hier nog een langvoedster! Mijn oudste stopte nét voor z'n vierde verjaardag en mijn jongste is pas gestopt (net na haar derde verjaardag). Ze hebben bijna twee jaar samen gedronken!
Joehooeeee! En eindelijk stemmers Ga zo door dames @Pickle, ik moet bekennen dat wij rond 15 mdn denk ik de nachtvoedingen wel hebben afgebouwd, in de hoop dat ze dan ging doorslapen. Dat ging eigenlijk heel makkelijk, ze pikte het gewoon dat ik zei dat de nacht was om te slapen en dat we niet meer gingen drinken Maar ze ging er niet van doorslapen helaas. Dat duurde nog tot ze 18 mnd was, en nadat we ook wat "strenger" waren geworden met het troosten, en nadat haar neusamandel eruit was. Een paar weekjes later: voila
Mijn dochter stopte vlak voor haar tweede verjaardag, maar dat kwam door m'n zwangerschap. Er komt geen derde kindje meer, dus zoon mag het volledig zelf bepalen. Ik ben erg benieuwd!