hallo, mijn zoontje is bijna zeven weken en ik geef met veel plezier borstvoeding. op zich gaat het wel goed, maar sinds een week of 2 wordt hij tijdens het drinken vaak nijdig. hij begint gewoon gewoon te drinken (vrij snel), maar na 5 min wordt hij nijdig, begint te huilen, me te knijpen, te slaan, laat los en wil dan weer opnieuw pakken. er komt da nog wel genoeg melk uit mijn borst. er staat niet veel druk achter, maar hij is ook nog niet leeg. het maakt ook niet uit of ik heb aan mijn andere borst aanleg, want ook dan is hij nijdig meestal laat ik hem dan even rusten en boeren en probeer het dan opnieuw. soms gaat dit goed, maar vaak zat is hij na 2 tellen drinken weer net zo nijdig. ening idee wat het zou kunnen zijn ? naar mijn idee krijgt hij wel genoeg binnen, want hij heeft een ritme van ongeveer 3 uur en poept en plast genoeg. moet wel zeggen dat hij heeeeel veel scheetjes laat alvast bedankt , Inge
hallo Inge, Kan het zijn dat je kindje pijn ervaart of last heeft van spruw? klakt hij bijvoorbeeld met zijn tong tijdens het drinken of tussen de voedingen door? Spruw kun je zien in het mondje, maar meestal zie je niets. Je kindje vind het dan wel vervelend iets in zijn mondje te hebben, dit irriteert. Heb je zelf klachten? jeuk, branderig gevoel aan de tepels, steken in de borst? Doet je kindje het meer als hij op de ene of de andere zij ligt? misschien wil rechtop voeden helpen (rugby houding waarbij de beentjes lager liggen dan het bovenlijf) mogelijk komt er veel tegelijk waardoor hij zich verslikt of lucht meeslikt, wat pijnlijk kan zijn in het middenrif? Wanneer het de houding is, zou je kunnen doorschuiven? Heeft je kindje een verkoudheid, last van de oortjes? zou het kunnen dat de smaak anders is van je melk, doordat je misschien weer een cyclus gaat krijgen? Allemaal mogelijkheden. Kijk er even goed naar. Soms wil het juist lukken als hij half slaapt, dus nog niet helemaal wakker is voor de voeding? Probeer het eens, ik hoor het wel! succes, heidi margit