Ik heb een dochter die ik 14 maanden bv heb gegeven, toen was ik zwanger, liep bv terug en ze wilde zelf niet meer. De eerste 3/ 4 maanden heb ik gevoed met een tepelhoedje. Dit omdat mevrouw erg ongeduldig en onrustig was in het begin. Ze hapte wel, maar zoog niet. Ik heb altijd wel dagelijks geprobeerd om haar zonder te laten drinken en na 3/ 4 maanden was ze helemaal van dat ding af. Heerlijk! Toen kwam Rinze. Een heel ander geval. Rinze zat tijdens de bevalling met z'n schouder vast en het laatste stukje bevalling was dus behoorlijk heftig (thuisbevalling). Maar waarschijnlijk daardoor heeft hij kiss-syndroom opgelopen. Weet niet hoe jullie daarover denken, doet er verder ook niet toe, maar wel dat hij veel moeite had met de linkerborst. Dan moet hij op z'n rechterzij liggen en dat kon hij eigenlijk niet. Vanaf het begin was hij al een moeilijke en onrustige drinker en ook nu weer dat tepelhoedje gaan gebruiken. Ook met tepelhoedje laat hij meestal veel los, en niet alleen tijdens/ vlak na het tsr maar eigenlijk tijdens hele voeding.De ene keer vaker dan de andere keer. Hij heeft overigens ook verborgen reflux en krijgt daar medicijnen voor. Nu is hij 6 maanden en gaat het veel beter met hem. Hij kan z'n hoofd nu prima beide kanten op bewegen etc. maar nu wil hij dus eigenlijk helemaal niet meer zonder tepelhoedje drinken. Als ik het zo probeer, gaat hij huilen/ krijsen, knijpen maar absoluut niet happen, laat staan drinken .. Ik vind het wel jammer maar als ik op deze manier lang kan blijven voeden vind ik het geen drama. Kan het zijn dat de bv straks door het tepelhoedje terugloopt? Hoe kan ik hem weer aan de borst krijgen? Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken!
Fijn dat het intussen zo goed met hem gaat, en knap dat je het ondanks alle hebt kunnen volhouden. Ik heb eigenlijk niet veel aanvulling. Wat jij doet is goed; af en te proberen, maar niet te lang aandringen. Vooral halverwege een borst even loskoppelen, tepelhoedje weg en dan weer aanleggen. Misschien als hij in zeer slaperige toestand is...? Sommige baby's willen nooit meer zonder. Het hoeft niet negatief op je productie te werken. Het is al een half jaar goed gegaan, dus dat zal best goed blijven. Als je alert bent op een productiedip kun je op tijd bijsturen. vr gr Linda
Dank je wel!! Heel fijn om te horen in ieder geval! We proberen het inderdaad gewoon zo nu en dan, wie weet pakt hij hem ineens wel! Ik hoop er in ieder geval op. Maar goed, ben allang blij dat het verder zo mooi gaat. Toch nog iets moois aan de afgelopen 6 maanden ..