Adviezen en het forum

Discussion in 'Borstvoeding' started by Pleak, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik realiseerde mij vanavond iets ;)

Dochtertje is 5 maanden en krijgt volledige bv. Ze groeit lekker, is overdag best vrolijk en qua productie gaat alles prima.
    Tot voor kort sliep ze snachts van 23.00 tot ongeveer 06.00 maar sinds ruim 2 weken geleden wordt ze per nacht weer een keer of 2 wakker en drinkt ze ook echt een flinke tijd bij me.
    Overdag drinkt ze denk ik ongeveer 8 keer, soms een stuk meer;ik voed op verzoek.
    Ik pobeer er van te genieten, maar ervaar het voeden soms zo zwaar.
    Ik ben erg moe steeds, zit niet lekker in mijn vel en de oudste, mijn zoontje, lijkt het soms helemaal zat te zijn dat mama zo vaak 'bezet' is.
    Sinds eer gister ben ik ziek en nu drinkt de kleine meid nog meer als anders, maar gelukkig waren mijn ouders gister en eer gister komen helpen.

Ondanks dat ik het regelmatig zo zwaar vind pieker ik er niet over om te stoppen, maar mis het soms wel heel erg om het voeden even uit handen te kunnen geven en er even tussen uit te kunnen. Hoe hard we ook oefenen, uit een flesje drinken vertikt ze.
    Ook is het een meisje met erg veel mamahonger, mijn zoontje had dit veel minder. Ze wil het liefst de heledag aan me hangen, met af en toe een lekker slokje melk.

Mijn man vind het vervelend om te zien hoe moe ik ben. Op het begin zei hij steeds, stop nou gewoon, dan krijgt ze gewoon een flesje en kan jij meer uitrusten. Lief bedoelt, maar niet wat ik wil natuurlijk. Gelukkig begrijpt hij dat nu en probeerd hij me zoveel mogelijk te helpen.

Maar wat ik nog het lastigst vind zijn alle (goedbedoelde) adviezen als iemand hoort dat ik het pittig vind, ze veel keer drinkt enz.
    Op het cb, hoeveel keer drinkt ze? 5 keer? Nee wel meer hoor. Ohw 6? Heb ik maar niet op gereageerd ;)
    Gevolgd door, ja je moet nu we.beginnen met bijvoeding hoor, jaja (denk nee nee)
    Collega van mijn man: je moet savonds pyama papje geven, ze krijgt duidelijk te weinig binnen, ook moet je echt gaan starten met bijvoeden hoor, zeker als ze snachts ineens slechter gaan slapen
    Schoonmoeder; maar wat is er toch met haar aan de hand dan dat ze zoveel keer drinkt? Bij mij dronken ze niet zo vaak hoor. Heb je nou je voeding wel eens laten testen? Missch is jou voeding niet voedzaam genoeg
    Schoonzus, ja maar volgens de kinderarts moet je echt met 4 maanden bij voeden anders krijgen ze te kort. Ook heeft zij zelf fulltime gekolft voor een jaar (Daar voor mijn diepe respect) en reageerd steeds gepikeerd als ik toe geef het frequente voeden pittig te vinden, omdat zij maar wat graag haar zoontje aan de borst had gehad. Ik snap dat wel (het teleurgestelde niet het gepikeerde), ik heb zelf voor mijn zoontje ook maanden fulltime gekolft, heb hem nooit echt aan de borst gekregen waar ik erg verdrietig over was, dus ben erg gelukkig dat dat nu wel is gelukt, maar dat neemt niet weg dat dit soms ook afzien is. Ze blijft alleen maar zoeken naar oorzaken, terwijl mn meisje gewoon graag vaak drinkt. Maar zij voeden de flesjes mama melk strikt op schema (heb een keer mee gemaakt dat mn neefje een uur lang alles bij elkaar heeft gehuild omdat hij een uur op zijn flesje moest wachten, want het cb had gezegd dat hij nu echt naar 5 flesjes moest ipv 6 dus was de tijd een uur verschoven. Ze gelooft ook echt in die aanpak en vind daarom mijn opverzoek voeden maar niks. Regelmatig zegt ze daarom dat ik echt een schema moet maken en zo moet voeden dan wordt het vanzelf makkelijk.
    Mijn moeder zegt bijvoorbeeld ook steeds dat ik er toch echt 4 uur minimaal tussen moet laten, anders geef ik alleen maar water.

Ik had het er net met mijn man over: wat ben ik toch blij met het forum! Als ik toch niet regelmatig hier en op bv.com zou lezen over vergelijkbare situaties, nuttige adviezen over wanneer bijvoeden enz, dan had ik denk ik allang het bijltje er bij neer gegooid! Als ik het nu pittig vind zeg ik tegen mijzelf, het hoort er bij, wordt vanzelf makkelijker en komt goed. Wbt bijvoeden is het ook prettig om hier te lezen en zo je eigen mening hier over te vormen.

Op naar nog heel lang voeden :)

(Sorry voor het lange verhaal)

2. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    En je doet het fantastisch! Mag ook wel eens gezegd worden.

Zoals die barry zou zeggen: vooral doorgaan :D

Xxxx

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wat ben je goed bezig! Petje af! :)

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Dank jullie wel ;)

@pugga, ehm barry? Hihi die snap ik even niet?

5. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Barry stevens van de mini playbackshow??

Zoekt-smiley-die-hand-tegen-hoofd-slaat-en-hoofd-schud hahaha

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oh zo herkenbaar!
    Iedereen heeft een menig en blijf dan maar eens bij je eigen...
    Maar het is jouw kind en jouw opvoeding. En als jij je er, ondanks de moeheid, goed bij voelt en je dochter is vrolijk en groeit goed, dan doe je het gewoon goed!

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel herkenbaar! En ik heb ook zoveel gehad aan dit forum en bv.com, zonder had ik vast het cb gevolgd en was 't niks geworden...

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Maar dat is het net he, soms voel ik me er niet goed bij. In plaats van dat je dan van bijvoorbeeld je moeder opbouwend advies krijgt, krijg je advies dat zo je bv om zeep kan helpen. Soms is het gewoon even niet leuk, lees ik dan op het forum, soms is het even flink bikkelen om vol te houden, dat hoort er soms bij. Maar dat geeft juist de moed om weer door te gaan, in tegenstelling tot dat 'men' zich afvraagt wat er dan mis is en je je ook zorgen gaat maken, wat je bv weer niet ten goede komt.
    En idd, blijf dan maar eens bij je eigen mening ;)

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    erg eigenlijk he, als je het cb had gevolgd dat het dan niks was geworden..
    zo was mijn dochtertje al snel na de bevalling weer op geboorte gewicht en kwam flink snel aan.
    komt de wijkverpleegkundige (eentje die ik normaal gelukkig niet heb, dit was een nieuwe) op huis bezoek, zoooooo nou die is wel flink aan het groeien, je moet nu echt om de 4 uur gaan voeden hoor, echt minimaal. Mijn dochtertje was verdorie net een week oud? :x
    Scheelt dat het de 2e was en ik inmiddels ook wel wist dat dat (in mijn geval) dus echt mijn productie niet ten goed zal komen.
    Als ik nu zou vertellen dat ik regelmatig nog op 10 voedingen per 24 uur zit wordt ze niet goed joh ;) :p

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Petje af hoor! Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt...
    probeer je niet teveel van anderen aan te trekken, hoe moeilijk dat soms ook is...

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat fijn om te lezen dat je je eigen plan trekt! Ook al is het soms niet makkelijk. Ik heb 1,5 jaar gevoed, gelukkig weinig commentaar gekregen maar dit forum en de fijne begeleiding in het ziekenhuis tijdens de kraamweek hebben daar echt toe bijgedragen! Ik heb altijd mijn dochter gevolg in alles, dat voelde het beste en het meest natuurlijk. Met 18 maanden wilde ze zelf niet meer, ze had buikgriep gehad en het enige dat ze binnenhield was bv, maar na die buikgriep hoefde ze niet meer. Begon ze na twee slokken te lachen en 'nee' te zeggen. Ik vond en vind het wel jammer, maar ze heeft het toch zelf aangegeven.

Bij een tweede ga ik ook weer voor volledige bv, zo lang mogelijk, het is het beste en het mooiste dat er bestaat. Ook al kan het zwaar en ongemakkelijk zijn.

12. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ook ik ben zo blij met adviezen en steunende woorden. Vaak is de oplossing die door buitenstaanders wordt aangedragen: stop er mee, dat is veel makkelijker. En dat is voor mij geen oplossing. Daarnaast is het ook wel fijn dat niet alle problemen op de bv wordt afgeschoven.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik geloof dat bij ons cb inmiddels met dikke rode letters in mijn dossier staat "Met deze mevrouw niet over borstvoeding praten!" Ik heb me bij de eerste al stronteigenwijs gelukkig niks van hun 'adviezen' en meninkjes aangetrokken. En nu bij de tweede heb ik helemaal de wijsheid in pacht natuurlijk. ;) Maar bij de oudste kreeg ik van sommige dames daar ook al snel te horen dat ik minder vaak moest voed en de nachtvoedingen moest laten vallen. Terwijl dan een andere juist weer zei dat het allemaal prima was. Ze zitten zelf ook niet op één lijn.

Fijn dat je hier terecht kunt hè. Maar soms vind ik het ook wel gek: op internet kom je meestal adviezen en ervaringen tegen van mensen in de 'Stefan Kleintjes-lijn' met borstvoeding op verzoek enzo. Toch zie je dat bij de professionals veel minder terug.

14. kimmy84

kimmy84 Lid

Mar 8, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Respect! Doen wat je gevoel ingeeft en ik sluit me aan bij het belang van dit forum en borstvoeding.com. Je gaat zo twijfelen van alle adviezen die je krijgt.

Zelf twijfel ik of ik door wil blijven gaan, zoontje is nu 4mnd en ik merk dat het me soms in de weg staat omdat ik altijd weer moet kolven na een avondje uit... Volgend weekend naar de sauna, dus dan ook weer opzoek naar een ruimte om te kolven... Maar het blijft zo heerlijk om te doen en zo makkelijk s nachts!

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,386
    113
    Female
    Broek
    Haha ik was vorige week in de sauna en moest naar huis om te voeden aangezien onze vent de fles weigert! Gelukkig zit de sauna hier om de hoek. En desondanks een heerlijke dag gehad!

Maar je moet inderdaad sterk in je schoenen staan om te blijven voeden! En niks aantrekken van die zogenaamde adviezen van mensen die het denken beter te weten. Jij weet wat t beste is voor jouw kind! Gelukkig zijn hier gelijkgestemden en mensen die je erdoorheen helpen.

16. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Bij de sauna gaf ik het meteen bij het inchecken aan. Toen zeiden ze dat ik gewoon even moest komen als ik moest kolven, dan zocht ze even een ruimte. Er is namelijk altijd wel een zonnebank ruimte of zo vrij. Was dus echt geen probleem. En de melk mocht gewoon in de koelkast daar. Ik heb ervaren dat als je het vraagt, het bijna nooit een probleem is.

17. kimmy84

kimmy84 Lid

Mar 8, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanxs voor de tips! Ga t meteen aangeven bij t inchecken :)

pasgeleden bij t bruidsjurken kiezen voor mn zusje kon ik ook in een kantoor zitten en t in de koelkast zetten, zo fijn. Maar maak me toch altijd druk van te voren...

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde alleen even zeggen: je bent super bezig!!!

19. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volhouden maar! Ja, internet is fijn! Helpt ons ook. Vooral het vele voeden in begin riep vraagtekens op bij sommigen. Hopelijk kun je het nog lang volhouden.

20. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook meewerkende sauna. Maar het rijksmuseum zei keihard nee. Dus tja, gaan we naar een ander. Morgen naar stedelijk museum, kon het wel. Ben benieuwd!

Share This Page