Tepelhoedje...help

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AlRe, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Omdat ik straks borstvoeding wil geven maar maar 1 teruggetrokken tepel heb, heb ik begrepen dat een tepelhoedje uitkomst kan bieden.
    Ik heb mijn man op pad gestuurd en hij heeft van de prenatal Avent tepelbeschermers gekregen.
    Is dit nou hetzelfde als een tepelhoedje? En hoe werkt het? Heb op het internet gezocht maar kon er niks zinnigs over vinden.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb je GePBt

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Tepelhoedjes zijn niet nodig bij een ingetrokken tepel. Soms kun je ze tijdelijk even gebruiken maar voor langere duur is het niet handig.
    Er zitten n.m. ook nadelen aan een tepelhoedje. Je productie kan moeilijker op gang komen en je kindje kan de borst niet zo goed leeg drinken.
    Ik heb ook 1 ingetrokken tepel. In het begin heb ik soms een tepelhoedje gebruikt. Als je kind een grote mond maakt en jij je borst in de hamburgergreep houdt dan is het vaak geen probleem.
    Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je gaat BORSTvoeding geven, geen TEPELvoeding!
    Een platte of ingetrokken tepel kan in het begin een beetje lastig zijn omdat je kind geen richtpunt heeft. De hamburgergreep en desnoods een tepelhoedje kan dan een hulpmiddel zijn. Maar gebruik een tepelhoedje ALTIJD onder professionele begeleiding!
    Als je problemen voorziet, neem dan nu alvast contact op met een lactatiekundige, zodat je straks niet achter de feiten aanloopt.

Wat je zou kunnen aanschaffen (van Avent of Medela) is een tepelvormer, prima hulpmiddel. Als je die een half uur voor een voeding indoet komt je tepel iets naar buiten te staan wat het happen voor je kindje gemakkelijker maakt.

Deel Deze Pagina