Houdbaarheid

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kimsp, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Hallo dames,

Even een vraagje, heb al even gezocht maar kan het niet helemaal vinden.

Ik heb gisteren teveel afgekolvde melk uit de vriezer gehaald (moest de eerste dag werken en mijn vriend heeft erg veel geluk gehad, Dyon was niet veel wakker en ik was optijd thuis, dus hij kon de bost direct weer krijgen) en heb dus behoorlijk wat over. Vanaf welk tijdstip moet je 24 uur rekenen, vanaf het moment dat je het uit de vriezer hebt gehaald, of ongeveer nadat het is ontdooit (hoelang staat daar uberhaupt voor :( ).

Ene :oops: je mag ontdooide melk toch niet weer opnieuwe invriezen??????????????

Hoor graag van jullie.

Groetjes Kim

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik reken vanaf dat ik het uit de vriezer heb gehaald, maar als ik de indruk heb dat het nog goed is en ik kan het kort daarna nog gebruiken voor een flesje, doe ik dat wel eens, (maar wordt dus niet geadviseerd).
    Opnieuw invriezen kan idd niet.

3. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    thanks!!!!
    geef ik nou maar de afgekolvde melk, en dan maar weer opnieuw afkolven

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kijk hier altijd zoveel mogelijk vooruti hoeveel ik nodig denk te hebben... zodat ik zo min mogelijk invries en de gekoelde melk gebruik, (want die kan tot 5 dagen in de koelkast).
    En dan elke zoveel tijd zorg ik dat de vers gekolfde melk na afkoelen direct de vriezer ingaat, en haal ik zoveel bevroren melk uit de vriezer waarvan ik zeker weet dat het opgaat, (zoals vandaag: manlief zal 2-3 flesjes moeten geven als ik vanmiddag en vanavond aan het werk ben. Ik heb dus 2 flesjes uit de vriezer gehaald en dan kan hij het eventuele 3e flesje van gekoelde melk geven.Ik heb een systeem waarbij de oudste flesjes bovenaan in de koelkast staan, die van de dag erna een plank eronder, die van de dag daarna weer een plank verder naar beneden... dat schuift dus elke dag op, en dan probeer ik het dus zo te organiseren dat er niets weggegooid hoeft te worden. Dus zodra de voorraad gekoelde melk vrij groot is, gaat wat ik die dag kolf sowieso direct de vriezer in, (na afkoelen dus, ;)).
    En als het zo uitkomt, omdat er minder opgaat dan verwacht, gaat melk van de vorige dag ook heus nog wel eens alsnog de vriezer in: als ik zeker weet dat dat de hele tijd afgesloten heeft gestaan, denk ik bij mezelf: dat zal nog wel loslopen met bacteriegroei, ;)

Deel Deze Pagina