Zal ik dan maar stoppen...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SportySteenbok, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dochterlief is 14 maanden oud en drinkt nog 1 keer per dag bij mij, 's ochtends.

Maar het interesseert haar niet meer. Ik leg haar aan, ze drinkt misschien een half minuutje en dan is ze alweer klaar.

Voor mijn gevoel heb ik altijd maar voor 99% achter de bv gestaan. In mijn achterhoofd was ik altijd aan het twijfelen: doe ik het wel goed? En: hoe stopt het ooit?

Zal ik dit moment dan maar aangrijpen om te stoppen? Blijkbaar is het voor dochterlief wel goed zo.
    Bovendien ben ik die voedingsbh's echt wel zat en zou ik ook wel graag iets meer dan 1 wijntje willen durven drinken ;)

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Het is een beslissing die je alleen zelf kunt maken natuurlijk. Maar als je het gevoel hebt dat jullie er allebei klaar mee zijn, dan is dat toch prima?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

14 maanden, je bent een held!

Bovenstaande reactie is de enige juiste... JIJ kan alleen bepalen wanneer het goed is geweest. Als jullie er samen klaar mee zijn, dan is het goed.

4. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig dat je 14 maanden bv hebt gegeven.

Als jullie er beide klaar mee zijn zou ik er nog 1x een mooie foto als herinnering van maken en het dan afsluiten.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dat ze maar zo kort drinkt, heb ik ook meegemaakt.
    En dan zijn er momenten dat ze weer uitgebreid aan de borst willen.
    Das ook het handige aan deze leeftijd.Het maakt niet zoveel uit.

Wanneer het tijd is om te stoppen dat moet je zelf bepalen.
    14 maanden is super!
    En 99%...Give yourself some credit!
    De meeste moeders stoppen binnen 1 maand dus ik denk
    dat jij gewoon op 100% zit hoor! :))

Waarom mag je niet meer dan 1 wijntje trouwens? ;)

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als jullie er klaar mee zijn, dan is dat het moment...
    Maar als je nog twijfelt voor jezelf... waarom laat je het niet aan je kindje?
    Als zij niet meer wil, dan heeft zij de keus gemaakt. Borstvoeding doe je immers voor je kindje, en als zij bepaalt dat het zo goed is, dan kun je daar misschien makkelijker vrede mee hebben?

7. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Misschien (nog) een ander momentje kiezen om haar de voeding aan te bieden? Hier is mijn dochter veel meer geinteresseerd in de avond-, dan in de ochtendvoeding en dat is altijd zo geweest. 's avonds is ze moe en eerder emotioneel en dan heeft ze er echt behoefte aan. 's ochtends wil ze beginnen aan de nieuwe dag!!! En rustig aan de borst drinken past daar niet altijd bij. :p

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja, grappig dat je dat zegt. Dat was hier ook zo. Toen zoon overdag helemaal had afgebouwd, had hij juist nog heel veel behoefte aan de avondvoeding en dronk die ook echt heel goed! Hij heeft die nog 6 maanden volgehouden :)

Deel Deze Pagina